جکسون
معنی کلمه جکسون در دانشنامه عمومی

جکسون

معنی کلمه جکسون در دانشنامه عمومی

جکسون (بازیکن فوتبال). جکسون ( به پرتغالی: Jackson Henrique Gonçalves Pereira ) مدافع، هافبک اهل برزیل است که در شهر Franca و در تاریخ ۳ ژوئن ۱۹۸۸ به دنیا آمده است.
جکسون در تیم های فوتبال سائوپائولو سابقهٔ حضور دارد.
جکسون (فیلم ۲۰۰۸). «جکسون» ( انگلیسی: Jackson ( 2008 film ) ) فیلمی در ژانر کمدی - درام و موزیکال به کارگردانی جاناتان فردریک لتن است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به بری پریموس، چارلز رابینسون، استیو گوتنبرگ، و دبرا جو روپ اشاره کرد.

معنی کلمه جکسون در دانشنامه آزاد فارسی

جَکْسون (Jackson)
بزرگ ترین شهر و مرکز ایالت میسی سیپی، در نزدیکی رود پرل۱، واقع در بخش مرکزی این ایالت و در ۷۰کیلومتری شرق شهر ویکسبرگ۲. جمعیتِ آن ۱۹۳هزار نفر (۱۹۹۴) است. ماشین آلات برقی، اثاثیۀ منزل، روغن پنبه دانه، و ورقه های آهن و فولاد در این شهر تولید می شود. پیشرفت آن مرهون کشف چاه های گازِ جنوب، در دهۀ ۱۹۳۰ است. به نام اندرو جکسون۳، رئیس جمهوری امریکا، نامیده شده است. جکسون در ۱۸۲۱ به مرکز ایالت تبدیل شد. در دوران جنگ داخلی امریکا۴ (۱۸۶۳)، سپاهیان اتحادیه۵، این شهر را تقریباً ویران کردند.
Pearl RiverVicksburgAndrew JacksonAmerican Civil WarUnion Troops

جملاتی از کاربرد کلمه جکسون

این مجله در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد. در زمان رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم زیر نظر کسانی مثل آرنولد گینگریچ، دیوید اسمارتو هنری جکسون به شکوفا شد و در طول دهه ۱۹۶۰ پیشگام روزنامه‌نگاری نوین بود. پس از یک دوره افول سریع و شدید در طول دهه ۱۹۹۰، این مجله خود را به عنوان یک نشریه سبک زندگی تحت مدیریت دیوید گرنگر تغییر داد.
جکسون فایو با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش، دومین گروه مَرد پرفروش موسیقی جهان می‌باشد. ۴ تک‌آهنگ اول جکسون فایو پس از انتشارشان، در آمریکا، شماره یک شدند و این اتفاق از نادرترین اتفاقات صنعت موسیقی بود که باعث ثبت رکوردی جهانی برای این گروه شد.
اندرو جکسون در نخستین سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره، پیشنهاد حذف کالج الکتورال را مطرح کرد. او همچنین سعی کرد تا شیوه انتصاب و در اختیار گرفتن مشاغل فدرال را دموکراتیک کند. وضعیت در زمان پرزیدنت جکسون به گونه‌ای بود که دستگاه‌های دولتی بر اساس روابط استخدام می‌کردند و حتی یک سناتور نیویورک هم در آن زمان رسماً به این مسئله اشاره کرده بود.
مجلهٔ رولینگ استون نوشته است که: «جکسون در این ترانه حاضر نیست که هیچ‌کدام از عقایدش را پنهان کند. او کاملاً صریح و روشن سخن گفت و این موضوع را می‌شود از سبک جنگی و نظامی موسیقی هم فهمید».
اما از نظرگاه سومی نیز ارباب حلقه‌ها دچار کژفهمی شده‌است و این مشابه دو کژفهمی مورد اشارهٔ دراوت و وین نیز هست و آن چیزی نیست جز شیوهٔ روایت. پژوهش رُزمری جکسون دربارهٔ فانتزی یکی از نمونه‌های بارز این کژفهمی است.
شاخص‌ترین آثار هنری در سبک را می‌توان به افرادی چون هانری ماتیس، جکسون پولاک، مارک توبی، آرشیل گورکی، ویلم دکونینگ و مارک روتکو نسبت داد.
«بزن به چاک» آهنگ راک ضد خشونت خیابانی و ادای احترامی به فیلم موزیکال داستان وست‌ساید بود که اولین ترانهٔ راک تحول آفرین جکسون شد.
صدها نفر در مراسم یادبود جورج فلوید که در ۴ ژوئن در مینه‌سوتا برگزار شد، شرکت کردند. در کنار بستگان جورج فلوید و صدها نفر دیگر، چهره‌های سرشناسی چون جسی جکسون (سناتور پیشین آمریکایی) و ال شارپتون، از رهبران جنبش حقوق مدنی آمریکا، تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا، سناتور ایمی کلوبشار و جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس، نیز در این مراسم شرکت داشتند. ال شارپتون در این مراسم سخنرانی کرد و خواستار اجرای عدالت شد و با اشاره به اعتراضات گسترده در ایالت‌های آمریکا، داستان آقای فلوید را منعکس کننده زندگی تمام سیاهپوستان آمریکایی دانست.
اولین نقش او در هشت سالگی (۱۹۸۹) یک بازی کوتاه در فیلم بازگشت به آینده قسمت ۲ بود. بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ فیلم‌های متعددی مانند برخورد عمیق، کادر آموزشی، همیشه جوان و... از او منتشر شد. در سال ۱۹۹۹ مورد توجه پیتر جکسون، کارگردان ارباب حلقه‌ها قرار گرفت و پس از مورد تأیید واقع شدن در تستی برای انتخاب شدن در این فیلم راهی نیوزلند شد. الیجا که تا قبل از این فیلم بیشتر نقش‌های کودکانه را بازی می‌کرد، حالا تبدیل به یک چهرهٔ مشهور و یک قهرمان دوست داشتنی شده بود. او جوایز بسیاری را برای این نقش گرفت و تبدیل به یک چهره شناخته شده در سینمای جهان گشت.
در این عنوان حدود چهار سال از وقایع بخش اول می‌گذرد، الی اکنون یک دختر نوزده ساله است که در شهر تازه تأسیس شده جکسون همراه با جوئل شخصی که برای الی مانند یک پدر می‌ماند، و دینا دوست دخترش زندگی می‌کند.