تی شرت
معنی کلمه تی شرت در فرهنگ معین

تی شرت

معنی کلمه تی شرت در فرهنگ معین

(ش ِ ) [ انگ . ] (اِ. ) نوعی پیراهن جلو بسته و معمولاً آستین کوتاه و گشاد تابستانی .

معنی کلمه تی شرت در دانشنامه عمومی

تی شرت ( به زبان انگلیسی: t - shirt یا tee shirt ) نوعی لباس است که برای پوشاندن بالاتنه به کار می رود. معمولاً تی شرت ها یا دکمه ندارند یا کم دارند و یقه گرد یا یقه هفت هستند و بعضی از آنها یقه دارند که به آنها پلوشرت می گویند و آستین های کوتاه دارند و آستین بلند و از نوع پارچه های نازک بوده و برای فصل گرما استفاده می شوند. البته برای پاییز هم نوعی تیشرت با آستین بلند و جنس پارچه ضخیم تر در حال تولید است.
تی شرت ها در اصل برای پوشش زیر ( زیر لباس ) استفاده می شدند، اما در حال حاضر اغلب به عنوان لباس و تنهایی بدون لباس های دیگر هم استفاده می شوند، البته به غیر از سینه بند در زنان. اغلب تی شرت ها امروزه مزین به عکسهایی برای تبلیغات و بیان ایده یا ترکیبی از هر دو به همراه کلمات قابل درک و هنری هستند. تی شرت ها لباس هایی معروف هستند که در سراسر دنیا استفاده می شوند.
لباس های ساده T شکل از زمان های قدیم بخشی از لباس های بشر بوده است. لباس هایی شبیه به تی شرت هایی که در اوایل تاریخ می پوشیدند، عموماً تونیک نامیده می شوند.
تی شرت مدرن از زیرپوش های استفاده شده در قرن ۱۹ تکامل یافته است. ابتدا کت و شلوار یک تکه کت و شلوار به لباس های بالا و پایین جداگانه بریده شد و بالا به اندازه کافی بلند بود تا زیر کمربند پایینی قرار گیرد. با و بدون دکمه در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و غرفه داران به عنوان پوششی مناسب برای محیط های گرم مورد استفاده قرار گرفتند.
قدیمی ترین تی شرت به عنوان لباس های بدون دکمه، به زمانی بین جنگ اسپانیا و آمریکا در سال ۱۸۹۸ و سال ۱۹۰۴ برمی گردد، زمانی که شرکت لباس زیر کوپر آگهی مجله ای را منتشر کرد و محصول جدیدی را برای مجردان تبلیغ کرد. در عکس مردی انگار خجالت زده چشمانش را از دوربین دور می کند. او تمام دکمه های زیرپیراهنش کنده شده و لبه های آن را به هم چسبانده است. شعار «بدون سنجاق – بدون دکمه – بدون سوزن – بدون نخ»، هدف این تبلیغ مردان مجرد و بدون مهارت خیاطی بود.
یکی از بزرگ ترین مزیت های تیشرت، اتو کشی آسان آن است. با صرف زمان خیلی کم می توان آن را اتو کشی کرد و به راحتی استفاده کرد.
معنی کلمه تی شرت در دانشنامه عمومی
معنی کلمه تی شرت در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه تی شرت

معنی کلمه تی شرت در ویکی واژه

maglietta
نوعی پیراهن جلو بسته و معمولاً آستین کوتاه و گشاد تابستانی.

جملاتی از کاربرد کلمه تی شرت

در ۲۱ آوریل ۲۰۱۶ دانش آموزان دبیرستان کلارک مگنت، که در سال ۲۰۰۶ ۶۰٪ دانش آموز ارمنی داشت، نامه ای سرگشاده نوشت و مدیران مدارس را به عدم حساسیت فرهنگی متهم کرد. در این نامه دانش آموزان توضیح دادند که به عنوان روز یادبود دانش آموزان از تی شرت‌های مشکی استفاده می‌کنند. به دلیل سیاست‌های کد لباس یقه کلارک، کارمندان مدرسه کلاس‌ها را مرور کرده و برگه‌های بازداشت را به دانش آموزانی که تی شرت‌های مشکی پوشیده‌اند، می‌دهند. آنها همچنین یکی از معلمان را به شرمسار کردن آنها متهم کردند، که «به گفته بیش از پنجاه کلارکی، یکی از اعضای هیئت علمی اقدامات میهن پرستانه دانشجویان را» رسوایی «آمریکا خواند و اظهار داشت که وی آنها را» بی‌احترامی به دیگران «می‌داند آمریکایی‌ها».