خدمات محلی

معنی کلمه خدمات محلی در فرهنگستان زبان و ادب

{local service} [حمل ونقل درون شهری-جاده ای، حمل ونقل ریلی] نوعی خدمات در سامانۀ اتوبوس رانی که در آن اتوبوس ها توقف های متعدد دارند و درنتیجه سرعت آنها کمتر است و هدف از آن سوار و پیاده کردن مسافر در نزدیکی مبدأ و مقصد آنهاست

معنی کلمه خدمات محلی در ویکی واژه

نوعی خدمات در سامانۀ اتوبوس‌رانی که در آن اتوبوس‌ها توقف‌های متعدد دارند و درنتیجه سرعت آنها کمتر است و هدف از آن سوار و پیاده کردن مسافر در نزدیکی مبدأ و مقصد آنهاست.

جملاتی از کاربرد کلمه خدمات محلی

آذربایجان، به عنوان طرف اصلی این پروژه از منافع اقتصادی سرشار این پروژه بهره برده و افزایشی چند برابری را در تولید ناخالص ملی خود تجربه کرده‌است. بر طبق بررسی بریتیش پترولیوم در سال ۲۰۱۵ در نتیجه این پروژه تعداد ۲۷۳۵ نفر از اهالی آذربایجان به کار مشغول شدند. علاوه بر آن، شرکت بریتیش پترولیوم وعده داده بود از کالاها و خدمات محلی به شرط داشتن استانداردهای لازم استفاده کنند. دو عاملی که در موفقیت و عملیاتی شدن این پروژه دخیل بودند عبارت بودند از لابی دیپلمات‌های آمریکایی و همچنین قیمت بالای نفت در آن زمان. بریتیش پترولیوم سهام دار عمده این پروژه بوده و ۷۰ درصد پروژه نیز از طریق وام‌های بین‌المللی تأمین اعتبار شده‌است.