سیگاری

معنی کلمه سیگاری در لغت نامه دهخدا

سیگاری. ( ص نسبی ) منسوب به سیگار. || سیگارفروش. ( فرهنگ فارسی معین ). || سیگارکش.

معنی کلمه سیگاری در فرهنگ معین

[ فر - فا. ] (ص نسب . ) ۱ - سیگارکش . ۲ - سیگاری که در آن حشیش ریخته باشند. ۳ - سیگار فروش .

معنی کلمه سیگاری در فرهنگ فارسی

۱ - منسوب به سیگار . ۲ - سیگار فروش .

معنی کلمه سیگاری در ویکی واژه

fumatore
سیگارکش.
سیگاری که در آن حشیش ریخته باشند.
سیگار فروش.

جملاتی از کاربرد کلمه سیگاری

پس می‌توان نتیجه گرفت احتمال مردن برای فرد سیگاری توان دوم احتمال مردن برای فرد غیر سیگاری است .
براگر در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ در سن ۶۱ سالگی بر اثر سرطان ریه که چند ماه قبل تشخیص داده شد درگذشت. او قبلاً سیگاری بود، اما در سال ۲۰۱۰ سیگار را ترک کرده بود. پس از مرگ او، بسیاری از همبازی‌هایش به خاطر گرمی، مهربانی و استعداد او به عنوان یک بازیگر قدردانی کردند.
اورول یک سیگاری قهار بود، به شکلی که با وجودِ وضعیتِ وخیمِ ریه‌هایش همیشه در حالِ سیگار کشیدن بود. او همچنین علاقهٔ شدیدی به نوشیدنِ چای داشت و حتی مقاله‌ای به نام چگونه یک چایِ عالی درست کنیم نوشته بود. او آبجوی انگلیسی را ستایش می‌کرد و در سال ۱۹۴۶ مقاله‌ای دربارهٔ یک میکده رؤیایی و ایدئال نوشت که «ماهِ زیرِ آب» نام گرفت.
تابع آهنگ مرگ و میر فرد غیر سیگاری است. می دانیم که
تابع آهنگ مرگ و میر فرد سیگاری است. به‌طور مشابه
کمبود ویتامین ث سبب می‌شود که اسپرمها به هم چسبیده و این حالت سبب ۱۶ درصد موارد ناباروری در مردان می‌شود. نگهداری طولانی مدت در یخچال، پختن، گرمای هوا، نور و دخانیات باعث از بین رفتن این ویتامین می‌شوند؛ از این رو افراد سیگاری به این ویتامین نیاز بیشتری دارند. شیر مادر دارای مقادیری از ویتامین ث است و به همین جهت بانوان باردار باید از مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنند.
علائم بیماری تنگی نفس ( کوتاهی تنفس ) سرفه و افزایش خطر سرطان ریه به خصوص نوع مزوتلیوما هستند . خطر بروز سرطان در مردان سیگاری باز هم افزایش می یابد .
یک نمونه از مطالعه مشاهداتی، مطالعه ایست که رابطه بین سیگار کشیدن و سرطان ریه را بررسی می‌کند. این نوع از مطالعه به‌طور اختصاصی از شیوه‌ای استفاده می‌کند تا مشاهدات مورد علاقه را جمع‌آوری کند و سپس تجزیه و تحلیل آماری انجام دهد. در این مورد، محققان مشاهدات افراد سیگاری و غیر سیگاری را جمع‌آوری می‌کنند و سپس به تعداد موارد سرطان ریه در هر دو گروه توجه می‌کنند.