ترال

معنی کلمه ترال در لغت نامه دهخدا

ترال. [ تْرا / ت ِ ] ( اِخ ) از شهرهای لیدی است. رجوع به ایران باستان ج 2 ص 1007، 1102، 1262 و ج 3 ص 2325 و ترالی شود.

معنی کلمه ترال در فرهنگ فارسی

از شهرهای لیدی است .

معنی کلمه ترال در ویکی واژه

تور کیسه‌ای کششی مخروطی شکل که معمولاْ توسط قایق یا کشتی در اعماق مختلف کشیده می‌شود

جملاتی از کاربرد کلمه ترال

وی همچنین در تیم ملی فوتبال زنان استرالیا بازی کرده‌است.
نبود ار آنکه شفع واحدیت سوی و ترالاحد جستی معیت
۵۲ کشور مستقل که پیش از این مستعمره امپراتوری بریتانیا بودند پس از استقلال خود، داوطلبانه به عضویت سازمان کشورهای هم‌سود درآمدند که مجموع جمعیت این کشورها ۲٫۲ میلیارد نفر است. چارلز سوم، پادشاه انگلیس، به‌طور رسمی و مشروطه، پادشاه شانزده کشور مستقل است که از جمله آن‌ها می‌توان به کانادا، نیوزیلند، استرالیا و خود پادشاهی متحد اشاره کرد.
اظهارنامه پایداری چک لیستی از خصوصیات پایداری است که باید قبل از فروش خانه توسط صاحبان خانه و فروشنده‌ها در کوئینزلند استرالیا پر می‌شد. این چک لیست ویژگی‌های پایداری اجتماعی و محیطی املاک را در چهار حوزه انرژی، آب، امنیت و دسترسی مشخص می‌کند.
کم‌کم اداره باغ وحش به دست استیو افتاد و وی با جدیت و علاقه در توسعه آن و جذب بازدیدکنندگان بیشتر کوشید. به همین جهت وی به اجرای برنامه‌های تلویزیونی مختلف در مورد حیات وحش پرداخت که به سرعت موجب مشهور شدنش در استرالیا شد. وی در حین اجرای نمایشی در باغ وحش، با تِری آشنا شد و در سال ۱۹۹۲ با وی ازدواج کرد. این دو بعدها دارای دو فرزند دختر و پسر شدند و به صورت گروهی به کار در باغ وحش استرالیا و اجرای نمایشهای زنده و تلویزیونی با حیوانات ادامه دادند. وی در سه فیلم سینمایی شرکت کرد که فیلم شکارچی تمساح (۲۰۰۲) برای وی شهرت و محبوبیت زیادی به همراه آورد.
پس خواجه علیه‌السلام نازنین حضرت بود حضرت عزت سوگندگران بجان و سر او میخورد که «لعمرک». آنچ مقصود بود از مملکت و سلطنت دنیاوی بی‌منت درخواست و زحمت باز خواست در کنار او نهادند «و کان فضل الله علیک عظیما» آن مقصود چه بود که فضل عظیمش میخواند؟ تخلق باخلاق حق و خواجه را علیه‌السلام این معنی بکمال داده بودند و بصد نازش مینواختند که «و انک لعلی خلق عظیم». مرغ وصال را که موسی علیه‌السلام خواست تا بتیر و کمان «ارنی انظر الیک» صید کند نتوانست که از تعزز اوج کبریا «لن ترانی» گرفته بودف بصدهزار لطف و اعزاز بشست خواجه علیه‌السلام میدادندکه «الم ترالی ربک» . آنچ حقیقت است خواجه هم صید بود و هم صیاد و بحقیت مرغی بود از آشیان «انا من الله» برخاسته در صورت صیادی گرد کاینات پرواز میکرد نه چنانک پر باز میکرد. زیرا که پر و بال او در کاینات کجا گنجیدی همو مرغ بود و همو دانه هم او شمع بود و هم او پروانه. شیخ احمد غزالی فرماید قدس‌الله روحه
سکانس پایانی فیلم پیانیست، اجرای ارکسترال این اثر، با تک‌نوازی بازیگر نقش اول (آدرین برودی) است‌.
نام ادیاکاران از تپه‌های ادیاکارا در کوهستان فلیندرز در جنوب استرالیا گرفته شده‌است. ادیاکارا از زبان مردم بومی گرفته شده و به معنی مکان نزدیک آب است. جایی که فسیل‌های عجیب پرکامبرین به وسیله زمین‌شناس رگ اسپریگ در ۱۹۴۶ پیدا شد و توسط مارتین گلاسنر در ۱۹۵۰ مطالعه شد.
آندریا و خانواده‌اش پس از جنگ بوسنی به استرالیا پناهنده شده و زمانی که او هشت ساله بود در ملبورن سکنی گزیدند. آندریا کم‌کم متوجه تفاوت خود با دیگران شد.
لیستر در سال ۱۹۸۰ در بریزبن استرالیا به دنیا آمد و در حومه کپرا بزرگ شد. لیستر به مدرسه ایالتی میچلتون و سپس دبیرستان ایالتی میچلتون رفت.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان استرالیا شده است.
یا ساترالعیوب و یا غافرالذنوب یا خالق‌العباد و یا باعث‌الانام
خورده پهلوی اشترالدوله لگد از استر چموش الملک