دالا

دالا

معنی کلمه دالا در لغت نامه دهخدا

دالا. ( اِخ ) دهالا . از پارسیان دانشمند هند و شاگرد جکسن دانشمند آمریکائی.رجوع به مزدیسنا تألیف دکتر محمد معین ص 117 شود.

معنی کلمه دالا در فرهنگ فارسی

از پارسیان دانشمند هند و شاگرد جکسن دانشمند امریکائی

معنی کلمه دالا در دانشنامه عمومی

دالا (بوتان). دالا ( به لاتین: Dala ) یک منطقهٔ مسکونی در بوتان ( کشور ) است که در استان چوخا واقع شده است. دالا ۱, ۶۵۲ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه دالا

او در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۶ به همراه دالا ، دین و جالا نماینده بوسنی و هرزگوین بود .
در ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، ایتزی آلبوم تک‌آهنگهٔ «این متفاوته» و تک‌آهنگ اصلی آن، دالا دالا، را منتشر کرد. این آهنگ زیرشاخه‌ای از موسیقی رقص الکترونیکی مثل فیوچر هوس و بیس هوس بود. متن انگیزشی این ترانه به شدت مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت. ایتزی یکی از بالاترین امتیازات در میان گروه‌های کره‌ای تازه‌وارد را در بیلبورد رقم زد؛ ترانهٔ دالا دالا در فهرست ترانه‌های جهانی دیجیتال ابتدا در مقام سوم و سپس در مقام دوم قرار گرفت.
وی ادامه داد: اکنون همه ما، یعنی تیمورخاقان، تاچپار، توقوتاخان، توگبا و خودم، نوادگان اصلی چنگیزخان، همه ما فرزندان و برادران هستیم و با الهام و یاری خداوند آشتی می‌کنیم، به طوری که از چین در مشرق زمین، به دریاچه دالا مردم ما متحد هستند و مسیرها و راه‌ها امنیت دارد. "
نظریه‌پردازان اولیه مانند ماریو ترونتی، آنتونیو نگری، سرجیو بولونیا و پائولو ویرنو مفهوم «غیرمادی» و «کار اجتماعی» را توسعه دادند که مفهوم مارکسیستی کار را به تمام جامعه گسترش داد. آن‌ها اظهار داشتند که ثروت جامعه مدرن توسط کار اشتراکی غیر پاسخگو تأمین می‌شود و فقط اندکی از این کار به صورت دستمزد به کارگران داده می‌شود. دیگر خودمختارگرایان ایتالیایی - به ویژه فمینیست‌ها، مانند ماریاروسا دالا کوستا و سیلویا فدریچی - بر اهمیت فمینیسم و ارزش کار زنان بدون حقوق، برای جامعه سرمایه‌داری تأکید کردند.