تیتراژ

معنی کلمه تیتراژ در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) عنوان بندی .

معنی کلمه تیتراژ در ویکی واژه

sigla
عنوان بندی.

جملاتی از کاربرد کلمه تیتراژ

محمدمهدی واعظی معروف به محمد اصفهانی (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران)، پزشک، خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی است. که تا به امروز ۱۴ آلبوم رسمی و غیررسمی استودیویی منتشر کرده‌است و تیتراژ سریال‌هایی چون تکیه بر باد، تا ثریا، ارمغان تاریکی، یه تیکه زمین، زیر هشت و … را خوانندگی کرده‌است. او با آهنگسازان صاحب نامی چون همایون خرم، بابک بیات، فریدون شهبازیان و … همکاری کرده‌است.
آرزوهای شیرین یک مجموعه تلویزیونی ایرانی محصول سال ۱۳۸۶ به کارگردانی سید وحید حسینی، نویسندگی جمیله دارالشفایی به همراه گروه نویسندگان و تهیه‌کنندگی سید وحید حسینی و علیرضا لواسانی می‌باشد که از شبکه اول پخش شد. امیرحسین مدرس تیتراژ این مجموعه را اجرا کرده‌است.
تیتراژ پایانی فیلم شامل صحنه‌ای در جلوی تصویر و ۲۳ تیتراژ در پشت می‌باشد که اشاره‌ای به داستان فیلم ( یک فرد با ۲۳ شخصیت ) است.
تیتراژ پایانی سریال نوروزی «شش قهرمان و نصفی» با شعر «افشین علاء»، صدای «ابوالحسن خوشرو» و موسیقی «محمدمهدی گورنگی» در فروردین ۱۳۹۸ از شبکه تهران پخش شد.
در مهرماه سال ۱۳۹۳ نیز سری دیگری از خانمی که شما باشی در قالب مستند به روی آنتن شبکه دو رفت که هر قسمت آن به زندگی یک زن موفق می‌پرداخت. به عنوان نمونه در قسمتی به نادیا مفتونی همسر حسین نوری پرداخته شده بود و طی این قسمت نامداری با حضور در خانه آن‌ها از زندگی و گذشته‌شان می‌پرسید. آهنگ تیتراژ این سری را روزبه نعمت‌اللهی با ترانه‌ای از فرزاد حسنی تحت عنوان مغناطیس خوانده بود که در تکرارهای بعدی برنامه از تیتراژ حذف شد.
از نمونه‌های گوشهٔ دیلمان می‌توان به موسیقی تیتراژ مجموعه تلویزیونی پس از باران با صدای فریدون پوررضا اشاره کرد.
سرانجام دث‌استروک در صحنه پس از تیتراژ فیلم لیگ عدالت به همراه لکس لوتر حضور یافت.
قرار گرفتن انیمیشن آخرین داستان در لیست کاندیدای اسکار ۲۰۲۰، ساخت تیتراژ پایانی