سیاستمدار

معنی کلمه سیاستمدار در لغت نامه دهخدا

سیاستمدار. [ سیا س َ م َ ] ( ص مرکب ) سیاس. سیاستگر.

معنی کلمه سیاستمدار در فرهنگ عمید

۱. کسی که در کارهای سیاسی و امور مملکت داری بصیر، دانا و کارآزموده باشد.
۲. [مجاز] تیزهوش، باتدبیر و زیرک.

معنی کلمه سیاستمدار در فرهنگ فارسی

( صفت ) آن که به سیاست بپردازد سائس

معنی کلمه سیاستمدار در فرهنگستان زبان و ادب

[علوم سیاسی و روابط بین الملل] ← سیاستگر

معنی کلمه سیاستمدار در ویکی واژه

politico

جملاتی از کاربرد کلمه سیاستمدار

آتالوس فیلومتر سیاستمدار و دانشمند یونان باستان که در ۱۷۱ ق م زاده شد، و از ۱۳۸ تا به هنگام مرگش در ۱۳۳ شاه پرگامون بود.
استپان استپانیان (Ստեփան Սամվելի Ստեփանյան؛ زادهٔ ۳۰ مهٔ ۱۹۸۸) یک دانشمند علوم سیاسی و سیاستمدار اهل ارمنستان است که از تاریخ ۲۰۱۹ تا تاریخ ۲۰۲۱ سمت نمایندگی دوره مجلس ملی جمهوری ارمنستان را برعهده داشت.
مال شما را برد وزیر، شد ار دزد دزد سیاستمدار دوره ساسان
آندرانیک کاراپتی کاراپتیان (ارمنی: Անդրանիկ Կարապետի Կարապետյան؛ زادهٔ ۶ آوریل ۱۹۸۳) یک سیاستمدار اهل ارمنستان است که از تاریخ ۲۰۱۷ تا تاریخ ۲۰۱۸ سمت نمایندگی دوره ششم مجلس ملی جمهوری ارمنستان را برعهده داشت.
آرمناک قازارایان (Արմենակ Ղազարյան؛ ) یک سیاستمدار اهل ارمنستان است که از تاریخ تا تاریخ در دولت سمت وزیر آموزش و پرورش ارمنستان را بر عهده داشت.
آرسن پیوتری میخائیلوف (ارمنی: Արսեն Պյոտրի Միխայլով؛ زادهٔ ۲۹ ژانویهٔ ۱۹۶۳) سیاستمدار آشوریان ارمنستان اهل ارمنستان است که از تاریخ ۲۰۱۷ تا تاریخ ۲۰۲۱ سمت نمایندگی دوره‌های ششم و هفتم مجلس ملی جمهوری ارمنستان را برعهده داشت.
آرگ آرشاویری قوکاسیان (ارمنی: Արեգ Արշավիրի Ղուկասյան؛ زادهٔ ۲۷ ژانویهٔ ۱۹۵۶) یک سیاستمدار اهل ارمنستان است که از تاریخ ۲۰۰۳ تا تاریخ ۲۰۱۲ سمت نمایندگی دوره‌های سوم و چهارم مجلس ملی جمهوری ارمنستان را برعهده داشت.