تهیه کننده

معنی کلمه تهیه کننده در فرهنگستان زبان و ادب

{producer} [سینما و تلویزیون] 1. (در سینما ) شخصی که بودجۀ ساخت فیلم در اختیار او قرار می گیرد و مسئولیت هدایت تولید را بر عهده دارد 2. (در تلویزیون ) شخصی که مسئولیت تولید و آماده سازی برنامه ها را برای پخش بر عهده دارد

معنی کلمه تهیه کننده در ویکی واژه

produttore

جملاتی از کاربرد کلمه تهیه کننده

در سال ۲۰۰۲ میلادی، ال که تنها چهار سال داشت، اولین نقشش را در فیلم کمدی مهد کودک بابا مستقل از خواهرش به انجام رساند. مهارت ال در بازیگری هنگام انتخاب شدن وی در نقش راث در فیلم در در کف زمین به خوبی نمایان گشت. تهیه کنندهٔ این فیلم از قبل تصمیم گرفته بود دو دوقلوی همسان را برای این فیلم انتخاب کند ولی آنچنان تحت تأثیر ال قرار گرفت که فقط وی را انتخاب کرد.
الکساندر استفانوویچ (روسی: Алекса́ндр Бори́сович Стефа́нович؛ ۱۳ دسامبر ۱۹۴۴ – ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱) کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه کنندهٔ اهل کشور اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود. وی بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۲۰۲۱ میلادی فعالیت می‌کرد.
او فیلمنامه فیلم زیبایی آمریکایی (۱۹۹۹) را نوشت و برای آن جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را دریافت کرد. او همچنین مجموعه‌های شش فوت زیر زمین و خون حقیقی را ساخت، آثاری که برای آنها جوایز امی و همچنین جوایزی از انجمن نویسندگان آمریکا ، کارگردانان آمریکا و جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکادریافت کرد. او تهیه کننده اجرایی سریال تلویزیونی بانشی از کمپانی سینمکس بود. او همچنین فیلم عمو فرانک (۲۰۲۰) را نویسندگی و کارگردانی کرد.
اون در حال حاضر تهیه کننده و کارگردان و نویسنده انیمیشن سونیک پرایم می‌باشد.
تهیه کننده فیلم‌های ترسناک داویدا هایم، نزد درویش و گروبز می‌رود و به آنها پیشنهاد می‌کند که در یک پروژه فیلم ترسناک به نام «اسلاتر» به او کمک کنند. داویدا که به دنبال ساخت یک وحشت واقعی است قصد دارد از تجربیات درویش در زمینه شیاطین برای واقعی نشان دادن فیلم خود بهره بگیرد. درویش قبول نمی‌کند ولی با اصرار گروبز و بیل-ای این کار را قبول کرده و هر ‌سه نفر آنها به یک دهکده متروک و دورافتاده میروند که برای ساخت فیلم تعمیر شده و نام آن به اسلاتر تغییر پیدا کرده است.
در سال ۱۹۴۹ در فیلم اسکاری نامه‌ای به سه همسر ظاهر شد. گرچه فیلم موفق بود اما نقش او در این میان نادیده گرفته شد. در دهه ۵۰ در چند فیلم بیشتر بازی نکرد منجمله در فیلم «بلو گاردنیا» (۱۹۵۳، و بیشتر در فیلم‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. به عنوان مثال در سریال موفق «منشی خصوصی» که سال ۱۹۵۳ تا ۵۷ بروی آنتن بود. بعد از پایان این سریال و موفقیت آن سوتر در آن، او با تهیه کنندهٔ سریال قراردادی برای بازی در نمایش خودش امضاء کرد با عنوان «شوی آن سوترن» (۶۱-۱۹۵۸). این دو سریال جمعاً ۴ جایزه امی برای او به همراه داشتند.
پینیرو در ابتدا موسیقی را در دبیرستان به عنوان تهیه کننده شروع کرد، مانند بسیاری دیگر، پینیرو شروع به انتشار هنر خود در ساوندکلاود کرد. پینیرو به دلیل کمبود کسانی که سازهای تولید شده او را خریداری می کردند شروع به رپ کرد. اولین آهنگ اسموک‌پورپ در ساوندکلاود در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، اما او به سرعت آن را به دلیل بی کیفیتی حذف کرد، و به سرعت آهنگ دوم خود، "با یک لیس زندگی کن" را با حضور اکس‌اکس‌اکس تنتاسیون آپلود کرد. پینیرو در نهایت دبیرستان را به دلیل استعداد حرفه موسیقی خود رها کرد. پینیرو بعداً اولین موزیک ویدیو خود را در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ با عنوان "این چیزی نیست" با لیل آمنوس که پسر عموی پینیرو نیز هست منتشر کرد.
آتلانتا مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و موفق به کسب افتخارات مختلفی شده است، از جمله دو جایزه گلدن گلوب به عنوان بهترین سریال های تلویزیونی - موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر نقش اول مرد - مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی برای گلاور و دو جایزه امی ساعات پربیننده برای بازیگر نقش اول در یک سریال کمدی و کارگردانی برجسته برای یک سریال کمدی را از آن خود کرده است. جایزه امی گلاور برای کارگردانی برجسته یک سریال کمدی، اولین بار بود که به یک آفریقایی-آمریکایی اعطا شد و کار او به عنوان نویسنده و تهیه کننده اجرایی سریال مورد ستایش قرار گرفت.
رابرت اسکات استایندورف تهیه کننده تلویزیون و فیلم آمریکایی، تهیه کننده اجرایی، نویسنده و مدافع حقوق مبتلایان به اوتیسم است.
کارتر در ۹/۱۱، فیلم تحسین شده به کارگردانی ژوله و گدئون نائودت دربارهٔ حملات ۱۱ سپتامبر، که توسط شبکهٔ سی‌بی‌اس پخش شد، به‌عنوان تهیه کننده اجرایی مشارکت کرد.