رابرتسون

معنی کلمه رابرتسون در لغت نامه دهخدا

رابرتسون. [ ب ِ س ُ ] ( اِخ ) پروفسور رابرتسون استاد دانشگاه کمبریج در اکتبر 1945 و آوریل 1946 م. درمجله انجمن همایونی آسیایی مقالات عمیقی راجع بسلسلة الذهب جامی نگاشته است. ( از سعدی تا جامی ص 576 ).

جملاتی از کاربرد کلمه رابرتسون

پوینتینگ در ابتدا توصیفی از این تأثیر را در سال ۱۹۰۳ بر اساس نظریه اتر درخشان ارائه داد که با نظریه‌های نسبیت در سال‌های ۱۹۰۵–۱۹۱۵ جایگزین شد. در سال ۱۹۳۷ رابرتسون اثر را از دیدگاه نسبیت عام توصیف کرد.
اندرو رابرتسون بازیکن فوتبال اهل اسکاتلند است که هم‌اکنون در باشگاه فوتبال لیورپول بازی می‌کند وهمچنین او به عنوان یکی از بهترین دفاع چپ های فوتبال شناخته میشود .
همسر امیلی یعنی دیوید لاکهارت رابرتسون لوریمر مدتی به عنوان دیپلمات بریتانیا در کرمان خدمت کرد. در این زمان امیلی نامه‌هایی به دوستان و خانواده‌اش دردوبلین نوشت، این نامه‌ها بعدها توسط خانواده لوریمر به موزهٔ بریتانیا اهدا شد و «محمد قائد»، با مشاهدهٔ نامه‌ها تصمیم به بازگردانی و انتشارشان در قالب یک کتاب، یعنی «نامه‌هایی از کرمان به دوبلین» می‌گیرد.
در ۱۰ اوت ۱۸۸۱ به نام امیلی مارتا اوورند در دوبلین متولد شد، او دختر توماس جورج اوورند، وکیل دادگستری و قاضی دادگاه شهرستانی، و هانا (نام خانوادگی کینگزبری) بود. او یک خواهر و دو برادر داشت. آنها یک خانواده انگلیسی-ایرلندی بودند و لوریمر در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل کرد و در آنجا زبان مدرن خواند و در سال ۱۹۰۴ فارغ‌التحصیل شد. او تحصیلات خود را در کالج سامرویل آکسفورد در سال ۱۹۰۶ به پایان رساند. لوریمر سال ۱۹۰۷ را در مونیخ در دانشگاه گذراند. او در سال ۱۹۱۰ با دیوید لاکهارت رابرتسون لوریمر در کریست چرچ، لیسون پارک، دوبلین ازدواج کرد.
آخرین والس از برترین فیلم‌های کنسرتی تاریخ به‌شمارمی‌رود اگرچه از بابت تمرکز روی رابی رابرتسون مورد انتقاد واقع شده‌است.
در متریک رابرتسون واکر، می‌توان نشان داد که یک فشار ثابت، قوی و منفی در تمام جهان، در صورتی که جهان اکنون در حال انبساط باشد، باعث شتاب افزایشی انبساط، و اگر جهان در حال انقباض باشد، باعث شتاب کاهشی انقباض می‌شود. به‌طور دقیقتر، اگر معادلهٔ حالت جهان به گونه‌ای باشد که