جذابیت

معنی کلمه جذابیت در فرهنگ معین

(جَ یَّ ) [ ع . ] (مص جع . ) دلربایی ، زیبایی .

معنی کلمه جذابیت در فرهنگ عمید

گیرایی، دلربایی.

معنی کلمه جذابیت در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱- قوه ای که هر چیزی را بجانب خود می کشد و جذب می کند. ۲- دلربایی : ( ( چشمان او حالت و جذابیت خاصی دارد. ) )

معنی کلمه جذابیت در ویکی واژه

fascino
دلربایی، زیبایی.

جملاتی از کاربرد کلمه جذابیت

مواد الکترت، جذابیت فنی و تجاری پیدا کرده‌است. به عنوان مثال آن‌ها در میکروفون‌های الکترتی استفاده شده‌اند. آن‌ها همچنین در بعضی از انواع فیلترهای هوا برای جمع‌آوری الکترواستاتیک ذرات گرد و غبار، در محفظه‌های یونی الکترت برای اندازه‌گیری تابش یونیزه کننده یا رادن و در ارتعاش انرژی هاروستینگ استفاده شده‌اند.
«اعترافات یک ابرقهرمان» زندگی چهار مرد و زن فانی را روایت می‌کند که به عنوان شخصیت در پیاده‌روهای بلوار هالیوود کار می‌کنند. این مستند بلند، جذابیت، وسواس، و جذابیت شهرت را از نگاه این افراد بسیار منحصربه‌فرد که برای ساختن آن در تینسلتاون تلاش می‌کنند، بررسی می‌کند
تپه باستانی و قدیمی این روستا از جذابیت‌های گردشگری این روستا می‌باشد؛ این تپه در کنار رودخانه زیبای آمان واقع شده ک ب جذابیت‌های این تپه افزوده‌است. طبق کتب تاریخی استان زنجان و از سفالهای به دست آمده از این تپه و دشت، قدمت این تپه به ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد و در گذشته محل سکونت بوده است. حسین خان سرهنگ از شخصیت‌های برجسته این روستاست. دشت آمان هرساله مقصد بسیاری از گردشگران می‌باشد. زبان (گویش) اهالی روستا ترکی آذربایجانی است. طایفه‌های موسوی، بیگدلی، مقیمی، نعیمی، خانی، خانی خرم، خلج، بیگدلی شایسته، از جمله طایفه‌های این روستا می‌باشند. شغل اهالی روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد.
آستین پایتخت موسیقی زنده جهان لقب دارد. تعداد وافر جذابیت‌های موسیقی این شهر به حدی زیادی است که خود یکی از منابع جذب گردشگر از سرتاسر آمریکا به این شهر است. فستیوالهایی همانند فان فان فان فست، جنوب از طریق جنوب‌غربی و آستین سیتی لیمیتز سه تا از جشنواره‌های موسیقی محبوب آستین در سطح آمریکا می‌باشد.
در برخی فرهنگ‌ها در گذشته، مانند خاورمیانه و هندوستان، ابروهای پیوسته به‌ویژه برای زنان نشان جذابیت بوده است.