بنز

معنی کلمه بنز در لغت نامه دهخدا

بنز. [ ب ِ ] ( اِخ ) کارل. ( 1844-1929 م. ) آلمانی بنتس . مهندس و اتومبیل ساز آلمانی. از اولین کسانی بود که وسیله نقلیه موتوری ساخت. اختراع دیفرانسیل به او منسوب است. شرکت بنز را در ماتهایم تأسیس کرد. در سال 1926 شرکت بنز با شرکت م. وایملر یکی شد. و این شرکت به ساختن اتومبیلهای معروف به مرسدس بنز پرداخت. ( دایرةالمعارف فارسی ).

معنی کلمه بنز در فرهنگ فارسی

کارل فریدریک مهندس آلمانی ( و . کارلسروهه ۱۸۳۴- ف. ۱۹۲۹ م . ) وی در ۱۸۷۸ موتوری با گاز دو هنگام ساخت و در ۱۸۸۵ موتوری با بنزین چهار هنگام اختراع کرد که با الکتریک روشن می شد .

معنی کلمه بنز در ویکی واژه

شرکت خودروسازی واقع در آلمان.

جملاتی از کاربرد کلمه بنز

این شرکت با مرسدس-بنز، کامینز، پرکینز، دیترویت دیزل، کوماتسو، دویتس، جان دیر و ام‌آان همکاری داشته است.
دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودروهای بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز ساخت داخل و وارداتی و موتورسیکلت‌ها را تعیین کرد. بر این اساس، استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ یورو ۲ خواهد بود. اما طی سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ این خودروها باید استاندارد یورو ۴ را کسب کنند. موتورسیکلت‌های چهار زمانه نیز تا سال ۱۳۹۳ فرصت دارند استاندارد یورو ۲ را کسب کنند. پس از آن یعنی از سال ۱۳۹۴ استاندارد جاری کشور مطابق با استاندارد حد مجاز آلودگی جاری در کشورهای اروپایی، یورو ۶ خواهد بود.
بنزد گراینده گرز کین رباینده مرد ازپشت زین
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ووکینگ، باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر، باشگاه فوتبال ردینگ، باشگاه فوتبال بریستول راورز، باشگاه فوتبال برنتفورد، و باشگاه فوتبال سنت آلبنز سیتی اشاره کرد.
شده است از ولد کنون پیدا حال ایشان بنزد پیرو فتی
در سال ۱۹۲۳، دانشمند آمریکایی رابرت گدارد اولین شخصی بود که موتور موشکی را ساخت که از بنزین برای سوخت و اکسیژن مایع به عنوان عامل اکسنده استفاده می‌کرد و اولین موشک سوخت مایع را در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۲۶ در اوبرن پرتاب کرد که ۵۶ متر را با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت طی نمود. در آزمایشگاه‌های دانشگاهی، اکسیژن را می‌توان با گرم کردن مخلوطی از پتاسیم کلرات و مقدار کمی از منگنز دی‌اکسید تهیه کرد. سطح اکسیژن موجود در جو در حال کاهش است که دلیل آن استفاده از سوخت‌های فسیلی است.
اکبر گنجی در ۱۱ بهمنِ ۱۳۳۸ در کوی سیزده آبان شهر ری، تهران به دنیا آمد. پدرش در پمپ بنزین مشغول به کار بود. او یک خواهر و دو برادر دارد. همسر گنجی معصومه شفیعی است و از او صاحب دو دختر شده‌است.
صد هزاران صید داری چون اثیر خود چه مرغ است او بنزد دام تو
بر اساس مصوبه‌ای که کنگره آمریکا به تصویب رساند، هر شرکتی که اقدام به فروش یا حمل بنزین به ایران به میزان بیش از یک میلیون دلار کند، نمی‌تواند طرف قرارداد با وزارت نیروی آمریکا قرار گیرد. رادیو فرانسه، رویترز، خبرگزاری فرانسه، رادیو فردا
زگریه باخته ام دیده را همین باشد بنزد دیده وران معنی نظر بازی
موراتای جوان در ترکیب رئال خوش درخشید و هر زمان که به میدان می‌آمد بازی مفیدی را به نمایش می‌گذاشت، اما با حضور بازیکنانی چون کریم بنزما، کریستیانو رونالدو و گرت بیل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نمی‌کرد.
بود از عطای یزدان نزد تو تا کنون واکنون بنزد رضوان بود او عطای تو
بنزد نادان بیداد و داد هر دو یکی است به چشم کور سیاه و سپید یکسان است
·    سال 1985: جنرال الکتریک توسط دایملر-بنز تصاحب شد. ادزاردرویتر، مدیر اجرایی دایملر-بنز (از سال 1987 مدیر عامل دایملر شد)، تصمیم می گیرد که دو شرکت باید یک "گروه فناوری یکپارچه" با هم افزایی مفید تشکیل دهند.
چنان کرده است ره تا باز دیدست بنزد شاه بیشک راز دیدست
اناالحق چون زنم مر سالکانم دراین راهت بنزد خویش خوانم
به پیش قد تومر سرو را چه قدر و چه رفعت قد صنوبر و سرو چمن بنزد تو هیچست
ببه چاو در دادگاه بازنده می‌شود و میا او را تسلی می‌دهد. الینا به میا می‌گوید از ماجرای پیرل باخبر است و باید از خانه آن‌ها برود. پیرل مایل به رفتن نیست ولی وقتی مادرش ماجرای پدر بیولوژیکش را برایش توضیح می‌دهد، می‌پذیرد. ایزی می‌فهمد که مودی، لکسی و تریپ همگی به نحوی از پیرل سوءاستفاده کرده‌اند و عصبانی می‌شود. وقتی همگی بیرون خانه هستند، روی تخت خواهر و برادرانش بنزین می‌ریزد اما نمی‌داند که مادرش هنوز در خانه است. بعد آتش را روشن کرده و از خانه می‌رود.
بنزدیکی شاه مازندران سراپرده زد کوش با سروران
داروهایی مثل بنزودیازپین‌ها، باربیتوراتها و بعضی از داروهای ضدتشنج مانند گاباپنتین.