نوسانات

معنی کلمه نوسانات در فرهنگ فارسی

( مصدر اسم ) جمع نوسان

جملاتی از کاربرد کلمه نوسانات

در کتاب اصلانی، خاصیت موسیقایی شعر نیمایی پس‌زده شده بود و نوسانات عاطفی شعر احمدی را نیز نداشت. او زبان روزنامه و روزمره را به ادبیات آورده بود؛ اما اشکال شاعران دیگر این جریان را نداشت؛ یعنی پایان‌بندی‌های به‌جا و فکرشده داشت؛ سطرهای دچار احساسات و عواطف یک نوع اندیشهٔ خودکار زبانی نمی‌شد و شعر در یک کمپوزیسیون نقاشانه شکل می‌گرفت.
در طول مراحل فیلمبرداری، هوانگ بو درگیر فیلمبرداری گسترده در دریا شد و تصویری را به تصویر کشید طیف وسیعی از نوسانات احساسی برای تجسم کامل نقش و غوطه ور شدن خود در شخصیت، قبل از فیلمبرداری از یک دهکده ماهیگیری در کنار دریا بازدید کرد و با کاپیتان های مختلف صحبت کرد در سفرهای ماهیگیری، و با تجهیزات کشتی آشنا شد.
غرب اروپا یک اصطلاح سیاسی–اجتماعی است که در زمان جنگ سرد ابداع شد و از آن زمان تا کنون به کار رفته‌است. این اصطلاح به معنای کشورهای اروپایی جهان اول (توسعه یافته) است. این اصطلاح در مقابل اصطلاح شرق اروپا قرار دارد و وجه تمایز آن با شرق اروپا جغرافیا نیست بلکه اقتصاد، سیاست و دین است. شرق و غرب اروپا نوسانات تاریخی فراوانی داشته و با یکدیگر همپوشانی دارند که در نتیجه درک مناسب این دو اصطلاح کمی با مشکل همراه است.
کنترل قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار مسکن از مسائل اصلی اتحادیه املاک است. خسروی رئیس سابق اتحادیه، در اواخر سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود تا با تقاضای مطلق همخوانی پیدا کند. او همچنین اظهارنظر افراد غیرمسئول را از عوامل تلاطم بازار مسکن دانست و اظهار داشت که خرید و فروش ملک از سوی بانک‌ها را نیز در نوسانات این بازار مؤثر است.

استفاده از دانش در جامعه به دلیل جو سیاسی آن دوره، با برخورد ضعیف دیگر اقتصاددانان مواجه شد و نقدها آن را بیش از حد بی‌اهمیت دانستند. به دلیل این حاصل نا امید کننده، هایک تا آخر دهه ۱۹۴۰ دیگر جریان اصلی جامعه اقتصادی را هدف نوشته‌هایش قرار نداد. در دهه ۱۹۶۰، این نظرات بیشتر قابل تحمل شده بودند؛ امروز بسیاری از آن‌ها به عنوان اصول اصلی اقتصادی پذیرفته شده‌اند. به طور مشخص استدلال اصلی نوشته که نوسانات قیمت بازار باعث توزیع کارامد منابع می‌شود که این مورد پذیرش اغلب اقتصاددانان مدرن قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۱ استفاده از دانش در جامعه، به عنوان یکی از بیست مقالهٔ برتر منتشر شده در دی امریکن اکنامیک ریویو در قرن بیستم برگزیده‌شد.

این نوع اقلیم به نوسانات منطقه همگرایی درون‌حاره‌ای بستگی دارد که باعث انتقال رطوبت و دما به هر نیم‌کره می‌شود.