بلافاصله

معنی کلمه بلافاصله در لغت نامه دهخدا

( بلافاصلة ) بلافاصلة. [ ب ِ ص ِ ل َ ] ( ع ق مرکب ) ( از: ب + لا( نفی ) + فاصله ) بدون فاصله. بدون آنکه فاصله ای ( مکانی ) باشد. متصل. ( فرهنگ فارسی معین ). ملاصق. || فوراً. ( فرهنگ فارسی معین ). بی درنگ. بی آنکه فاصله ای ( زمانی ) باشد.

معنی کلمه بلافاصله در فرهنگ معین

(بِ ص ِ لِ ) [ ع . ] (ق . ) فوری ، بی - وقفه .

معنی کلمه بلافاصله در فرهنگ فارسی

۱ - بدون فاصله ای ( مکانی ) باشد متصل ۲ - فورا .

معنی کلمه بلافاصله در ویکی واژه

فوری، بی - وقفه.

جملاتی از کاربرد کلمه بلافاصله

در طول مرحله دوم بر طبق دستورالعمل ورزش ایروبیکی که تصمیم به انجام آن داریم، عمل می‌کنیم. این مرحله معمولاً بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بلافاصله پس از آن مرحله سرد کردن آغاز می‌شود.
در بخشی دیگر از مثنوی، کوروش ثمره ازدواج اردشیر و استر مظهر همبستگی و آمیزش قوم یهود و ملت ایران معرفی گردیده است. در بیشتر مجموعه فارسی - یهودی بلافاصله در ادامه اردشیرنامه می‌آید و از لحاظ محتوا در واقع ادامه داستان کوروش است. این بخش مبتی بر «کتاب عزرا» و روایات مربوط به تجدید بنای اورشلیم در زمان کوروش است. عزرانامه شامل 599 بیت است و نسخه‌های خطی نیز از آن موجود است.
آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد. گاه آتش‌سوزی، با سایر حوادث طبیعی مثل زلزله همراه بوده یا بلافاصله پس از آن‌ها رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.
آنها فکر می‌کنند مسیحیان عامل هر بلای عمومی، هر مصیبتی که مردم با آن روبرو می‌شوند، هستند. اگر رود تیبر طغیان می‌کند و به بلندی دیوارهای شهر بالا می‌رود، اگر رود نیل آب‌های خود را بر مزارع نمی‌فرستد، اگر آسمان باران نمی‌بارد، اگر زلزله‌ای رخ می‌دهد، اگر قحطی یا طاعون رخ می‌دهد، بلافاصله فریاد می‌زند: «مسیحیان به سوی شیرها»
شاه اسماعیل دوم که به دلیل طولانی شدن زندان بسیار کینه‌توز و نا آرام شده بود، بلافاصله پس از به قدرت رسیدن، شروع به کشتار عده‌ای از شاهزادگان صفوی و سران قزلباش مخالف وی کرد او در روز ۲۷ جمادی‌الاول ۹۸۴ هجری قمری تاجگذاری کرد و در همان روز پسر عمویش ابراهیم میرزا، محمدحسین میرزا (برادرزاده ابراهیم میرزا)، برادرانش امام‌قلی میرزا، احمد میرزا و محمودمیرزا و برادرزاده‌اش محمدباقر میرزا (فرزند محمودمیرزا) را به قتل رساند.
در پی شکایت از فرمانده انتظامی سابق چابهار توسط یکی از شهروندان و پس از ارائه گزارش از سوی بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی‌دادن برخی تخلفات از سوی نامبرده در شهریور امسال، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان بلافاصله و با قید فوریت موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد.
در این زمان نماینده آلیانس موسیو کازس برای تأسیس مدرسه وارد تهران شد و بلافاصله با سران جامعه یهود تماس گرفت. او علاوه بر تأسیس مدرسه تحولات عظیمی را در وضع زندگی یهودیان آغاز کرد. او همچنین موفق شد وصله نشانگر یهودی بودن را از لباس یهودیان حذف کند. در این زمان حدود ۴۲۱ دانش آموز در مدرسه تحصیل می‌کردند. کمی بعد موسیو کازس به تأسیس اولین مدرسه دخترانه آلیانس اقدام کرد.
در بسیاری فرقه‌ها نماز ظهر و عصر بلافاصله خوانده می‌شود تا مردم لازم نباشد مجدد راهی کنست شوند. ویلنا گائون با این طریقه مخالف بود و پیروانش معاریو را پس از آغاز شب می‌خوانند.
در سال ۱۳۲۳ ق و در اواخر حکمرانی احمد شاه قاجار، در جنگ بین عشایر مسلمان ایران و ارتش بریتانیا بر روی این تپه‌ها، شیخ عبدالله بن عمار الطرفی به همراه مجاهدین نماز خواندند و چون قبل از آغاز نماز بر بلندای آن تپه اذان گفته شد، شیخ عبدالله نام آن را تپهٔ الله اکبر نامید و تا کنون نیز به همین نام شهرت دارد. با شروع جنگ این تپه‌ها به عنوان عارضه ای حساس مورد توجه ارتش عراق قرار گرفت و تیپ ۳۵ لشکر ۹ زرهی ارتش عراق پس از تصرف پاسگاه‌های سوبله و چزابه و پس از دو روز توقف در اطراف بستان، به سمت تپه‌های الله اکبر به حرکت درآمد و سرانجام در ۴ مهر ماه این تپه‌ها به اشغال و بلافاصله بر روی آن استحکاماتی ایجاد کرد.[نیازمند منبع]
پیشوند هر خط بایک شماره خط به متن برنامه اضافه می‌شود؛ جملات اساسی نه پیشوند با یک شماره خط بلافاصله به عنوان دستورها اجرا شدند. برنامه‌ها می‌توانند بر روی صفحه نمایش برای ویرایش لیست شوند یا بر روی دیسک سخت فشرده شوند ویا در هردو فرمت باینری ومتن ساده اسکی قرار بگیرند. هرخط منبع بایک عدد شناخته می‌شود که می‌تواند به عنوان هدف رفتن یا انتقال مورد استفاده قرار گیرد. فقط خط دستورها ویرایش فراهم شده بود.[۱] این بود که اغلب مفید است برای ذخیره یک برنامه به عنوان متن ساده و ویرایش آن با یک ویرایشگر کامل برجسته.