تعاملی

معنی کلمه تعاملی در فرهنگستان زبان و ادب

{interactional, interactive} [روان شناسی] مربوط به تعامل

معنی کلمه تعاملی در دانشنامه آزاد فارسی

تعاملی (interactive)
عملی که با تبادل محاوره ای داده های ورودی و خروجی صورت می پذیرد و بدین صورت انجام می شود که هر وقت کاربر سؤال یا فرمانی را وارد رایانه نمود، بلافاصله پاسخ را از سوی سیستم دریافت کند. محاوره ای بودن ریزرایانهها یکی از ویژگی هایی است که استفاده از آن ها را آسان و قابل دسترس می سازد.

معنی کلمه تعاملی در ویکی واژه

مربوط به تعامل.

جملاتی از کاربرد کلمه تعاملی

کمپانی‌ها باید سرمایه‌گذاری کرده و تلاش کنند ساختارهای سازمانی جدید، ابتکارهای بازاریابی، فرایندهای کسب و کار، نقش‌هایی برای کارمندان و زیر ساخت‌هایی برای تکنولوژی مهیا کرده تا ارتباط بین کانال‌ها برقرار شده و نشان داده شود که مشتریان مایلند چگونه تعاملی داشته باشند.
- حالت تعاملی: پاسخ به دیگران به شیوه‌های توصیفی و بدون انجام داوری.
3. کاربردهای خلاقانه در هنر و طراحی: هنرمندان نیز از شیشه‌های لمینت برای ایجاد آثار هنری خلاق و منحصر به فرد استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها به آثار هنری زنده و تعاملی جلب توجه می‌کنند.
در سال ۱۳۸۶ گروه صنعتی گلرنگ در تعاملی با سازمان یونیسف همکاری خود را به نمایندگی شرکت پاکشو با این سازمان آغاز نمود. بدین منظور شرکت تولیدی ـ شیمیایی پاکشو و یونیسف ایران، در سال ۱۳۸۶ یک تفاهم‌نامهٔ همکاری را به نفع کودکان ایران در هتل استقلال به امضاء رساندند.
اگر شخصی در حالت اکراه قراردادی را انجام دهد یا مسئولیتی را بپذیرد با توجه به فقدان رضایت که از شرایط اساسی برای صحت معاملات است مسئولیتی بر او نخواهد بود. ماده ۲۰۳ می‌گوید: «اکراه موجب عدم نفوذ معامله است، اگرچه از طرف شخص خارجی غیر از متعاملین واقع شود».
اف‌دی‌آر یک بازی ویدئویی سی‌دی-رام تعاملی است که در سال ۱۹۹۶ توسط کوربیس توسعه یافت. این بازی این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا با استفاده از تصویرها، اسناد، فیلم، گاه‌شمار و دیگر رسانه‌ها، اوقات و زندگی فرانکلین دلانو روزولت را کشف کنند.
برنامه‌های کاربردی وب از سال ۲۰۰۰ بسیار محبوب بوده‌است چونکه به کاربران اجازه تجربه تعاملی در اینترنت می‌دهد. فقط به جای نمایش صفحات ایستای وب، کاربران امکان ایجاد حساب‌های شخصی، اضافه کردن محتوا، پرس و جو پایگاه داده و تکمیل مبادلات را فراهم می‌کند. در فرایند تأمین تجربه تعاملی نرم‌افزارهای وب غالباً جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های شخصی حساس برای تحویل به سرویس خود صورت می‌گیرد. کاربران از آسان بودن استفاده از این نرم‌افزارها بهره‌مند می‌شوند در حالیکه اطلاعات شخصی ذخیره شده در برنامه‌های وب تلویحا از طریق حملات هکرها، نشت خودی و غیره به خطر می‌افتد.
در نقطه مقابل پایتون امکان تعریف بعضی از توابع را در یک فایل منفرد می‌دهد، و روی هم رفته جلو تعریف مجزای تابع را می‌گیرد، و از سبک برنامه‌نویسی دستوری استفاده می‌کند. یا به صورت تعاملی از آن استفاده می‌کند.
· قوانین مسیریابی تعاملی را با استفاده از بهترین شیوه‌ها تنظیم نمایید.
از دیگر جلوه های تعاملی کاربر محور می توان به انتخاب فرعی کشویی افقی، صفحه کلید کشویی عمودی و نشانک های نشانک ها و ابزارک هایی اشاره کرد که برای پیکربندی تنظیمات در سمت دیگر چرخانده می شوند. در صورت لزوم، نوارهای منو در بالا و پایین صفحه مشاهده می شوند. گزینه های آنها با توجه به برنامه متفاوت است، اما همیشه از یک الگوی سبک ثابت پیروی می کنند. در سلسله مراتب منو، یک دکمه "بازگشت" در گوشه بالا سمت چپ صفحه نام پوشه اصلی را نمایش می دهد.