تصویربرداری

معنی کلمه تصویربرداری در فرهنگ معین

( ~. بَ ) (حامص . ) تهیة تصاویر به وسیلة فیلمبرداری ، عکاسی یا نقاشی .

معنی کلمه تصویربرداری در ویکی واژه

تهیة تصاویر به وسیلة فیلمبرداری، عکاسی یا نقاشی.

جملاتی از کاربرد کلمه تصویربرداری

در صورت لزوم ممکن است از نتیجه آزمایش‌های پزشکی (تست) و تصویربرداری پزشکی هم استفاده شود.
این صحنه نخستین زمینهٔ ژرف وب تمام‌رنگی منتشرشدهٔ تلسکوپ فضایی جیمز وب بود که با استفاده از دوربین فروسرخ نزدیک تصویربرداری شده‌است. این قسمت از آسمان پیش‌تر نیز توسط تلسکوپ فضایی هابل به‌عنوان بخشی از بررسی خوشه‌های عظیم جنوبی، و همچنین تلسکوپ‌های پلانک و چاندرا مشاهده شده‌است.
تصویربرداری اصلی از آوریل ۲۰۲۲ آغاز شده بود و تولید تا ژوئن در هادون هال در باکول، داربی‌شر ادامه داشت.
فیلم‌برداری در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ با گرگ فریزر و اورن سافر به عنوان فیلم‌بردار پروژه در تایلند آغاز شد. مراحل تصویربرداری اصلی فیلم در ۳۰ مهٔ ۲۰۲۲ به پایان رسید.
تصویربرداری اصلی در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در دوبلین، ایرلند، با عنوان کاری دزدیدن ابیگیل آغاز شد، اما فیلمبرداری در ژوئیه به دلیل اعتصابات ۲۰۲۳ سگ-افترا به حالت تعلیق درآمد. کلاود فیلمبرداری صحنه‌های خود را قبل از مرگش در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳ به پایان رسانده بود. فیلمبرداری در ۱۵ دسامبر همان سال به پایان رسید.
تصویربرداری اصلی در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۴ در نیواورلئان، لوئیزیانا آغاز شد و دو روز طول کشید. سپس مراحل تولید به لندن برده شد.
آرک سافت یک شرکت توسعه نرم‌افزار تصویر برداری عکس و ویدیو است که فنّاوری‌های تصویربرداری مختلفی در دستگاه‌های دارای پلتفرم‌های اصلی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال , راه حل های سازمانی مبتنی بر فضای ابری ارائه می‌کند.
در نوامبر ۲۰۱۸ تصویربرداری اصلی آغاز شد. فیلمبرداری در استودیویی در غرب لندن صورت گرفت.