دمای محیط

معنی کلمه دمای محیط در فرهنگستان زبان و ادب

{ambient temperature} [حمل ونقل ریلی، فیزیک] دمای اطراف هر وسیلۀ فیزیکی که دمای آن را به تعادل می رساند

معنی کلمه دمای محیط در ویکی واژه

دمای اطراف هر وسیلۀ فیزیکی که دمای آن را به تعادل می‌رساند.

جملاتی از کاربرد کلمه دمای محیط

این روش با تمامی ساکنین به صورت مشابه برخورد می‌کند و به موقعیت و سازگاری به محیط توجهی ندارد. اساساً این مورد را بیان می‌کند که دمای محیط نباید با تغییر فصل تغییر کند. بلکه باید دما در طول سال یکی باشد. این امر موضع بی‌تفاوت تری را اتخاذ می‌کند مبنی بر اینکه انسان‌ها نباید با دماهای متفاوت سازگاری پیدا کند زیرا همیشه ثابت خواهد بود
به هنگام سرمایش سریع (کونچ) آلیاژهای آهن- کربن آستنیته شده تا دماهای نسبتاً پایین (تقریباً دمای محیط)، فاز یا ریز ترکیب مارتنزیت تشکیل می‌شود. مارتنزیت یک ساختار تک فاز غیرتعادلی است که از یک گذار غیرنفوذی آستنیتی نشأت می‌گیرد. می‌توان گفت که این دگرگونی در رقابت با پرلیت و بینیت است.
بهترین زمان برای رفتن، اگر شما می‌خواهید به ساقه اشکالات و حشرات است، هر زمان که دمای محیط در حدود ۱۷ درجه سانتیگراد (۶۳ درجه فارنهایت) یا گرمتر، به عنوان حشرات تمایل به فعال تر زمانی که آن را در خارج از گرما است. از سوی دیگر، اگر شما در پیدا کردن حشرات که در آن استراحت خوب است (من شخصاً این بسیار سخت است)، آن‌ها زمانی که آن را سرد است، دیگر نگه دارید. بعضی از عکاسان ماکرو مایل به رفتن در صبح زود تابستان برای گرفتن حشرات زمانی که آن‌ها کاملاً فعال نیست.
اگر تراز انرژی محصولات در سمت راست واکنش از تراز انرژی اولیه در سمت چپ واکنش کمتر باشد، مقداری انرژی آزاد می‌شود. در این صورت واکنش اگزوترمیک یا گرمازا نامیده می‌شود که باعث گرم شدن دمای محیط خواهد شد.
دمای محیطی این گیاه نباید زیر 15 درجه سانتی گراد باشد زیرا به این گیاه آسیب وارد میکند.
دمای اسکروتوم حدود3درجه پایین‌تر از دمای بدن در حدود ۳۵–۳۴ درجه سلسیوس است. با این حال با رفلکس کرماستر وقتی دمای محیط سردتر از ۳۴ درجه باشد، ماهیچه‌های کیسه بیضه منقبض شده و بیضه‌ها به زیر شکم می‌چسبند تا گرم شوند و همچنین وقتی هوا گرم‌تر از ۳۴ درجه باشد ماهیچه‌های اسکرتوم به حالت استراحت درمی‌آیند و بیضه‌ها از شکم فاصله می‌گیرند تا خنک‌تر شوند و شرایط را برای اسپرمسازی (اسپرماتوژنز) مهیا کنند.
استفاده شده که مواد را با نسبت وزنی مشخص در آسیاب گلوله ای ریخته و برای 0 تا 50 ساعت با سرعت 450 دور بر دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم.
هنگامی که دمای محیط از مرز ۱۰۰ درجه سانتیگراد عبور می‌کند، تمام آثار برجای‌مانده از آبی که توسط ماده اولیه جذب شده‌است حذف می‌شود. با این حال، آبی که در داخل کریستال‌های هیدراته به دام افتاده‌است ممکن است برای آزاد شدن و تبخیر شدن به دمای بالاتری نیاز داشته باشد. انرژی زیادی در این نقطه توسط ماده اولیه جذب می‌شود تا تمام آب مایع به بخار آب تبدیل شود. در این دما، قندها، چربی‌ها و موم‌هایی که در مواد اولیه آلی وجود دارند ممکن است ذوب شوند و از مواد اولیه جدا شوند.
یک مثال از کارسختی مطلوب در فرآیند‌های فلزکاری رخ می‌دهد که به‌صورت عمدی تغییر شکل پلاستیک ایجاد می‌شود. این فرآیند سردکاری نامیده می‌شود و تحت دمایی زیر دمای تبلور مجدد، معمولا در دمای محیط، انجام می‌شود. سردکاری به چهار شاخه تقسیم بندی می‌شود: فشردن، خمش، کشش و برش.سردکاری در حین ساخت کلاهک پیچ‌ها و نیز سردکاری در مراحل پایانی ساخت فولاد نورد سرد، مثال‌هایی از کاربرد سردکاری هست. در این فرآیند، فلز تحت فشار و سرعتی بالا و فولاد ابزار قرار دارد. سردکاری موجب افزایش سختی، استحکام می‌شود.
مکانیزم تنش القایی ناشی از استحاله فازی به میزان فاز تتراگونال در دسترس در دمای محیط بستگی دارد که سبب می‌شود با رسیدن ترک به فاز تتراگونال انرژی نوک ترک صرف تأمین انرژی لازم جهت رهاسازی فاز تتراگونال از تنش فشاری در ساختار ماتریس زیرکونیا و تبدیل ان به مونوکلینیک گردیده و با گرفته شدن انرژی ترک از رشد آن جلوگیری می‌شود.