لوله کش
معنی کلمه لوله کش در لغت نامه دهخدا

لوله کش

معنی کلمه لوله کش در لغت نامه دهخدا

لوله کش. [ لو ل َ / ل ِ ک َ / ک ِ ] ( نف مرکب ) آنکه لوله کشد. آنکه شغلش لوله کشی است ، یعنی نصب لوله ها در مواضع خود کند.

معنی کلمه لوله کش در فرهنگ عمید

کسی که پیشه اش نصب کردن لوله است.

معنی کلمه لوله کش در فرهنگ فارسی

آنکه لوله ها را نصب کند

معنی کلمه لوله کش در دانشنامه عمومی

لوله کش به فردی گفته می شود که متخصص در نصب و راه اندازی سامانه های مبتنی بر لوله ، آب و گاز است.
لوله کش ها افرادی هستند که ضمن شناخت انواع لوله و اتصالات آنها می توانند متناسب با الگوی ساختمان لوله ها را بوسیله ابزار و تجهیزات مناسب برای آب رسانی یا تخلیه فاضلاب ساختمان و همچنین در موضوعات متفاوت دیگر مانند آتش نشانی، گرمایش و سرمایش و … اجرا کنند.
ریشه کلمه "لوله کش" به امپراتوری روم برمی گردد. سقف های رومی از سرب در لوله ها و لوله های تخلیه استفاده می کردند و برخی نیز با سرب پوشانده شدند. از سرب برای لوله کشی و ساخت حمام نیز استفاده می شد. کلمه لاتین سرب plumbum است. در قرون وسطی، هر کسی که با سرب کار می کرد، لوله کش نامیده می شد. این را می توان از عصاره ای در مورد کارگرانی که سقف را در کاخ وست مینستر تعمیر می کنند، مشاهده کرد. آنها را لوله کش می نامیدند: "به گیلبرت دو وستمینستر، لوله کش، که روی سقف انباری سالن کوچک کار می کند، آن را با سرب می پوشاند، و در مورد عیوب مختلف در سقف سالن کوچک". بنابراین فردی که در کار با سرب مهارت داشت ابتدا پلمباریوس شناخته شد که بعداً به لوله کش کوتاه شد.
به طور کلی می توان از حوزه های فعالیتی زیر به عنوان خدماتی که یک لوله کش ارائه می دهد اشاره کنیم:
• لوله کشی آب ساختمان
• لوله کشی فاضلاب
• لوله کشی گاز
• نصب شیر آلات
لازم به ذکر است که برخی از حوزه های ذکر شده، به قدری حساس و حرفه ای هستند که به صورت تخصصی دنبال می شوند. برای مثال متخصصین لوله کشی گاز ساحتمان باید مجوز های لازم را داشته باشند.
یکی دیگر از مواردی که لازم است در مورد فعالیت های یک لوله کش به آن اشاره شود، انجام خدمات تعمیرات در تمامی دسته های فوق است. بدیهی است که افراد ماهر دارای توانایی پیاده سازی یک پروژه امکان انجام تعمیرات و بازسازی را هم دارند.
انواع مختلفی از خطرات برای یک لوله کش وجود دارد. اینها شامل برق گرفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، بریدگی و پارگی، کبودی و کوفتگی، شکستگی، سوختگی ، اجسام خارجی در چشم و فتق اشاره کرد. کار در ارتفاع یا در فضاهای محدود، یا کار با سرب و آزبست همگی خطراتی هستند که لوله کش ها می توانند در محل کار خود با آن مواجه شوند.

معنی کلمه لوله کش در ویکی واژه

idraulico

جملاتی از کاربرد کلمه لوله کش

اما در مورد جیوه برعکس، نیروی پیوستگی بین مولکول‌های جیوه با یکدیگر قوی‌تر از نیروی چسبندگی سطحی بین مولکول‌های جیوه و شیشه است (نیروی هم چسبی بین مولکول‌های جیوه بیشتر از نیروی دگرچسبی بین مولکول‌های جیوه و مولکول‌های شیشه است) پس مولکول‌های جیوه به طرف مرکز لوله کشیده می‌شوند و در سطحی برجسته تجمع می‌یابند.
کارلوف در روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ در آنکارا هنگامی که از یک رخداد هنری بازدید می‌کرد، به ضرب گلوله کشته شد. یک شاهد عینی گفته‌است که هنگامی که آقای کارلوف در حال سخنرانی بود، مرد مسلحی به او تیراندازی کرد و از حاضران خواست که محل را ترک کنند. سپس مرد مسلح دوباره بالای سر سفیر روسیه می‌رود و چند تیر دیگر به او شلیک کرده‌است.
امیرحسین تهرانچی نیز در تظاهرات ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بر اثر اصابت گلوله کشته شد.
سازهٔ ساختمان از پیشرفته‌ترین ابر سازه‌هایی است که فقط شامل یک ستون هسته‌ای و ابر اسلب پایه است. ابر اسلب همچنین شامل تجهیزات و فضاهای مکانیکی است که به وافر مکانیکی موسوم است. توزیع اتاق‌های مکانیکی داخل ابر اسلب امکان کاهش تعداد لوله‌ها و فضاهای لوله کشی مورد نیاز را به راحتی فراهم می‌کند.
در آن روز علاوه بر دایم، ۳ نفر دیگر از حاضران در محل توسط شخصی به‌نام ناتان گیل کشته شدند. ناتان گیل نیز زمانی که سعی کرد پس از انجام قتل‌ها شخصی را به گروگان بگیرد توسط یک مامور پلیس حاضر در محل به‌نام جیمز نیگه‌مایر، به ضرب گلوله کشته شد.