تعامل

معنی کلمه تعامل در لغت نامه دهخدا

تعامل. [ ت َ م ُ ] ( ع مص ) با یکدیگر داد و ستد کردن. ( از اقرب الموارد ) : فی سنة 800، ابتدی ضرب النحاس و التعامل به. ( نقودالعربیه ص 71 ). عوام از تحامل فضول در ابواب تعامل دست بداشتند. ( ترجمه تاریخ یمینی چ اول تهران ص 349 ).

معنی کلمه تعامل در فرهنگ فارسی

با یکدیگر داد و ستد نمودن

معنی کلمه تعامل در فرهنگستان زبان و ادب

{interaction} [روان شناسی] ارتباط متقابل میان دو یا چند فرد یا گروه یا سامانه

معنی کلمه تعامل در ویکی واژه

ارتباط متقابل میان دو یا چند فرد یا گروه یا سامانه.

جملاتی از کاربرد کلمه تعامل

نقطه تماس راه‌های تعامل مصرف‌کننده با کسب و کار از قبیل ارتباط رو در رو، وبسایت، اپلیکیشن موبایل و سایر روش‌های ارتباطی است.
استفاده از زور مأموران اجرای قانون، با ترس از اینکه افسران از قدرت خود سوء استفاده کنند، بازمی‌گردد. در جامعه امروزی این ترس هنوز وجود دارد و یکی از راه‌های رفع این مشکل، الزام پلیس به استفاده از دوربین‌های - متصل به - بدن و روشن کردن آن در تمام تعاملات با شهروندان است.
سیستم ثبت پیغام و محتوایی را به وجود آورید که ماهیت یک کانال خاص را در کنار فعالیت مشتری در همان کانال (و به علاوه در کانال‌های دیگر) منعکس کند. مطمئن شوید که اطلاعات به اندازه کافی در هر کانال در دسترس باشند. همچنین باید یک رویکرد یکپارچه و ترکیبی وجود داشته باشد تا محتوای یکنواختی را برای تعاملات مشتری از کانالی به کانال دیگر فراهم سازد.
اقتصاددانان نیز با نگاهی به اقتصاد فرهنگی با یک سیستم فکر شناختی شروع کرده‌اند. در این رویکرد، اقتصاد و فرهنگ هر یک به عنوان یک سیستم واحد در نظر گرفته می‌شود که در آن «تأثیرات تعامل و بازخورد تأیید شده و پویایی به طور خاص بیان می‌شود» به این معنا، وابستگی متقابل فرهنگ و اقتصاد می‌تواند با پیروی از این رویکرد ترکیب و بهتر فهمیده شود
1- گونه‌شناسی فساد در چارچوب کنشگران نهاد علم، شامل دانشجو، استاد و کارمند. برخی از اشکال فساد در چارچوب کنش استادان در ارتباط با دانشجویان: به‌طور کلی این تعامل فاسد را می‌توان در سه دسته کلی 1- فساد در تولیدات مشترک علمی2- فساد و سوء استفاده اقتصادی 3- تعاملات اخلاقی فاسد، دسته‌بندی کرد. بسیاری از این ارتباطات فاسد در راستای نوچه پروری، مٌبلغ پروری، بازاریاب آموزشی و پژوهشی، تقویت تیم خودی در مقابل سایر تیم‌ها و ... نیز قابل صورتبندی است.
جامعه‌شناسان به افکار عمومی به دیدهٔ محصول تعامل اجتماعی و ارتباط می‌نگرند و مفهومی جامع‌تر برای آن متصور هستند. با نگاه جامعه‌شناسانه تا زمانی که اعضای یک جامعه با یکدیگر روابط اجتماعی برقرار نسازند، افکار عمومی موجودیتی نخواهد داشت.
آلکانتارا با ترکیب یک فرایند ریسندگی پیشرفته (تولید دنیر بسیار کمی از الیاف دوجزئی «جزایر در دریا») و فرایندهای تولید پارچه (سوزن‌زدن، پولیش، نفتله کردن، استخراج، عملیات تکمیل، رزانه زدن و غیره)، که با یکدیگر در تعامل هستند، تولید می‌شود.
جامعه شناسان علم، ارتباطات علمی را از عوامل مؤثر بر تولید و گسترش دانش می‌دانند. همان‌طور که تاریخ علم نشان می‌دهد، پویایی علم، از قرن هفدهم به بعد بیشتر در گفتمان‌های علمی دیده شده‌است. ایده‌های علمی مانند ریگی که در آب می‌افتد تولید موج می‌کند و امواج آن به تدریج پخش گردیده و عقاید جدید را به وجود می‌آورد. تولید علمی تا حد زیادی تحت تأثیر کارایی ارتباط علمی قرار دارد. استورر معتقد است که اثر علمی دانشمندانی که با همکاران خود تعامل دارند باکیفیت تر از افرادی است که این ارتباط را ندارند.
اجتماعی: ناتوانی در دوست‌یابی یا حفظ رابطه دوستی، مشکل در تعاملات اجتماعی، طردشده و تنها.
اتاق پژواک زمانی اتفاق می‌افتد که افراد تنها با گروهی که دارای علایق یا دیدگاه‌های یکسانی مانند خود هستند، در تعامل باشند. در این صورت آن‌ها تنها اطلاعاتی را جستجو می‌کنند و یا به اشتراک می‌گذارند که هم با هنجارهای گروهشان مطابقت داشته باشد و هم به تقویت باورهای موجود منجر شود (جیمسون و کاپلا ، 2008؛ سانستین 2009).