شهریور ماه

معنی کلمه شهریور ماه در ویکی واژه

(گاهشماری): منسوب به شهریور، ماه ششم از سال شمسی.
نامِ روز چهارم از هر ماه شمسی.
نام فرشته‌ای در دین زرتشت.

جملاتی از کاربرد کلمه شهریور ماه

آقا و خانم سنگی یک مجموعه تلویزیونی طنز به کارگردانی شاهد احمدلو از شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۴ ساعت ۲۱ از شبکه سه پخش شد.
در ۲۸ بهمن ۱۳۲۱ به عنوان وزیر مشاور کابینه سهیلی و در نوزدهم تیر ۱۳۲۲ به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد ولی فقط مدتی کوتاه در این سمت باقی ماند و در شهریور ماه استعفا داد. در آن سال مجدداً به دربار رفت و به ریاست تشریفات منصوب شد.
به ادعای سید کاظم موسوی، نمایندهٔ اردبیل در مجلس شورای اسلامی، پدر اسرا به‌دلیل «قتل ناموسی» اعدام شده است. در ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ سازمان حقوق بشر ایران خبر از اعدام فردی در زندان اردبیل به نام احمد پناهی خانقاه داد که چهار سال پیش به اتهام «قتل عمد» به قصاص محکوم شده بود.
او در صبح روز جمعه ۹ شهریور ماه ۱۳۸۰(ه.ش) برابر با ۱۱جمادی‌الثانی ۱۴۲۲(ه.ق) درگذشت.
شرکت ماسترفوده نیز در سال ۱۳۹۲ با هدف تولید آدامس با برندهایی از جمله آدامس بدون شکر بایودنت و آدامس اکشن، بسته‌بندی‌ها و طعم‌های مختلف برای بازار داخل و خارج کشور تأسیس شد و محصولات این شرکت از پنجم شهریور ماه ۱۳۹۳ روانه بازار شد. در حال حاضر مهم‌ترین برند این شرکت، بایودنت نام دارد که در سال ۱۳۹۷ توانست نشان بنیاد بین‌المللی توث‌فرندلی سوئیس را برای تولید آدامس‌های بایودنت و اکشن کسب کند.
طرح خروج از برجام در اواخر شهریور ماه سال ۱۳۹۶ قوت گرفت و در مهر ماه همان سال، این طرح به‌طور جدی در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت. ترامپ در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که تصمیم خود را در مورد توافق‌نامه هسته‌ای با ایران گرفته‌است ولی از اعلان عمومی جزئیات آن خودداری کرد.
فرهاد احمدی پس از یک دوره مبارزه سخت با سرطان سرانجام در دهم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ درگذشت.
در اولین سرشماری رسمی که در سال ۱۳۳۵ خورشیدی صورت گرفت، از میان کل ۱۳ استان کشور در آن زمان، استان فارس و بنادر با جمعیتی معادل ۱٬۳۲۰٬۶۱۴ نفر، نهمین استان پرجمعیت ایران بود، بیست سال بعد در سرشماری سال ۱۳۵۵ خورشیدی جمعیت استان به ۲٬۰۳۵٬۵۸۲ نفر افزایش پیدا کرد، در سرشماری سال ۱۳۷۵ خورشیدی جمعیت استان ۳٬۸۱۷٬۰۳۶ نفر شد و در سرشماری رسمی کشور که در سال ۱۳۸۵ خورشیدی صورت گرفت، استان فارس با جمعیتی معادل ۴٬۳۳۶٬۸۷۸ نفر چهارمین استان پرجمعیت کشور شد، بر طبق برآورد جمعیتی سازمان ملی آمار ایران که در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ صورت گرفت، جمعیت استان ۴٬۵۲۸٬۵۱۴ برآورد شد. در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این استان برابر با ۴٬۸۵۱٬۲۷۴ تن بود و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.
در شهریور ماه صدور حکم اعدام برای نوید افکاری، موجب واکنش‌ها و اعتراضات مختلفی در فضای مجازی شد و به بازتاب دوباره هشتگ اعدام نکنید، و نیز هشتگ‌های نوید افکاری و آزادشان کنید، انجامید.
اکبر ولایی متولد شهریور ماه ۱۳۷۶ مرند آذربایجان شرقی بازیکن تیم‌های ملی رده‌های سنی تیم ملی والیبال مردان ایران قدرتی زن تیم شهرداری تبریز از افتخارات وی کسب قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۴ با تیم ملی ایران و انتخاب به عنوان بهترین دریافت قدرتی این مسابقات است وی از بازیکنان آینده دار والیبال کشورمان است و از سال ۲۰۱۰ در اردوهای تیم‌های ملی پایه حضور دارد وی در قهرمانی جوانان ۲۰۱۵ جهان کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بود. سال۲۰۱۷ در مسابقات کشورهایی اسلامی و دانشجویان جهان شرکت همراه نماینده ایران به مقام قهرمانی رسید.