دنیز
معنی کلمه دنیز در فرهنگ اسم ها

دنیز

معنی کلمه دنیز در فرهنگ اسم ها

اسم: دنیز (دختر) (ترکی) (طبیعت) (تلفظ: deniz) (فارسی: دنیز) (انگلیسی: deniz)
معنی: دریا، بحر

معنی کلمه دنیز در دانشنامه عمومی

دنیز (ماتو گروسو). دنیز ( به پرتغالی: Denise ) یک منطقهٔ مسکونی در برزیل است که در ماتو گروسو واقع شده است. دنیز ۹٬۵۴۴ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه دنیز در دانشنامه عمومی
معنی کلمه دنیز در ویکی واژه

معنی کلمه دنیز در ویکی واژه

دریا. دریاچه. اقیانوس.

جملاتی از کاربرد کلمه دنیز

دهخدا: ارغیان. [اِ] (اِخ) نام ناحیه ای به نیشابور. گویند دارای هفتادویک قریه بوده و کرسی و قصبه آن رادنیز باشد و گروهی از اهل علم و ادب بدآنجا منسوبند.
در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ سریال عفت از کانال استار تی وی پخش شد که جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از دانشگاه کارادنیز را برای وی به ارمغان آورد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال قاسم‌پاشا اسپور، باشگاه ورزشی گنچلربیرلیغی، باشگاه فوتبال آنکارا اسپور، باشگاه فوتبال رکریتیوو اوئلوا، باشگاه فوتبال مانیسااسپور، باشگاه فوتبال دنیزلی اسپور، باشگاه فوتبال ترابزون‌اسپور، باشگاه فوتبال سیواس‌اسپور، باشگاه فوتبال نورنبرگ، باشگاه فوتبال بشیکتاش، و باشگاه ورزشی گوزتپه اشاره کرد.
کونیدو در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که در کشتی اول آلبرت ساریتوف از رومانی را شکست داد اما در کشتی بعد به کایل اسنایدر از آمریکا باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد جردن استین از کانادا را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار سلیمان کارادنیز از ترکیه را شکست داد و مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم را بدست آورد.
اساس درمان بر داروهای سرکوب‌کننده ایمنی با دوز بالا (گلوکوکورتیکوئید)ها به خصوص پردنیزولون استوار است. در صورت عدم درمان بیماری احتمال نابینایی بسیار بالاست.
سرمربی پرسپولیس مصطفی دنیزلی ترکیه ای و سرمربی تیم اصفهانی لوکا بوناچیچ کروات بود که علیرضا نیکبخت واحدی روی پاس زیبای حسین بادامکی گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از چند دقیقه حمید شفیعی گل نیکبخت را پاسخ داد و بازی ۱–۱ مساوی خاتمه یافت.
دنیز سویسال نویسنده مشهور در حال نوشتن کتابی در مورد خانواده و دوستانش است او از اورهان شاهین درخواست می‌کند نظرش را دربارهٔ کتاب بگوید. روزی که اورهان از لندن به استانبول می‌آید دنیز ناپدید می‌شود اورهان به همراه نوال دوست دنیز و یوسف سعی می‌کنند دنیز را پیدا کنند اما…
استیلی مدتی دستیار آری هان و سپس مصطفی دنیزلی در باشگاه پرسپولیس بود. وی در زمان افشین قطبی به عنوان کمک مربی اول در پرسپولیس فعالیت می‌کرد. در سال ۱۳۸۸، سرمربی استیل آذین تهران شد و در اواخر لیگ نهم از این تیم کنار گذاشته شد. استیلی در لیگ دهم (چند هفته مانده به شروع لیگ)، به شاهین بوشهر پیوست؛ اما پس از فوت برادرش در فروردین ۱۳۹۰ و به خاطر مسائل روانی، از این سمت استعفا داد.
بکشتند خودنیز سارا بلاک همان گرد سائیس بی ترس و باک
در کهن‌ترین نقشه‌های جهان که موقعیت این پهنه در آن‌ها آمده، چون نقشه هکاتوس (مربوط به ۵۰۰پ. م) و نقشه معروف آراتوتس (۲۰۰پ. م) همه جا نام این دریا برگرفته از نام کاسپین است. پلینی و سفرنامه پریپلوس دریای اریتره نیز کاسپین بکار برده‌است. در متن‌های دانشنامه‌های روسی همه‌جا از این پهنه با نام کاسپیس کویه موره یاد شده‌است. جالب اینکه ترک زبانان جمهوری آذربایجان وقتی به ترکی نوشته‌اند از آن با نام خزر دنیزی یاد کرده‌اند و وقتی به روسی مطلبی نوشته‌اند به همان صورت کاسپین کویه موره از این دریا نام برده‌اند.
از موی سمور بست وسنجاب مدنیز ز قندسش بر آورد
خامه در زیر سر انگشتانش آن فعل کند که بدست کس دیگر نکندنیزه وتیر
نه همه کس راچوگان زسرزلف بود کس بودنیزکش ازقامت چوگان باشد
در موارد شدید از استروئیدها مانند پردنیزولون استفاده می‌شود که عوارض جانبی زیادی دارد.