بی عدالت

معنی کلمه بی عدالت در لغت نامه دهخدا

بی عدالت. [ ع َ / ع ِ ل َ ] ( ص مرکب ) ( از: بی + عدالت ) ستمگر. بیدادگر. که عدالت ندارد. و رجوع به عدالت شود.

معنی کلمه بی عدالت در فرهنگ فارسی

ستمگر . بیدادگر . که عدالت ندارد

جملاتی از کاربرد کلمه بی عدالت

آقای سام فار از ایالت کالیفرنیا یک بیانیه تبریک برای آقای کندی قرائت کرد تا ادای احترامی به او و کار او کرده باشد. آقای فار، کندی را با مهاتما گاندی، مارتین لوتر کینگ و نلسون ماندلا مقایسه کرد و از او به عنوان یک" مرد حقیقی صلح " نام برد. اسکات کندی یکی از بنیانگذاران شاهد صلح مرکز منابع برای عدم خشونت وصلح آفرینان ادیان است که هیئت‌های آموزشی به آن دسته از کشورهایی که مردمش از جنگ، فقدان فرصت‌های آموزشی، و بی عدالتی اجتماعی رنج می‌برند، می‌فرستد. عضو کمیته ۱۰۰ برای تبت شورای مشورتی، جستجو
کوان درگیر مسائل اجتماعی و بی عدالتی در نظام حقوقی، به ویژه در مورد زنان و کودکان شد. در سال ۱۸۹۴، او به تأسیس باشگاه کاراکاتا کمک کرد، گروهی که در آن زنان «خود را برای نوع زندگی که معتقد بودند باید بتوانند در پیش بگیرند، آموزش می‌دادند». با گذشت زمان، او رئیس، عضو مادام العمر و معتمد باشگاه شد. باشگاه کاراکاتا در کمپین حق رای زنان شرکت کرد و با موفقیت در سال ۱۸۹۹ رای زنان را به دست آورد.
او در فیلم‌های بی عدالتی بازی کرده‌است.
گویی دستی در پس پرده‌است که جواب بی عدالتی را می‌دهد. در صحنه تقدیر جهانی آدمیان بازیگر نقش‌های از پیش تعیین شده‌اند. برای همین فلوطین نظر می‌دهد که «زندگی آدمی نوعی بازی است». بازی ای که آدمی نقشی از پیش تعیین شده را اجرا می‌کند. حال این نقش چه هنگامی تعیین شده‌است؟
کارگران فولاد اهواز در تظاهرات شعارهای زیر را می‌گفتند: «اهواز شده فلسطین - مردم چرا نشستید»، «اسلام را پله کردند - مردم را ذله کردند»، «دشمن ما همین‌جاست - دروغ می‌گن آمریکاست»، «حسین حسین شعارشون - دزدیا افتخارشون»، «صدای هر کارگر - مرگ بر ستمگر»، «این‌همه بی عدالتی - هرگز ندیده ملتی»، «نصر من الله و فتح قریب - مرگ بر این دولت مردم فریب»، «استثمار، بیکاری، پرچم مایه‌داری»، «مرگ بر مافیا»
علی سیستانی در این دیدار در مورد بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت‌های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی که کشورهای مختلف از آن رنج می‌برند، به ویژه جنگ‌ها و اقدامات خشونت بار، محاصره اقتصادی، آوارگی و دیگر مواردی که ملت‌های منطقه به ویژه ملت فلسطین در اراضی اشغالی از آن رنج می‌برند، صحبت کرد.
یکی از اصول شناخته شده تر پشتونوالی ملمستیا است که به صورت مهمان نوازی و پناه به همه مهمانانی که دنبال کمک می‌گردند تعریف می‌شود. قصاص بی عدالتی که به پشتو بدل خوانده می‌شود یک انتقام سریع را فرا می‌خواند. بسیاری از جنبه‌های پشتونوالی زندگی مشترک مسالمت آمیز را ترویج می‌دهند، مانند ننواتی که اعتراف فروتنانه به گناه برای یک گناهکار است و باید منجر به بخشش خودکار از طرف گروه ستم دیده شود. این دستورها و سایر احکام اساسی پشتونوالی همچنان توسط بسیاری از پشتون‌ها به‌خصوص در مناطق روستایی دنبال می‌شود.
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در نماز جمعه‌ای که در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۱ در شهر تهران برگزار شد، انقلاب مصر را اسلامی و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست. یکی از سایت‌های منتسب به اخوان المسلمین ضمن انتقاد از اظهارات علی خامنه‌ای نظر وی را رد کرد و گفت «انقلاب مصر یک انقلاب مردمی است نه انقلاب اسلامی. قیام مردم مصر قیام در برابر استبداد و بی عدالتی است و مردم در آن از هر قشر و با هر مذهبی حضور دارند.»
اولویت و انتساب اکتشاف ریاضی برای تمرین حرفه ای موضوع بسیار مهمی است. به‌طور کلی قضایای عامیانه یا فولکلور ریاضی را نمی‌توان به یک فرد نسبت داد، و ممکن است با وجود اینکه یک نتیجه پذیرفته شده‌است ولی بازهم حاصل یک نتیجه جمعی است که به‌طور بالقوه منجر به بی عدالتی می‌شود.
یان هریس و جان سینوت آموزش صلح را به عنوان یک سری از موقعیت‌های تعلیمی تعریف کرده‌اند که در آن اشتیاق فرد به صلح تقویت می‌شود، گزینه‌های غیرخشونت بار برای مدیریت تنش می‌یابد و مهارت‌های تفکر انتقادی برای نقد ساختارهایی که بی عدالتی و نابرابری را ترویج می‌دهند در او پرورش می‌یابد.