بوف

معنی کلمه بوف در لغت نامه دهخدا

بوف. ( اِ ) پرنده ای است که به نحوست اشتهار دارد و آنرا بوم نیز گویند. ( برهان ) ( از ناظم الاطباء ). جغد. ( فرهنگ فارسی معین ). مرغی است بنحوست معروف و آنرا کوف و بوم نیز گویند و به جغد مشهور است و بیشتر در ویرانه ها آشیانه کند. ( آنندراج ) ( جهانگیری ) ( انجمن آرا ). بمعنی بوم ، ظاهراًمصحف کوف است. ( رشیدی ). در ادبیات زرتشتی نام جغد «بهمن مرغ » آمده. در «صددر» در 14 آمده : «اورمزد به افزونی مرغی بیافریده است که او را «آشوزشت » خوانند و «بهمن مرغ » نیز خوانند. «کوف » نیز گویند و کوف همان بوف است. تغییر کاف یا گاف به یاء نظایر دارد مانند گوشاسب و بوشاسف. ( حاشیه برهان چ معین ) :
تو باز سدره نشینی فلک نشیمن تست
چرا چو بوف کنی آشیان بویرانه.ابن یمین.

معنی کلمه بوف در فرهنگ معین

( اِ. ) جغد.

معنی کلمه بوف در فرهنگ عمید

= بوم٢: تو باز سدره نشینی فلک نشیمن توست / چرا چو بوف کنی آشیان به ویرانه (ابن یمین: ۵۱۰ حاشیه ).

معنی کلمه بوف در فرهنگ فارسی

بوم، جغد، کوف هم گفته اند
( اسم ) جغد

معنی کلمه بوف در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:جغد

معنی کلمه بوف در ویکی واژه

جغد.

جملاتی از کاربرد کلمه بوف

در پایان سده هفدهم، قوم پوئبلو اسب‌های استعمارگران اسپانیایی را به چنگ آوردند. آن‌ها تعدادی از این حیوانات را به قبایل شمالی، مثل قبیله یوت، فروختند و تعدادی دیگر را در جنگ‌ها از دست دادند. اسب‌ها به تدریج روش زندگی بومیان آمریکا را عوض می‌کردند. در حدود سال ۱۷۴۰ م قبایل شکارچی بوفالو در دشت‌های بزرگ، به سرعت و قدرت اسبهای خود متکی بودند.
ادوارد در کاخ وست‌مینستر در لندن در ۱۴۵۳ زاده شد. او تنها پسر هنری ششم از معشوقه‌اش مارگارت آنژو بود. هنری در این زمان با ریچارد یورک، سومین دوک یورک و مدعی تاج و تخت انگلستان درگیر بود و با توجه به بیماری روانی هنری، پس از تولد ادوارد چنین شایع شد که او نتیجهٔ رابطهٔ مادرش با یکی از طرفداران وفادارش، ادموند بوفورت، دومین دوک سامرست یا جیمز باتلر، پنجمین ارل اورموند بوده‌است. با این وجود مدرک محکمی برای درستی این ادعا وجود ندارد.
اول بعطا، آخر بجزا، ظاهر بثنا، باطن بوفا.
بوفا هر که پای بردارد بیستون را ز جای بردارد
هم‌چنین یکی از مطالعات انجام‌شده بر زنان باردار نشان داده است که احتمال ابتلا به پره‌اکلامپسی در زنان دارای کمبود ریبوفلاوین ۴٫۷برابر زنان سالم است.
اف-۳۵ از یک موتور توربوفن به نام پرت اند ویتنی اف۱۳۵ ساخته شرکت پرت اند ویتنی بهره می‌برد. این موتور توربوفن توسعه یافته موتور قدرتمند اف ۱۱۹ جنگنده اف ۲۲ است و در واقع پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین موتور توربوفن ساخته شده برای یک هواپیمای جنگنده است که توان تولید ۱۲۵ کیلونیوتن رانش خشک و ۱۹۱ کیلو نیوتون رانش به همراه پس سوز را دارد.
ابوسعد از اهالی روستای زرگان ابوفاضل از توابع شهرستان اهواز است و از ۱۴ سالگی نوازندگی با ساز ربابة را آموخت. وی ابتدا نوازندگی را با ساز گلن آغاز کرد و در نشست‌های موسیقی علی رشداوی شرکت می‌کرد.
حاملگی، شیردهی، سرطانهای وابسته به استروژن، خونریزی واژینال غیرطبیعی، ترومبوفلبیت
بوفق حق نماید بی‌تکلف بر اشیاءء جمله تصویر و تصرف
آنتونوف-۱۲۴ دارای چهار موتور توربوفن در زیر دو بال است.
سگ به از مردم سپاهانست بوفاق و وفا و پویه و دم
کمبود ریبوفلاوین معمولاً با کمبود سایر ویتامین‌های محلول در آب همراه است.
قبل از شکل‌گیری کرازبی، استیلز، نش اند یانگ در سال ۱۹۶۸، «گراهام نش» در گروه هالیز عضویت داشت، «دیوید کرازبی» در د بردز و «استفن استیلز» و «نیل یانگ» در گروهی به‌نام بوفالو اسپرینگفیلد. آن‌ها اولین اَبَرگروه تاریخ موسیقی راک هستند.
گرچه قومی بوفای تو ز جان بگذشتند قاسم سوخته در حسن وفا از همه به
در خیالم همه آنست که میرم بوفات بجفایم بکش ار هست خیال دگرم
گیتی ببقاش داده میثاق دولت بوفاش کرده پیمان
ابوفیلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رامشیر در استان خوزستان ایران است.
لنگد، چو همعنان نی خامهام شود در اولین قدم، فرس طبع بوفراس
یحیی بن معاذ گوید که حقیقت دوستی آن بود که بجفا کم نشود و بوفا زیادت نگردد.
بجفا بر سر یاران وفادار میا بوفا از پی خصمان جفاکار مرو