به زیبایی

معنی کلمه به زیبایی در ویکی واژه

زیبا، خوشگل

جملاتی از کاربرد کلمه به زیبایی

رخت گویم به زیبایی، لبت گویم به شیرینی حرامست ار چنین صورت کند صورتگری چینی
ناز و کرشمه آفت است از بهر دلها در بتان ورنه به زیبایی چه کم نقشی که بر دیبا بود
سرو زیبا و به زیبایی بالای تو نه شهد شیرین و به شیرینی گفتار تو نیست
به زیباییش زهره اقرار کرد برو لطف طبع خود ایثار کرد
اُرس بسیار پایدار و سازگار با هر نوع آب‌وهوا است و برگ‌هایش مانند دیگر گونه‌های سرو به شکل سوزنی می‌باشد. این درخت دارای عمر طولانی بیش از دو هزار سال است و در برابر بیماری‌ها و انگل‌های طبیعی بسیار مقاوم است، چنان‌که آسیب انگل‌ها تنها موجب دیسه مندی این گیاه و تنوع رخ و ریخت تنه و شاخه‌های آن شده‌اند که این خود به زیبایی و جوراجوری اشکال اُرس در گذر میلیون‌ها سال فرگشت انجامیده‌است.
کس به زیبایی او هرگز ندید هیچ زیبا نیز چندان عز ندید
به زیبایی رُخت را مه نخوانم که مه را مشتری چندین نباشد
به خوبی هر یکی آرام جانی به زیبایی دلاویز ِجهانی
در آن دوران هنرمندان جوان مجذوب بودلر و دانونزیو این هر دو شاعر در آثار خود به زیبایی‌های تباه شده می‌پرداختند. ابزار بیان شاعرانه در آثار ایشان از طریق خلق تصویرهای نمادگرایانه بود.
آب‌انبار حاج آقا علی یکی از بزرگترین و معتبرترین آب‌انبارهای شهر کرمان محسوب می‌شود. این آب‌انبار، روبروی مسجد حاج آقاعلی واقع شده و دارای سردری بلند و بسیار زیبا، مزین به مقرنس و کاشی کاری می باشد و ایجاد دو ستون مدور مناره مانند در کنار آن به زیبایی بنا افزوده‌است. در بالای پله‌ها و بر بدنه آب‌انبار کتیبه ای وجود دارد که تاریخ بنا و نام بانی آن را نشان می دهد.
هیچ معلوم نشد، دیده تماشایی کیست؟ نگه حیرت آیینه به زیبایی کیست؟
گفته می‌شود که رابطه بین عواطف زیباشناختی و سایر احساسات مبتنی بر بی‌علاقگی تجربه زیبایی‌شناختی است. احساسات زیباشناختی رفتارهای عملی را مانند سایر احساسات برانگیخته نمی‌کنند (مانند رفتارهای اجتنابی محرک ترس).
نیست در لشکر به زیبایی چو او یک داستان گرچه زو در هر وثاقی داستانی دیگرست
ابراهیموویچ در تمام بازی‌های یورو ۲۰۰۴ در ترکیب اصلی قرار داشت که یک پنالتی را در پیروزی ۵ بر صفر مقابل بلغارستان به ثمر رساند و در بازی مؤثر مقابل ایتالیا گل تساوی بخش و دیر هنگام سوئدی‌ها را به زیبایی وارد دروازه جانلوئیجی بوفون دروازه‌بان ایتالیا کرد اما در مرحلهٔ بعدی رقابتها با از دست دادن یک ضربه در ضربات پنالتی مقابل هلند باعث حذف سوئد از این جام شد.
از بزرگنمایی در هنرهای دیگری نیز استفاده می‌شود؛ برای مثال در داستانسرایی پهلوان پهلوان تر و جوانمرد جوانمردتر از حد متعارف نشان داده می‌شود تا داستان جاذبه پیدا کند و در خواننده مؤثر افتد. بزرگ نمایی در صور خیال نیز سبب برجستگی و قدرت تأثیر کلام می‌شود؛ برای مثال خیام اگر از زبان خبر استفاده می‌کرد و می‌گفت عمر کوتاه است، کلامش عادی بود و بی تأثیر، اما با بهره‌گیری از اکسیر بزرگنمایی کوتاهی عمر را به زیبایی نشان می‌دهد.
این سازه همراه با ساختمان اصلی از ساختمان‌ها و باغ‌های متعددی تشکیل شده است. این مقبره که بین سال‌های ۱۶۲۲ و ۱۶۲۸ ساخته شده است، نشان‌دهنده گذار بین فاز اول معماری تاریخی مغول - که عمدتاً از ماسه‌سنگ قرمز با تزئینات مرمر ساخته شده است، مانند آرامگاه همایون در دهلی و آرامگاه اکبر در سیکندرا - به مرحله دوم آن، بر اساس رنگ سفید است. سنگ مرمر و منبت کاری پیترا دورا که همانند تاج محل به زیبایی ساخته شده است.
لباس‌ها همچنین در مراسمهای مختلف به زیبایی آن‌ها افزوده و باعث ایجاد شور و نشاط در انسان‌ها می‌گردد.
از دیگر جاذبه‌های گردشگری اردبیل، آب‌های معدنی که اغلب مزین به زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی می‌باشند عبارت‌اند از: خلخال سویی، قطورسویی، دودو، ایلاندو (که بر اثر زلزله ویران شده‌است)، مشه سویی، شابیل، قینرجه، ویلادره، سردابه و… همچنین آبشارها و عوارض طبیعی دیدنی مانند آبشار سیبیه خانی «آق بلاغ» در روستای لرد خلخال که در کوه آق داغ مرتفع‌ترین نقطهٔ خلخال واقع است، آبشار نره‌گر در روستای اسبوی خلخال، آبشار شورشورنه عنبران، آبشار سردابه، دریاچه واقع در قله سلطان سبلان، روستای زیبای اندبیل (خلخال) و سواحل رود قزل اوزن، مراتع وسیع دامنه سبلان
کدام گل بود اندر چمن به زیباییت؟ کدام سرو به بالای تست در بستان؟
ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده ۱۰ تا ۱۵ متر است. سرچشمه آبشار شور فدامی در ۵۰۰ متری آن است و وجود نخل‌های خودرو در کنار آبشار شور به زیبایی آن افزوده‌است.