دامیان

معنی کلمه دامیان در لغت نامه دهخدا

دامیان. ( اِخ ) ( الجنرال ) نام سرداری از مردم اسپانی. متولد در شهر موتریکو و مقتول در جنگ ترافالگار ( طرف الاغر ) به سال 1805 م. مجسمه مرمرین وی در شهر موتریکو قرار دارد. ( الحلل السندسیه ص 331 ج 1 ).
دامیان. ( اِخ ) ( ... فورمان ) از صناع و مهره مشهور صنعت منبت کاری در ناحیه اراغوان ( اراگون ) اندلس. ( الحلل السندسیه ص 311 ج 1 ).

جملاتی از کاربرد کلمه دامیان

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در پاسئو دلا کاستیانا و در محدوده چامارتین واقع شده‌است. در مجاورت این ورزشگاه خیابان‌های کونچا اسپینا، پدرو دامیان و رافائل سالگادو واقع شده‌اند.
در دسامبر ۲۰۰۸، مارشال-اندروز به نخستین نماینده کارگر پارلمان مبدل شد که در ملاعام خواستار کناره‌گیری رئیس مجلس، مایکل مارتین در رابطه با پرونده دستگیری دامیان گرین شد.
آگوستین کازماس دامیان د ایتروبیده در ۲۷ سپتامبر ۱۷۸۳ در محلی که آن زمان والادولید نامیده می‌شد، و اکنون مورلیا، پایتخت ایالت میچوآکان است، متولد شد. او با نام‌های سنت کازماس و دامیان در کلیسای جامع تعمید یافت. او پنجمین فرزند متولد شده در خانواده، و تنها فرد مذکری بود که زنده ماند و سرانجام سرپرست خانواده شد. والدین آگوستین از طبقه ممتاز وایادولید و مالکان زمین‌های کشاورزی از جمله زمین‌های آپئو و گواراچا و زمین‌هایی در نزدیکی کویریو بودند. پدر آگوستین از خانواده‌ای از اشراف باسک بود که نجیب‌زادگی آنها توسط خوان دوم آراگون تأیید شده بودند.
بینگ با الیزابت هرلی وارد رابطه‌ای شد که به بارداری الیزابت انجامید. بینگ به سقط جنین پافشاری کرد اما الیزابت امتناع ورزید. بینگ پدر بودن را با این ادعا که رابطهٔ آن‌ها رابطهٔ مختصر غیرانحصاری در سال ۲۰۰۱ بوده‌است، نادیده گرفت. گرچه آزمایش دی‌ان‌ای بینگ را به‌عنوان پدر آن بچه تأیید کرد. الیزابت در ۴ آوریل ۲۰۰۲، دامیان چارلز هرلی را به دنیا آورد که بینگ هرگز او را ملاقات نکرد. هیو گرانت، پدربزرگ دامیان است.