دریافت کننده

معنی کلمه دریافت کننده در فرهنگستان زبان و ادب

{recipient} [زبان شناسی] حالت معنایی گروه اسمی جانداری که نتیجۀ فعل به او می رسد

جملاتی از کاربرد کلمه دریافت کننده

در تئاتر و باله، بازیگرهای مهمان، نمایش و تجربه بازیگران را تحت عنوان رقصندگان مختلف متنوع می‌کند و فرصت‌های بازیگری بیشتری می‌دهد. در مقابل، یک ستاره میهمان از گروه دریافت کننده سود می‌برد و الهام و تکنیک جدیدی به همراه می‌آورد. تماشاگران از تنوع و مزایای تجاری تئاتر نیز استقبال می‌کنند: خبره‌های تئاتر برای دیدن همان قطعه با یک ستاره جدید می‌آیند.
این آمپول‌ها می‌توانند میدان الکتریکی در آب یا به طور دقیق تر اختلاف پتانسیلی که در سطح منافذ روی پوستشان ایجاد شده را تشخیص دهد. هر آمپول یک لایه سلول دارد که در اثر جریان الکتریکی برانگیخته می‌شوند و از سلول‌های پشتیبان جدا شده‌اند. سلول‌ها به گونه‌ای به هم پیوند خورده‌اند که هیچ نشت جریانی رخ ندهد. در سطح سلول‌های دریافت کننده مجراهای کلسیم یا پتاسیم با کلسیم فعال شده وجود دارد.
باسیل توئیست یک عروسک‌باز ساکن نیویورک است که به‌خاطر نمایش عروسکی زیر آب خود، «سمفونی فانتاستیک» شناخته می‌شود. او در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ به عنوان دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی مک آرتور انتخاب شد.
سیکورا در سه المپیک سال ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ عضو تیم ملی زنان آمریکا بود و رقابت پرداختند و در حضور سوم خود در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ به مدال نقره دست یافت و در المپیک ۲۰۰۴ به عنوان بهترین دریافت کننده انتخاب شد.
به طور کلی در تعریف این نوع از اینترنت باید گفت امواج از طریق ماهواره ارسال میشود و کاربر برای دریافت آن باید از تجهیزات مخصوص آن یعنی دیش و دریافت کننده امواج استفاده کند.
در سال ۱۹۵۵، کریستی اولین دریافت کننده جایزه استاد بزرگ اسرارآمیز آمریکا بود. اواخر همان سال، شاهد دادستان دریافت جایزه ادگار برای بهترین بازی. در سال ۲۰۱۳، او توسط ۶۰۰ رمان‌نویس حرفه‌ای انجمن نویسندگان جنایت، به عنوان بهترین نویسنده جنایی و قتل راجر آکروید به عنوان بهترین رمان جنایی تاکنون شناخته شده‌است. در سپتامبر ۲۰۱۵، سپس هیچ‌کدام باقی نماندند در رای‌گیری با حمایت مالی املاک نویسنده، «کریستی مورد علاقه جهان» لقب گرفت. بیشتر کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه کریستی برای تلویزیون، رادیو، بازی‌های ویدیویی و رمان‌های گرافیکی اقتباس شده‌است. بیش از سی فیلم سینمایی بر اساس کارهای او ساخته شده‌است.
محصولی که از طرفی در یک کشور به طرفی در کشور دیگر منتقل یا فروخته می‌شود صادراتی از کشور مبدأ و وارداتی به کشور دریافت کننده است. واردات و صادرات هر کشور در تراز پرداخت‌های آن کشور حساب می‌شوند.
از سال ۲۰۱۲ جامعه ریاضیات اروپا جایزه‌ای به نام او به پژوهشگران تاریخ ریاضیات اهدا می‌کند. نخستین دریافت کننده این جایزه یان هوخندایک بود.
شد. بازاریابی مجاز یک روش بازاریابی غیر سنتی است که در صورت رضایت قبلی دریافت کننده پیام، کالا و خدمات را تبلیغ می‌کند.
ایالات متحده به بسیاری از گروه‌های شبه‌نظامی سوری که در طول جنگ داخلی سوریه علیه دولت سوریه، متحد روسیه می‌جنگند، کمک‌های مرگ بار و غیرمرگ بار گسترده‌ای ارائه کرده‌است. دولت سوریه مستقیما آمریکا را به حمایت از تروریسم در سوریه متهم کرده‌است. دولت ایالات متحده همچنین به دلیل سکوت خود پس از سر بریدن یک کودک توسط گروه اسلامگرای نورالدین الزنکی، گروهی که دریافت کننده کمک‌های نظامی آمریکا بوده و از سوی سازمان عفو بین‌الملل به جنایات جنگی بسیاری متهم شده‌است، مورد انتقاد ایران قرار گرفت. .