دانیل

دانیل

معنی کلمه دانیل در لغت نامه دهخدا

دانیل. [ ی ِ ] ( اِخ ) ( سنت... ) از اعزه و بزرگان کریستانیان است در 410 نزدیک سمیساط در سوریه متولد شد و در 490 م. درگذشت. ( قاموس الاعلام ترکی ).
دانیل. [ ] ( اِخ ) نام کاتب مونس خادم بعهد معتضد باﷲ خلیفه عباسی. ( عیون الانبیاء ص 431 ج 1 ).

معنی کلمه دانیل در فرهنگ فارسی

ساموئل شاعر انگلیسی ( و.نزدیک تونتن ۱۵۶۲ - ف. ۱۶۱۹ م. ) الهام وی در میانه افراط واطناب دوره الیزابتی معقول و معتدل بنظر میرسد.
نام کاتب مونس خادم بعهد معتضد بالله خلیفه عباسی

معنی کلمه دانیل در دانشنامه عمومی

دانیل ( انگلیسی: Taniel ) یک فیلم کوتاه و برنده چندین جایزه خانه هنر به نویسندگی و کارگردانی گارو بربریان است که داستان ماه های پایانی عمر دانیل واروژان تا زمان کشته شدن وی در روز تولد پسرش در سن ۳۱ سالگی در جریان نسل کشی ارمنی ها را روایت می کند.
• شان بین - راوی
• تیگران گابویان - دانیل واروژان
• یگیا آکگون - صدای دانیل واروژان
• شوغاکات ملکه - گالستیان - آراکسی واروژان
• ساموئل گریگوریان - بدری بیگ
• گارو بربریان - کارگردام
• گارو بربریان، بن هاجسن - نویسندگان
• ناره تر - گابریلیان - تهیه کننده
• گوری گولیادزه، بن هاجسن - فیلمبرداران
• ماریام دوالیشویلی - دستیار کارگردان
• گاریک مانوکیان - Production Design
• تاتئویک آیوازیان - Poetry Producer
• لورین وانت - تذوینگر فیلم
• جسی هاجسن - تصویرگر
• مارک کوری - طراحی پویانمایی
• ریچارد هینتن - Foley Artist

معنی کلمه دانیل در ویکی واژه

از نام‌ها و اسامی مردانه لاتین. دانیل را ممکن است به زبان معیار باستان به‌ دو بخش دانی یعنی داننده و ائل که معرف ایل و قبیله در زبان فارسی است، تجزیه نمود.

جملاتی از کاربرد کلمه دانیل

مت فروئر صدای لوید کریسمس (شخصیت جیم کری در فیلم) را برعهده داشت، در حالی که بیل فیجرباک صداپیشگی شخصیت هری دان (شخصیت جف دانیلز در فیلم) را بر عهده داشت. این مجموعه انیمیشن توسط بنت یلین، یکی از نویسندگان فیلم اصلی نوشته شده‌است. این سریال پس از یک فصل لغو شد.
او برادر الک بالدوین و دانیل بالدوین و ویلیام بالدوین است.
الکساندر دانیلویچ الکساندروف (روسی: Алекса́ндр Дани́лович Алекса́ндров؛ زاده ۴ اوت ۱۹۱۲ درگذشته ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۹) یک دانشمند در زمینه هندسه دیفرانسیل اهل روسیه بود.
گروه دانیل آموس، یک گروه موسیقی سبک کریستین راک یا راک مسیحی است که بیشتر روی محتوا و متن تمرکز دارد.
دپش مد کار بر روی دومین آلبوم خود را در ژوئیهٔ ۱۹۸۲ آغاز کرد. دانیل میلر از پریشانی گروه مطلع شد و گفت نیازی به ضبط آلبوم جدید نیست و گروه نمی‌تواند بدون کلارک موفق شود. دومین آلبوم آن‌ها «یک قاب شکسته بود» که با همهٔ مشکلات در ماه سپتامبر منتشر شد. در اکتبر ۱۹۸۲ آن‌ها دومین تور خود را به نام «تور قاب شکسته» شروع کردند.
رانندگان اصلی تیم در فصل ۲۰۰۸، سباستین فتل و سباستین بورده بودند. در فصل ۲۰۰۹، سباستین بوئمی جای فتل را، که به تیم ردبول پیوسته بود، گرفت. بورده نیز پس از جایزه بزرگ آلمان، به دلیل کسب نتایج ضعیف، از تیم خارج شد و ژائومه آلگرسوآری جای او را گرفت. در ابتدای فصل ۲۰۱۲، دنیل ریکاردو و ژان-اریک ورن به تیم پیوستند و جای بوئمی و آلگرسوآری را گرفتند. در جایزه بزرگ ایتالیا ۲۰۱۳ اعلام شد که ریکاردو جانشین مارک وبر در تیم ردبول می‌شود و برای فصل ۲۰۱۴، دانیل کیات جانشین ریکاردو و هم‌تیمی ورن شد. کیات پس از یک فصل به ردبول پیوست و کارلوس ساینز و ماکس فرستاپن به عنوان اعضای جدید تیم معرفی شدن. و در فصل ۲۰۱۹ گسلی و کیات برای این تیم رانندگی کردند و این تیم اخر سال به فعالیت خود پایان داد
او در سال 1936 فیلم مایرلینگ را کارگردانی کرد، فیلمی که بازیگران فرانسوی شارل بویر و دانیل داریو را به ستارگان بین‌المللی تبدیل کرد.
آخرین فیلم استون در این سال کمدی-درام مرد کاغذی به کارگردانی کیران مولرونی بود که بازیگرانی همچون رایان رینولدز و جف دانیلز نیز در آن حضور داشتند. فیلم توجه منتقدان را جلب نکرد و با فروشی ناامیدکننده در گیشه همراه بود.
آلفاتاوری در اولین فصل خود، دانیل کویات و پیر گاسلی را برای رانندگی تحت قرارداد دارد. این تیم از موتور هوندا بهره می‌برد و از فصل ۲۰۱۸ شریک موتور تیم است. سرجیو ست کامارا، سباستین بوئمی و یوری ویپس به عنوان رانندگان تست تیم قرارداد امضا کردند. این تیم به اولین سکو و پیروزی در مسابقه با نام آلفاتاوری در جایزه‌ بزرگ ایتالیا ۲۰۲۰ دست یافت، که اولین پیروزی پیر گسلی در حرفه‌اش و اولین پیروزی برای یک راننده فرمول یک فرانسوی از زمان قهرمانی اولیویه پانیس، ۲۴ سال قبل در جایزه بزرگ موناکو در سال ۱۹۹۶ بود. آلفاتاوری سال را با ۱۰۷ امتیاز، ۷۵ برای گسلی و ۳۲ برای کویات در رده هفتم به پایان رساند.
او در المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو در دو بخش انفرادی و تیمی شرکت کرد. در بخش انفرادی در بازی پایانی مغلوب دانیلیه گاروتزو از ایتالیا شد و بر سکوی دوم ایستاد. هم‌چنین در بخش تیمی، به همراه تیم آمریکا مدال برنز را به گردن آویخت.