دمو

معنی کلمه دمو در دانشنامه آزاد فارسی

دِمو (Demo)
نسخه محدود یا جزئی از یک بسته نرم افزاری که به طور رایگان و به منظور تبلیغ نرم افزار اصلی، توزیع می شود. همچنین به رایانه ای اطلاق می شود که در فروشگاه ها به معرض نمایش گذاشته می شود تا مشتریان آزمایش های مورد نظر خود را بر روی آن انجام دهند و بتوانند در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری نمایند.

معنی کلمه دمو در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] تکرار در قرآن: ۱۰(بار)

جملاتی از کاربرد کلمه دمو

«در تمام مدت فعالیتم در صنعت موسیقی هرگز چیز مورد پسند و مفیدی از نوارهای دمو یا سی دی‌های زیر زمینی پیدا نکردم، اما وقتی جیمی آلبوم اسلیم شیدی ئی‌پی رو برام پخش کرد تنها چیزی که گفتم این بود که: «این یارو پیدا کنید. همین حالا!»
او تا به حال ۴ آهنگ رسمی و چندین دمو پخش کرده است.
او تا به حال چندین آهنگ دمو پخش کرده است.یکی از آهنگ های او که به صورت رسمی و کامل منتشر شده است دوره گرد نام دارد.
اولین مأموریت فضایی سرنشین‌دار دراگون ۲ با نام کرو دراگون دمو ۲ همراه با ۲ سرنشین در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۰ آغاز گردید. دومین مأموریت سرنشین‌دار دراگون ۲ همراه با ۴ فضانورد به نام‌های مایکل اس. هوپکینز، ویکتور جی. گلوور، شانون واکر و سوئیچی ناگوچی در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ آغاز گردید.
گروه در سال ۲۰۰۴ یک آلبوم چندآهنگهٔ مستقل با نام هاله برای قهرمانان، خاک برای مرده را منتشر کرد که در اجراهای زندهٔ آنها فروخته شد. دومین آلبوم چندآهنگه آنها که همنام با نام گروه بود و بیشتر دمو بود، در ژانویه ۲۰۰۵ منتشر شد. این پیش‌روی برای اولین آلبوم استودیویی آنها بود و شامل نسخه‌های آزمایشی شش آهنگ بود.
این آلبوم نسخه ریمستر شده (بازسازی شده) است و شامل ۲ بخش از آهنگ‌های منتشر شده از تک آهنگهای اوکی کامپیوتر، بعلاوه سه آهنگ که قبلاً منتشر نشده‌اند: «قول میدم»، «مرد جنگ» و «آسانسور» می‌باشد. نسخه ویژه شامل یک کتاب هنری، یادداشت‌ها و یک نوار کاست از نسخه‌های دمو و آزمایشی و جلسه ضبط است.