تازه کار
معنی کلمه تازه کار در لغت نامه دهخدا

تازه کار

معنی کلمه تازه کار در لغت نامه دهخدا

تازه کار. [ زَ / زِ ] ( ص مرکب ) کسی که تازه کاری را شروع کرده و هنوز آنرا درست نیاموخته است. ( فرهنگ نظام ). کارنادیده. کم تجربه.مبتدی. مقابل کهنه کار. ناآزموده. نوآموز در صنعت. کسی که بنوی چیزی را آموخته یا بدان پرداخته. ناشی.

معنی کلمه تازه کار در فرهنگ عمید

کسی که تازه کاری را یاد گرفته، کم تجربه.

معنی کلمه تازه کار در فرهنگ فارسی

( صفت ) کسی که تازه کاری را شروع کرده و هنوز آنرا درست نیاموخته باشدکار نادیده کم تجربه مقابل کهنه کار.

معنی کلمه تازه کار در دانشنامه عمومی

تازه کار ( انگلیسی: The Recruit ) فیلمی در ژانر مهیج و جاسوسی به کارگردانی راجر دونالدسون است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به آل پاچینو، کالین فارل، بریجیت مویناهان و گابریل مچ اشاره کرد.
یک مأمور کارآموز اما زیرک سی آی ای به مربی اش در پیدا کردن یک جاسوس در سازمان کمک می کند.
تازه کار (فیلم ۱۹۹۰). تازه کار ( به انگلیسی: The Freshman ) نام یک فیلم جنایی کمدی آمریکایی با بازی مارلون براندو و متیو برودریک می باشد که محصول سال ۱۹۹۰ ( میلادی ) است. حضور یک اژدهای کومودو در این فیلم، حواشی منحصربفردی پیرامون آن ایجاد کرد.
تازه کار (مجموعه تلویزیونی). تازه کار ( به انگلیسی: The Rookie ) یک سریال تلویزیونی کمدی جنایی آمریکایی است که توسط الکسی هاولی برای شبکه ای بی سی ایجاد شده است. این سریال داستان مردی به نام جان نولان است یک مرد چهل ساله که پیرترین ترین تازه کار در اداره پلیس لس آنجلس می است. بازیگران سرشناس این فیلم شامل ناتان فیلیون، الیسا دیاز، ریچارد ت. جونز، تیتو مکین، مرسدس مسیون، ملیسا اونیل، آفتون ویلیامسون و اریک وینتر هستند. انتظار می رود در 20 فوریه 2024 فصل ششم این سریال پخش شود.
این سریال دربارهٔ جان نولان، مردی چهل و پنج ساله تازه طلاق گرفته از پنسیلوانیا است که پس از کمک ناخواسته به افسران پلیس در جریان سرقت از بانک، به لس آنجلس نقل مکان می کند تا شغل جدیدی را دنبال کند. یک افسر پلیس در اداره پلیس لس آنجلس ( LAPD ) . نولان پس از فارغ التحصیلی از آکادمی پلیس به عنوان مسن ترین تازه کار در این نیرو، باید ماهیت خطرناک و غیرقابل پیش بینی شغل خود را دنبال کند و مصمم است علی رغم چالش ها، آن را در حرفه جدید خود ادامه دهد.
ناتان فیلیون، رهبر سریال طی مصاحبه ای اظهار داشت که این درام از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است زیرا LAPD یکی از دو آژانسی است که افسران جدید بالای ۳۷ سال را می پذیرد. مردی که داستانش الهام بخش فرضیه نمایش بود، بعداً مشخص شد که بیل نورکراس است، که همچنان در لس آنجلس و همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در The Rookie خدمت می کند.
"The Rookie" در ایالات متحده از شبکه ABC پخش می شود. فصل اول سه شنبه پخش شد، در حالی که فصل دوم یکشنبه پخش شد. "The Rookie" در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه مجوز گرفته است.
فصل اول به صورت DVD در منطقه  ۱ در تاریخ ۲۷ اوت ۲۰۱۹ منتشر شد. و در منطقه  ۴ ( استرالیا ) در ژانویه  ۲۲، 2020.
معنی کلمه تازه کار در فرهنگ عمید

معنی کلمه تازه کار در ویکی واژه

esordiente
principiante

جملاتی از کاربرد کلمه تازه کار

این کتاب بستری برای خواننده ایجاد کرده است که در آن خواننده میتواند خودش را به جای "من" داستان جایگزین کند و اتفاقات را از دید خودش ببیند و راحت تر رویداد ها را تجربه کند.بخش اعظم کتاب اتاقی از آن خود به نقد برمیگردد؛نقد نویسندگان و شاعران تحلیل کارشان و مقایسه آن ها با یکدیگر. در این کتاب ویرجینیا قلم نویسندگان تازه کار آن زمان را نیز بررسی و نقد میکند.فقط به این صورت نیست که تمام حرف و سخنش من باب کار های شکسپیر یا اشخاص بزرگی چون جورج الیوت یا خواهران برونته یا جین استین باشد بلکه سعی کرده گربزی به کار های متفاوت بزند و به خودش اجازه تحلیل را بدهد.همچنین از شاعرانی چون کریستینا روستی صحبت به میان می آورد و شعر هایش را تجلیل میکند.
اندکی پس از اقامت آنان در نیویورک روزی که آن‌ها به یک کافه درگرین ویچ ویلیج رفته بودند؛ از دوستانش پیشنهادی مبنی بر ساخت صحنه‌های پورنو دریافت کرد. این در حالی بود که خود او هم نسبت به این پیشنهاد بسیار علاقه‌مند بود. آن‌ها با نصب دوربین در اتاق خوابشان بین ۳۰۰ تا۴۰۰ صحنه از سکس دو نفریشان فیلمبرداری کردند. با این فیلمها آدری رسماً وارد صنعت ساخت فیلمهای پورنو شد. اولین صحنه‌ای که او در یک فیلم رسمی بازی کرد در فیلم (تازه کاران خیلی کثیف قسمت ۲۶۸). ساخته ادپاورز بود.
زان میان طامعی اسیر هوا تازه کاری جسور و بی‌پروا
فروغ آدم خاکی ز تازه کاریهاست مه و ستاره کنند آنچه پیش ازین کردند
است. تازه کاران را «نوچه» و به اصطلاح محلی «تنگوله» می‌نامند و کشتی گیران میدان دیده و کار
قبای زندگی بر قامتش راست که او نو آفرین و تازه کار است
دیشب اسمعیل از در آزمایش نامه دراز دامان فراخ آستین بر فرهنگ پارسی بنیاد افکند، و با آنکه دست و زبانش بدان راه و روش هیچ آشنائی نداشت، پاکیزه و شیوا و دوشیزه و زیبا به پایان برد. فرزندی میرزا جعفر به خواهش من به کاست و فزود و بست و گشاد اینک ترا نگارش کرد. این شیوه هم به کیش دانش اندوزان و هنر آموزان تازه کاری و نوبرشماری است. گروهی انبوه نگارندگان قزوین و ری و گزارندگان اصفهان و جی بر این منش رخت نهاده اند و درین روش سخت ایستاده، و داستان های ژرف پرداخته اند و کاخ های شگرف افراخته. کاش تو هم با آن مایه گرفتاری و کار و گرانباری و تیمار، از راه آزمون خم اندر پشت و خامه در انگشت می کردی.
بلبل زگل به خوردن مل خواندت همی بر قول او به وقت گل تازه کار کن
در فکر تازه کاری قهر است لطف او با ما برای جنگ دگر صلح میکند
گر منزل روح پیشت آرد هر روز بتازه کاروانی
هوای زلف و رخت در دلم کهن شده بود ز نودمیده خطت تازه کاریی کردم
گیرِ تو افتاده‌ام ای تازه کار بهتر از این گیر نیاید شکار
سر در رهت بنهاده ام، دل در هوایت داده ام من تازه کار افتاده ام، کار منست این کارها