تلیک
معنی کلمه تلیک در فرهنگستان زبان و ادب

تلیک

معنی کلمه تلیک در فرهنگستان زبان و ادب

{click} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] ضربه ای که با انگشت بر روی دکمۀ اصلی موشی یا بر افزارۀ اشاره ای دیگری مانند لَت لمسی می زنند

معنی کلمه تلیک در دانشنامه عمومی

تلیک ( به ارمنی: Թլիկ ) یک شهرک در ارمنستان است که در استان آراگاتسوتن واقع شده است. در کیلومتری شمال آشتاراک، مرکز استان آراگاتسوتن واقع شده است.
تلیک ۱۶۱ نفر جمعیت دارد و در ارتفاع متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.
معنی کلمه تلیک در دانشنامه عمومی

معنی کلمه تلیک در ویکی واژه

ضربه‏ای که با انگشت بر روی دکمۀ اصلی موشی یا بر افزارۀ اشاره‌ای دیگری مانند لَت لمسی می‏زنند.

جملاتی از کاربرد کلمه تلیک

روتا آتشفشانی کم‌ارتفاع و پوشیده از جنگل است که در منطقه‌ای در بین آتشفشان‌های سرو نگرو و مجموعه آتشفشانی تلیکا در رشته‌کوه‌های مرکزی مارابیوس واقع شده است. این آتشفشان که شکل‌گیریش به دورهٔ هولوسن می‌رسد دارای دهانه‌ای به قطر ۱ کیلومتر است که دیوارهٔ آن در بخش جنوبی دهانه کمترین ارتفاع را دارد.
تلیکا آخرین بار در سال ۲۰۱۱ فوران کرده است.
وَ رَفَعَ بَعْضَکُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ میگوید: شما را برداشت زبر یکدیگر بدرجها، یکی را بدانش، یکی را بنسبت، یکی را بمال، یکی را بشرف، یکی را بصورت، یکی را بصوت، یکی را بقوت. لِیَبْلُوَکُمْ ای: لیبتلیکم فیما اعطاکم، لیخبرکم فیما رزقکم، تا شما را بیازماید بآن نعمت و روزی که شما را داد، تا شکور یابد شما را یا کفور، مطیع یا عاصی. آن گه گفت: اگر عاصی شوید سریع العقاب و اگر مطیع شوید غفور رحیم‌ام. سَرِیعُ الْعِقابِ گفت، و این عقوبت بقیامت خواهد بود، یعنی که قیامت نزدیک است، و رستاخیز بزودی خواهد بود، و لهذا قال تعالی: إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَراهُ قَرِیباً، و قال: ما أَمْرُ السَّاعَةِ إِلَّا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.
این کورپوریشن در سال ۱۹۷۱ توسط چارلز شوآب تأسیس شد و هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۳۴۵ شعبه در ۴۶ ایالت می‌باشد و در رتبه ۱۴ از فهرست بزرگترین بانک‌های ایالات متحده آمریکا قرار دارد. شرکت چارلز شواب در سن‌فرانسیسکو پایه‌گذاری شد اما در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ به شهر وستلیک ایالت تگزاس نقل مکان کرد. بخشی از سهام این شرکت در بورس نیویورک معامله می‌شود.
او در سال ۱۶۸۲به شرکت بریستول، وام داد و یک سال بعد به عضویت جامعهٔ تجار درآمد و یکی از برگس‌های شهر شد. وی در سال ۱۶۸۴ تجارت برادرش را به ارث برد و در یک پالایشگاه شکر نیز شریک شد. با این حال، کالستون هرگز در بزرگسالی ساکن بریستول نبود و تجارت خود را که در لندن واقع بود را از مورتلیک اداره می‌کرد تا اینکه در سال ۱۷۰۸ بازنشسته شد.
استلیکا مورکوف در کمیته المپیک رومانی (رومانیایی)
تلیکا آتشفشانی فعال است که از زمان ورود اسپانیایی‌ها تا کنون در حال فوران بوده است. شدیدترین فوران این آتشفشان در سال ۱۵۲۹ روی داده که عدد آن بنا بر نمایه شدت فوران آتشفشان برابر با ۴ بوده است.
تیزراق چکر ندامته بدمستلیک یولی هرکیم که یاخشی ایچسه شرابی، یامان ایچر
سه شهر جیزک، دوستلیک، پَخته‌کار و غَلّه‌آرال خود به عنوان مناطق شهرستانی بشمار می‌آیند.
وی در ۱۹ اوت ۱۹۲۷ در تفلیس به دنیا آمد و از دانشکده زبان‌شناسی ارمنی دانشگاه دولتی ایروان (۱۹۵۲) فارغ‌التحصیل گشت. وی عضو اتحادیه نویسندگان اتحاد شوروی و اتحادیه روزنامه‌نگاران اتحاد شوروی بود. وی در گیتلیک, سووتاکان گروغ و اتحادیه نویسندگان ارمنستان فعالیت می‌کرد. همچنین برندهٔ جوایزی همچون چهره فرهنگی شایسته ارمنستان شوروی شده‌است. وی در ۱۳ مارس ۲۰۱۰ در سن ۸۲ سالگی در ایروان درگذشت و در ارمستان مرکزی ایروان (توخماخ) به خاک سپرده شد.
همچنین بنا بر گزارشی در سدهٔ شانزدهم آتشفشان سانتا کلارا واقع در جنوب غربی تلیکا فوران نمود اما از آنجا که دامنه‌های بالادست این آتشفشان همواره پوشیده ازجنگل بوده و با توجه به عاری بودن دامنه‌های مخروط آتشفشان تلیکا از پوشش گیاهی احتمالاً این فوران‌ها مربوط به تلیکا بوده است و نه سانتا کلارا.