رئیس جمهوری

معنی کلمه رئیس جمهوری در فرهنگ عمید

= رئیس جمهور

جملاتی از کاربرد کلمه رئیس جمهوری

بخش نخست و میانی این آزادراه به‌طول ۷‌.۶ کیلومتر در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. بخش افتتاح شده این آزادراه از انتهای بلوار طالقانی شمالی در نزدیکی بام کرج آغاز شده و با عبور از کنار شهرک فراز و دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز و پیام نور کرج به تقاطع بلوار انرژی اتمی و در ادامه به انتهای بلوار انقلاب شمالی رسیده و پایان می‌یابد.
در این اجلاس دو موضوع تغییرات اقلیمی و تجارت شاهد بیشترین اختلاف نظرها بوده که ناشی از موضع سفت و سخت پرزیدنت ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این دو حوزه بوده‌است. اختلاف نظر عمده در حوزه تغییرات اقلیمی بود که در آن آمریکا خواستار لحاظ کردن سوخت‌های فسیلی به عنوان یک منبع انرژی در اعلامیه رسمی این گروه شده بود.
بخش ۳: شخصی که به عنوان یکی از مقامات ایالات متحده یا به عنوان عضو مجلس قانونگذاری یک ایالت یا در مقام یک مسئول اجرایی یا قضایی ایالتی، برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده قبلاً سوگند ادا کرده باشد، ولی بعداً علیه ایالت خود شورش کند یا به دشمنان وابسته آن یاری دهد، نمی‌تواند به عنوان نماینده سنا یا نماینده کنگره یا عضو هیئت انتخاب کننده رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری انتخاب شود، یا هر گونه سمت کشوری و لشکری را در ایالات متحده یا درهر یک از ایالات آن تصدی کند. هر چند کنگره می‌تواند با رای دو سوم اعضای هر یک از دو مجلس، به عدم صلاحیت فرد مذکور پایان دهد.
بژانیا رهبر اپوزیسیون به دلیل بیماری ناشی از مسمومیت از انتخابات ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۹ رئیس جمهوری آبخاز کناره‌گیری کرد.
چون جان کلهون، نامزد معاون ریاست جمهوری، اکثریت آرا را به دلیل قرار داشتن همزمان در فهرست جکسون و آدامز به دست آورد نیازی به رأی سنا برای معاون رئیس جمهوری نبود.
بخش نخست و میانی این آزادراه به‌طول ۷‌.۶ کیلومتر با نام بزرگراه شهید سلیمانی در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. بخش افتتاح شده این بزرگراه از انتهای بلوار طالقانی شمالی در نزدیکی بام کرج آغاز شده و با عبور از کنار شهرک فراز و دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز و پیام نور کرج به تقاطع بلوار انرژی اتمی و در ادامه به انتهای بلوار انقلاب شمالی رسیده و پایان می‌یابد.
در ماه مه ۲۰۰۴ او در یک حادثه انفجار بمب، هنگام برگزاری مراسم رژه پیروزی مربوط به جنگ جهانی دوم، در شهر گروزنی کشته شد. پسرش رمضان قدیروف که گروه شبه نظامی پدرش موسوم به قدیروفتسی را رهبری می‌کرد جای او گرفت و در مارس ۲۰۰۷ رئیس جمهوری چچن شد.