تفکی

معنی کلمه تفکی در فرهنگ معین

(تُ فَ ) (ص . ) (عا. ) سست ، بی دوام .

معنی کلمه تفکی در ویکی واژه

(عا.)
سست، بی دوام.

جملاتی از کاربرد کلمه تفکی

نه‌ او در بند تفکیک‌ است‌ و ترکیب نه او در فکر ایجاد است و انشا
ارزشیابی مشاغل را باید از تجزیه‌وتحلیل مشاغل تفکیک نمود. یکی از بزرگترین مشکلات مدیران در محیط‌های کاری، عدم تعادل بین حقوق و دستمزدها و فقدان ضابطه صحیح برای تعیین ارزش واقعی مشاغل است. همیشه حقوق و دستمزد بزرگترین و مؤثرترین عامل انگیزه کاری برای کارکنان و جلب رضایت آن‌ها از سازمان‌ها بوده و از مهم‌ترین مسائل در مدیریت پرسنلی به شمار رفته است.
این جستجوگر فضایی در روزهای اول تا سوم ژوئن ۲۰۱۳ میلادی، توانست نخستین نگاره‌هایی را که در آن‌ها پلوتو و شارون از هم قابل تفکیک باشند گردآوری کند. این نگاره‌ها هنوز وضوح چندانی ندارند. تاریخ یکشنبه، پنجم بهمن ۱۳۹۳ (۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۵ میلادی) روزی است که افق‌های نو گرفتن نگاره‌های اساسی‌ترِ خود را آغاز کرد. گرفتن نگاره‌های مکرر، افق‌های نو را در ارزیابی مسیر و موقعیت دقیق‌تر نزدیکی آن به پلوتو یاری می‌دهد؛ ناوبری نوری یکی از روش‌هایی است که در هدایت این جستجوگر فضایی به‌کار گرفته شده‌است.
از آنجا که نت‌ها اغلب با ضرب یا با یک زیربخش ساده از فاصله زمانی ضربی شروع می‌شوند، نرم‌افزار ردیابی ضرب، این امکان را دارد که بهتر بتواند روی نت‌هایی که ممکن است به روش خام تشخیص داده شده‌اند، تفکیک و شناسایی کند. در بیشتر مواقع ردیابی ضرب، اولین قدم در تشخیص سازهای کوبه‌ای است.
ریشه‌های تأسیس شرکت ال-۳ کامیونیکیشنز به سال ۱۹۹۵ و ادغام دو شرکت لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا و راه‌اندازی کمپانی لاکهید مارتین بازمی‌گردد، که طبق توافق انجام شده میان مدیران ارشد دو شرکت، بخش صنایع دفاعی متوسط، به صورت یک شرکت اسپین-آف، تفکیک و در سال ۱۹۹۷ به کنسرسیوم سه جانبه‌ای با حضور فرانک لانزا، روبرت لاپنتا و برادران لیمن واگذار گردید. نام شرکت نیز برگرفته از حروف نخست نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن، ال-۳ می‌باشد!
سُرّ قلب الحزین من رشأٍ فبقی فارغاً عن التفکیک
هم چنین نقد ادبی قوانین، موازین و دلایل مقبولیت و رد آثار ادبی را مورد مطالعه قرار می‌دهد، حقیقت هنری را در یک اثر ادبی می‌شناسد و می‌شناساند، ارزش‌های نهفته و نامکشوف آن را کشف و آشکار می‌سازد، و سره را از ناسره، و قوی را از ضعیف در آثار ادبی جدا می‌سازد و تفکیک می‌کند.
ابنای دین و مردم کشور همی کنند تفکیک حکم مفتی و اقضی القضاة را
با توجه به اهمیت رو به رشد بخش مالی اقتصاد، در عصر حاضر، تحلیل‌گران اصطلاح اقتصاد واقعی را به کار می‌گیرند تا بخش واقعی اقتصاد را که واقعاً با تولید کالاها و خدمات ارتباط دارد، از بخش مالی اقتصادی (یا اقتصاد کاغذی) تفکیک کند که مرتبط با خرید و فروش در بازارهای مالی است.
سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد که جیوه حاصل از آمالگام، ۵٪ کل انتشار جیوه را تشکیل می‌دهد که وقتی با جیوه زائد حاصل از آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های پزشکی جمع شود به ۵۳٪ می‌رسد. تفکیک‌کننده ها می‌توانند رهایش جیوه به فاضلاب عمومی را به‌طور چشمگیری کاهش دهند که آمالگام‌های دندانی یک سوم از جیوه این فاضلاب‌ها را تشکیل می‌دهد.
یکی از مثال‌های خوب استفاد مجدد از کد، کتابخانه‌های نرم افزاری است. برنامه نویسان ممکن است چکیده‌های داخلی ایجاد کنند یا ممکن است کتابخانه‌های سفارشی برای استفاده خود ایجاد کنند، تا قسمت‌های خاصی از برنامه آنها مورد استفاده مجدد قرار گیرد. برخی از خصوصیاتی که باعث می‌شود قابلیت استفادۀ مجدد نرم افزارها بیشتر شود عبارتند از: پیمانه‌ای بودن، همراهی آزادانه، انسجام زیاد، پنهان کردن اطلاعات و تفکیک دغدغه‌هاست.
یار، از قدم با ماست گر رقیب نامحرم گه به فکر تفریق و گاه فکر تفکیک است
حمیدرضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم و از مخالفین این طرح گفت: «تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها توهین مستقیم به جامعه دانشگاهی است و کسانی که مدعی هستند از این طریق اختلاط‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه معضلات اخلاقی جامعه کم و حریم شرعی و اخلاقی جامعه بیشتر حفظ می‌شود، هنوز در درک پایه‌ای ابتدایی‌ترین مفاهیم روابط انسانی دچار مشکل هستند.»
مجموع معافیت قرض‌های خارجی جمهوری اسلامی افغانستان به تفکیک کشورهای معاف‌کننده و تاریخ اعلان معافیت.