حساب کاربری

معنی کلمه حساب کاربری در دانشنامه آزاد فارسی

حساب کاربری (Account)
شیوه ای برای ثبت سوابق فعالیت افراد که ارائه کنندگان خدمات آنلاین برای شناختن یک مشتری و ثبت سوابق استفادۀ او از سرویس برای مقاصد صدور صورت حساب، به کار می گیرند. در شبکه های محلی که سیستم عامل های چند کاربره مثل UNIX و XENIX دارند، نیز از یک حساب کاربری برای تعیین اختیارات کاربران استفاده می شود. البته امروزه در سیستم های عامل رایانه های رومیزی مانند ویندوز اکس پی نیز می توانید برای ورود به رایانه و استفاده از امکانات آن حساب هایی با اختیارات جداگانه تعریف کنید.

معنی کلمه حساب کاربری در ویکی واژه

اکانت
در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به حساب کاربری که توسط یک فرد ساخته می‌شود، اکانت گفته می‌شود. برای ساخت اکانت باید در سایت یا شبکهٔ اجتماعی ثبت‌نام کرد و اطلاعاتی مانند نام کاربری و گذرواژه برای آن انتخاب نمود.

جملاتی از کاربرد کلمه حساب کاربری

در ادامه گراف دیگری ساختند که هر گره آن یک حساب کاربری و هر یال بین دو گره نشان دهنده این بود که این دو نفر در فهرست دوستان یکدیگر در پیام‌رسان مایکروسافت هستند. گراف حاصل را گراف کاربران نامیدند که ۲۴۰ میلیون راس و ۱٫۹ میلیارد یال داشت.
حساب کاربری رایگان شامل دسترسی به تمامی ویژگی‌های اصلی زیر است. کاربران ثبت نام شده همچنین قادر به شرکت در انجمنهای لست. اف‌ام، ارسال و دریافت پیام‌های خصوصی و استفاده از نرم‌افزار پخش موسیقی لست. اف‌ام هستند. کاربران خارج از بریتانیا، آمریکا و آلمان، بعد از گوش دادن به ۳۰ آهنگ رایگان، برای استفادهٔ بیشتر از سرویس رادیویی باید هزینهٔ اشتراک را (ماهانه ۳ پوند) پرداخت کنند.
به نوشته حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» که اخبار مربوط به معترضان را منتشر می‌کند، منصوره سگوند، دانشجوی رشته حقوق، که مدتی در بازداشت بود و روز یکشنبه ۱۴ خردادماه به طرز مشکوکی جان باخت و دلیل مرگ او «ایست قلبی» اعلام شد، از قبل در تماس با یکی از دوستانش نوشته بود: «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید می‌شم. اگر بلایی سرم اومد میخوام همه بدونن من خودکشی نکردم.»
تا ماه نوامبر ۲۰۱۱ حدود ۳۱٫۷ میلیون حساب کاربری در تمام زبان‌ها ثبت شده‌بود که از بین آن‌ها حدود ۲۷۰٬۰۰۰ حساب کاربری فعال (حداقل یک ویرایش در هر ماه) بودند.
در اولین عکس‌های تبلیغاتی و فیلم‌های ویدیویی، چهره آلن واکر به سختی قابل مشاهده بود. چهره او در موزیک ویدیوی «تنها» به صورت سیاه و سفید و به سختی نمایان می‌شود. وی اذعان داشت که حفظ مشخصات و نمایان نکردن آن‌ها کار سختی است. او همچنین گفت: «وقتی برای اولین بار حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کردم، هیچ عکسی از خودم در طبیعت یا مکان‌های دیگر نداشتم و این سخت است، بسیار دشوار است که شما ناشناس بمانید.»
هنگامی که از خط فرمان اجرا شود، برنامه درخواست گذرواژه کاربر هدف را می‌خواهد؛ اگر گذرواژه درست بود، آن‌گاه کاربر به حساب کاربری هدف و تمام فایل‌های وابسته به آن دسترسی خواهد داشت.
و یا اعتراض دیگری که رانندگان به مجموعه اسنپ دارند این است که اسنپ به طور خودسر اقدام به غیر فعال کردن موقت و یا دائم حساب کاربری آنها می‌نماید و هیچگونه پاسخگویی بابت این مسئله ندارد.
تغییر سیاست شنیدن رایگان در ماچ ۲۰۰۸ اعلام شد. بنا به نوشته وبلاگ "[...] در ایالات متحده، انگلستان و آلمان، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. در همه کشورهای دیگر، گوش دادن به رادیو لست. اف‌ام به زودی از اشتراک سه یورو در هر ماه امکان پذیر خواهد بود [...]" این تغییرات در ۲۲ آوریل ۲۰۰۹ ترتیب اثر پیدا کرد. این تغییرات موجی از ناامیدی بین کاربران لست. اف‌ام ایجاد کرد. به‌طوری‌که تعداد زیادی از کاربران از ثبت اطلاعات آهنگ‌های خود خودداری کردند. همچنین تعدادی نیز حساب کاربری خود رابه‌طور کامل پاک کردند.
در نوامبر ۲۰۱۲، لرد از طریق حساب کاربری خود در ساوندکلاود ئی‌پی کلاب عشق را به‌صورت ناشر مؤلف برای دانلود رایگان منتشر کرد. پس از ۶۰٬۰۰۰ دانلود، یوام‌جی تصمیم گرفت ئی‌پی را به‌صورت تجاری منتشر کند. در ۸ مارس ۲۰۱۳، ئی‌پی کلاب عشق به‌صورت دیجیتالی در استرالیا، نیوزیلند، هلند، و ایالات متحده منتشر شد. نسخه سی‌دی این آلبوم در ۱۰ مه در نیوزیلند، در استرالیا یک هفته بعد، و در ایالات متحده در ۹ ژوئیه منتشر شد. در پادشاهی متحده، ویرجین رکوردز نسخه واینل ۱۰اینچی را در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳ منتشر کرد.
در طول محاکمه، عبدالعالی در طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ دست‌کم دوبار حکم قصاص محکوم شد که هر بار اعدام به تعویق افتاد، در یکی از این موارد حکم اعدام عبدالعالی در پای چوبه دار متوقف شد، خانواده شکور به او مهلتی یک‌ماهه دادند تا به محل رهاسازی بدن غزاله اعتراف کند، اما در همین حال وکیل عبدالعالی با توسل به این که حساب کاربری فیسبوک غزاله دوباره بازگشایی شده بود و همین‌طور خانواده‌اش برای او از دانشگاه مرخصی تحصیلی گرفته بودند مدعی بی‌گناهی موکلش شد و درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد.