بلادرنگ

معنی کلمه بلادرنگ در لغت نامه دهخدا

بلادرنگ. [ ب ِ دِ رَ ] ( ق مرکب ) ( از: ب + لا ( نفی ) + درنگ ) بی درنگ. بی تأخیر. فوراً. بدون وقفه. دردم. توضیح اینکه این ترکیب عربی و فارسی ، فصیح نیست. ( از فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به بلا شود.

معنی کلمه بلادرنگ در فرهنگ فارسی

بی درنگ بی تاخیر فورا بدون وقفه . توضیح این ترکیب عربی فارسی فصیح نیست .
بی درنگ. بی تاخیر . فورا . بدون وقفه . در دم . توضیح اینکه این ترکیب عربی و فارسی فصیح نیست .

جملاتی از کاربرد کلمه بلادرنگ

سادگی این تکنیک آن را در دسته الگوریتم‌های بهینه‌سازی بسیار محبوب کرده است. از تپه‌نوردی به شکل گسترده‌ای در هوش مصنوعی برای یافتن هدف از یک نود آغازگر استفاده می‌شود. تپه‌نوردی اغلب در شرایطی که زمان اجرای جستجو محدود است (همچون سیستم‌های بلادرنگ)، نتیجه بهتری از سایر الگوریتم‌های هم‌نوعش تولید می‌کند. تپه‌نوردی یک الگوریتم "همه زمانی" است: حتی اگر پیش از رسیدن به پایان نیز قطع شود یک جواب قابل قبول تحویل می‌دهد.
در ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ طی نمایشگاه پلی‌استیشن ۵، مشخص شد که پنج شب با فردی: نقض امنیتی به پلی‌استیشن ۵ خواهد آمد که دارای ردیابی پرتوهای بلادرنگ است. عرضه اولیه آن بر روی پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی خواهد بود و ۳ ماه بعد برای پلتفرم‌های دیگر عرضه خواهد شد. در دی ۱۳۹۹، اسکات پست کرد که پنج شب با فردی: نقض امنیتی تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد و اظهار داشت که بازی بزرگ‌تر از آن است که تا پایان سال تمام شود.