دیزاین

معنی کلمه دیزاین در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) ۱ - طرح . ۲ - طراحی .

معنی کلمه دیزاین در ویکی واژه

طرح.
طراحی.

جملاتی از کاربرد کلمه دیزاین

خودروها دارای کنترل‌هایی برای رانندگی، پارک‌کردن، راحتی سرنشینان و روشنایی هستند. در طول دهه‌ها، ویژگی‌ها و کنترل‌های بیشتری نیز افزوده شده‌اند که آن‌ها را به تدریج پیچیده‌تر کرده است. این‌ها شامل دوربین‌های دنده‌عقب، تهویه مطبوع، سیستم‌های ناوبری و سرگرمی‌های درون خودرو می‌شود. ایمنی خودروها نیز از بخش‌های اصلی دیزاین آنان است. بیشتر خودروها در دهه ۲۰۲۰ میلادی توسط یک موتور احتراق درونی با سوخت‌های فسیلی، حرکت می‌کنند. خودروهای برقی که در نخستین دوره تاریخ خودرو اختراع شدند، در دهه ۲۰۰۰ میلادی به صورت تجاری در دسترس مردم قرار گرفتند و پیش‌بینی شده بود که پیش از سال ۲۰۲۵، هزینه خریدشان کمتر از خودروهای بنزینی شود.
این خودرو در سال 1984 در نمایشگاه خودروی پاریس به عنوان اولین خودروی توسعه یافته توسط سیات به عنوان یک شرکت مستقل، معرفی شد، اگرچه این خودرو توسط سیات با همکاری شرکت های معروف از جمله ایتادیزاین، کارمن و پورشه طراحی شده است.
شرکت ادوبی از ۲۰۰۴ کار بر این نرم‌افزار را متوقف کرد و کاربران را تشویق کرد تا به جای آن برنامه این دیزاین را به کار برند.
این شرکت در طول ۲ دهه، از طریق فرایند خریداری و ادغام، گسترش یافت. در سال ۲۰۰۰ با خریداری شرکت دارویی شرینگ و ادغام آن، فعالیت‌های شرکت دو برابر افزایش یافت. در سال ۲۰۰۶ با تصاحب شرکت اندرکس کورپوریشن، تا رتبه سومین شرکت داروسازی ایالات متحده، بالا آمد. در سال ۲۰۰۷ با خریداری شرکت‌های ادن بایودیزاین و آرو گروپ، به بازار ۲۰ کشور اروپایی وارد شد و در نهایت در سال ۲۰۱۲ در پی تصاحب شرکت اسکنت، که پنجمین تولیدکننده دارو در استرالیا می‌باشد، به بازار اقیانوسیه و آسیا دست یافت.
طرح‌های آرنیو جنبهٔ مهمی از فرهنگ عامه در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی بود و اغلب به‌ عنوان بخشی از صحنه‌های دورۀ فیلم‌های علمی-تخیلی دیده می‌شد. از آنجایی که طرح‌های او از فرم‌های هندسی بسیار ساده استفاده می‌کردند، برای چنین تولیداتی ایده‌آل بودند. ارو آرنیو به ایجاد طرح‌های جدید از جمله اسباب‌بازی و مبلمان برای کودکان ادامه می‌دهد. ارو آرنیو فروشگاه اینترنتی رسمی خود و اولین نمایشگاه ارو آرنیو دیزاین را در هلسینکی افتتاح کرد. در آنجا می‌توانید آخرین طراحی، نمونه‌های اولیه و آخرین اخبار آرنیو را بیابید. بسیاری از طرح‌های اصلی آرنیو امروزه توسط ارو آرنیو اُریجینالز که در سال ۲۰۱۶ میلادی تأسیس شد، تولید می‌شوند.
آرسنال دیزاین (روسی: Конструкторское бюро «Арсенал») شرکت صنایع جنگ‌افزاری روس است، که در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد.
پوشاک بومی سیستان و بلوچستان با پشتوانه‌ای تاریخی، به‌عنوان یکی از نمادهای پوشاک اصیل ایرانی به‌شمار می‌رود که بهره‌گیری از آن، هنوز در دیزاین و رنگ‌های گوناگونی در میان این مردم، گسترش دارد. در دوران کنونی، این پوشاک در تابستان بیشتر سفید هستند و در زمستان نیز به رنگ تیره در می‌آیند. دیزاین پوشاک، رنگ و تزئینات روی آنان، همانند سوزن‌دوزی‌ها، گوناگونی دارد.
آلفارومئو سیگرا از صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۷ کیلومتر بر ساعت) را در ۳/۷ ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعت آن ۱۸۶ مایل بر ساعت (۲۹۹ کیلومتر بر ساعت) است. ایتال دیزاین قصد داشت از سیگرا در مسابقات اتومبیلرانی نیز استفاده کند و حتی یک نسخه مسابقه ای از ماشین که طراحی داخل آن برداشته شده و دارای یک بال عقب ثابت با مکانیزم گولد بود را نیز ساخت ولی هرگز استفاده سیگرا در مسابقات اتومبیلرانی عملی نشد.
اتومبیل‌دزدی بزرگ: موسیقی متن آلبوم موسیقی متن بازی گرند دفت اوتو که در سال ۱۹۹۷ توسط دی‌ام‌ای دیزاین که امروزه با نام راک‌استار نرت می‌شناسیم، منتشر شد. کولین آندرسون، کرگ کونر و گرنت میدلتون آهنگ‌سازان این آلبوم هستند.
اربن دیزاین گروپ در ۱۹۷۵ توسط جان نوواک تأسیس گردید. او از دانش آموختگان دانشگاه کلرادو در بولدر است.