تریلیون

معنی کلمه تریلیون در لغت نامه دهخدا

تریلیون. [ ت ْ یُن ْ] ( فرانسوی ، عدد ) ترلیون. رجوع به همین کلمه شود.

معنی کلمه تریلیون در فرهنگ معین

(تِ ) [ فر. ] (اِ. ) عددی معادل یک میلیارد میلیارد.

معنی کلمه تریلیون در فرهنگ فارسی

عددی اصلی معال یک میلیارد میلیارد.
ترلیون .

معنی کلمه تریلیون در دانشنامه آزاد فارسی

تریلیون (Trillion)
عددی برابر با ۱میلیون میلیون میلیون، در سیستم انگلیسی و ۱میلیون میلیون، در سیستم امریکایی.

معنی کلمه تریلیون در ویکی واژه

عددی معادل یک میلیارد میلیارد.

جملاتی از کاربرد کلمه تریلیون

در حال حاضر اتحادیه اروپا تقریباً ۱۸٫۷ تریلیون فوت مکعب گاز در سال مصرف می‌کند که ۱۶٪ آن از خاک اوکراین ترانزیت می‌شود. پس عجیب نیست که این کشور تا این اندازه مهم است و همین اهمیت است که جامعه اوکراین را دچار دودستگی کرده.
هزینهٔ سالانهٔ ناشی از خوردگی فلزات در سراسر جهان ۲/۲ تریلیون دلار است و در حال حاضر بر اساس آمار کنگره ایالت متحده ۴۲۹ میلیارد دلار در آمریکا تخمین زده می‌شود.
شورای مسئول تغذیه و سازمان سلامت جهانی استانداردهای قابل قبولی را در مورد روغن ماهی منتشر کرده‌اند. عجیب‌ترین استاندارد اخیر، استاندارد روغن ماهی بین‌المللی است. روغن‌های ماهی که تقطیر مولکولی در خلاء نوعاً این درجه بالاتر را می‌سازد و سطوح قابل اندازه‌گیری محتویات (بخش‌های اندازه‌گیری شده هر بیلیون و بخش‌های اندازه‌گیری شده هر تریلیون) می‌باشد.
ابر اورت را دربردارندهٔ حدود ده تریلیون جرم فضایی برآورد می‌کنند.
جنگ و معاهده ورسای با تورم لجام گسیخته در اقتصاد آلمان همراه شده بود که خرابی شدیدی در ثبات اقتصادی این کشور به بار آورد. ارزش دلار در آلمان از ۸٫۱ مارک در سال ۱۹۱۸ به ۴٫۲ تریلیون مارک در نوامبر ۱۹۲۳ رسید. در سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۹ با پشتیبانی وام‌های گرفته شده از بانک‌های نیویورک و اصلاحات اقتصادی، ثبات بر اقتصاد آلمان حاکم شد.
استفاده از خدمات پیام کوتاه در بین مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است. به عقیدهٔ بسیاری از مردم، استفاده از این خدمات به دلیل «ارزان بودن» به سرعت فراگیر شده‌است. در حال حاضر ۸۳ درصد از کاربران انگلیسی و ۷۹ درصد از کاربران آلمانی تلفن همراه از سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند. همچنین پیش‌بینی شده‌است که تعداد پیام‌های ارسالی تا سال ۲۰۱۲ به ۳٫۷ تریلیون برسد. با توجه به محبوبیت پیامک در ایران، استفاده از نمایندگی پنل اِس‌اِم‌اِس یکی از روش‌های سودآور کسب درآمد اینترنتی محسوب می‌شود.[نیازمند منبع]
اقتصاد اتحادیه اروپا دومین اقتصاد بزرگ در جهان به‌صورت اسمی و طبق برابری قدرت خرید است. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵، ۱۵ تریلیون دلار (اسمی) تخمین زده می‌شود که حدود ۲۲ درصد از اقتصاد جهانی است.
در مه ۲۰۲۲ پس از همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضای نفت خام در جهان، آرامکو به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان از شرکت اپل پیشی گرفت. ارزش آرامکو در آن تاریخ ۲/۴۲ تریلیون دلار برآورد شد.
بر اساس گزارش‌های خبری مربوط به اسناد پاندورا، تخمین زده می‌شود که بین ۵٫۶ تا ۳۲ تریلیون دلار آمریکا (بدون احتساب املاک، آثار هنری، جواهرات و موارد دیگر) به دلیل مخفی شدن در گریزگاه‌های مالیاتی برون‌مرزی، مشمول مالیات نشده‌اند.
ایالات متحدهٔ آمریکا اقتصاد کاپتالیستی از نوع سرمایه‌داری انحصاری دارد. ویژگی بارز اقتصاد ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت است از تسلط انحصارها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است. تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از ۱۹ تریلیون (۱۹٫۰۰۰ میلیارد) دلار، یعنی حدود ۲۰٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است.