تا ظهور

معنی کلمه تا ظهور در دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] «تا ظهور (پژوهشی جامع پیرامون آموزه و مباحث مهدویت)» اثر نجم الدین طبسی، مباحث مهدویت را به صورت موضوعی و تحقیقی دنبال کرده است.
کتاب به زبان فارسی و در سال 1378ش نوشته شده است.
کتاب با مقدمه مؤلف در بیان جایگاه مهدویت، آغاز شده و مطالب در بیست و دو فصل، در قالب دو جلد، ارائه گردیده است.
مؤلف، عناوین و سر فصل های تدریس خود در مرکز تخصصی مهدویت با رویکرد و گرایش مهدویت را جمع آوری و به صورت کتاب، عرضه کرده است.
این سرفصل ها شامل مباحثی از قبیل راز غیبت، حکم نام بردن امام زمان(عج) در دوران غیبت، سفارت و ملاقات با امام زمان(عج)، ماهیت دجال، بررسی جزیره خضرا، زیارت ناحیه، ملاقات سعد اشعری با امام زمان(عج) در دوران طفولیت و... است که به تناسب حال و نیاز از جهات مختلف لغت، رجال، درایه، فقه، اصول، تاریخ و تفسیر مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
[ویکی فقه] تا ظهور (کتاب). «تا ظهور (پژوهشی جامع پیرامون آموزه و مباحث مهدویت)» اثر نجم الدین طبسی ، مباحث مهدویت را به صورت موضوعی و تحقیقی دنبال کرده است. کتاب به زبان فارسی و در سال ۱۳۷۸ ش نوشته شده است.
کتاب با مقدمه مؤلف در بیان جایگاه مهدویت، آغاز شده و مطالب در بیست و دو فصل، در قالب دو جلد، ارائه گردیده است.مؤلف، عناوین و سر فصل های تدریس خود در مرکز تخصصی مهدویت با رویکرد و گرایش مهدویت را جمع آوری و به صورت کتاب، عرضه کرده است.این سرفصل ها شامل مباحثی از قبیل راز غیبت ، حکم نام بردن امام زمان عجّل الله فرجه الشریف در دوران غیبت، سفارت و ملاقات با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف ، ماهیت دجال ، بررسی جزیره خضرا ، زیارت ناحیه ، ملاقات سعد اشعری با امام زمان عجّل الله فرجه الشریف در دوران طفولیت و... است که به تناسب حال و نیاز از جهات مختلف لغت ، رجال ، درایه ، فقه ، اصول ، تاریخ و تفسیر مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
گزارش محتوا
فهرست مطالب، در ابتدای هر دو جلد و کتاب نامه کتبی که مؤلف از آن ها استفاده کرده به همراه فهرست اماکن، اعلام ، اشعار، آیات و روایات در انتهای جلد دوم آمده است.پاورقی ها به ذکر منابع، توضیح برخی کلمات، ترجمه فارسی بعضی روایات و متن عربی روایاتی که در متن نام آن ها ذکر شده، پرداخته است.
منبع
...

جملاتی از کاربرد کلمه تا ظهور

پس از اقدام سید فلاح در جلب رضایت شاه اسماعیل صفوی، حکام مشعشعی از جانب حکومت صفوی تعیین می‌شدند. حمله افغان‌ها به حکومت صفویه پایان داد، از وضعیت مشعشعیان در دوره افغان‌ها تا ظهور نادر شاه افشار اطلاعات چندانی در دسترس نیست؛ ولی بنابر برخی منابع مطابق پیمان صلح افغان‌ها و حکومت عثمانی، هویزه و تعدادی دیگر از شهرهای نواحی غربی ایران به عثمانی‌ها واگذار گردید؛ از این رو به نظر می‌رسد که در همین دوره نیز حکام مشعشعی در این مناطق حکمرانی کرده باشند، اولین تسلط نادر بر خوزستان و ابقای سید علی خان مشعشعی بر حکومت هویزه نشانه‌ای بر این نظریه است.
در تاریخ اروپا ،انقلاب بازرگانی مجموعه ای از تغییرات اجتماعی-اقتصادی بود که موجب گسترش اقتصاد اروپایی – براساس بازرگانی – بود که در قرن یازدهم پس از میلاد آغاز شد و تا ظهور انقلاب صنعتی در اواسط قرن هجدهم ادامه داشت و پیشگام انقلاب صنعتی شد.
در دیدگاه مسلمانان آخرالزمان دوره نبوت پیامبر اسلام تا ظهور امام زمان است و شیعیان به‌خصوص دوران غیبت کبری را آخرالزمان می‌خوانند.