تارنما

معنی کلمه تارنما در ویکی واژه

وبگاه، وبسایت، یا همان سایت، فضای مجازی، با تمام امکانات دنیای واقعی.

جملاتی از کاربرد کلمه تارنما

احمد باطبی از سال ۱۳۷۷ با نشریات دانشجویی فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرد و در دوران مرخصی در سال‌های زندان نیز با نام‌های مستعار گوناگون مانند الهام اویسی، الف-ب و طیب احمدی با نشریات و تارنماهای بخارا، روزآن‌لاین، رادیو زمانه و … به عنوان عکاس و روزنامه‌نگار همکاری داشته‌است.
تارنمای بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه در دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی، راه‌اندازی شد.
برخلاف تارنمای خبر، وب سایت‌های خبر جعلی عمداً تلاش می‌کنند که این اخبار را به عنوان اخبار مشروع دانسته و برای آن ارزش قائل شوند، که اغلب برای سود مالی یا سیاسی فعالیت می‌کنند. چنین سایت‌هایی در ایران، آلمان، اندونزی، فیلیپین، سوئد، میانمار و ایالات متحده به اشتباهات سیاسی می‌پردازند. بسیاری از سایت‌ها از روسیه، مقدونیه، رومانی و ایالات متحده میزبانی یا توسط آن‌ها تبلیغ می‌شوند.
در دیده این بی بصران عالم انوار زنگی است که در آینه تارنماید
یکی از روش‌های پایان دادن به اعتراضات به ویژه سراسری (از جمله در اعتراضات سال‌های ۱۳۸۸، اعتراضات دی ۱۳۹۶ ایران و اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ایران)، قطع نمودن اینترنت به گونه موقت و نیز فیلتر یا مسدود کردن شمار قابل توجهی از تارنماها… ست.
در ارتباط با پیوندهای تباری ایرانیان با دیگر ملت‌ها پژوهش‌های جالبی صورت گرفته‌است. تارنمای اینترنتی «مجارتی رایتس» یا «حقوق اکثریت»، گراف جالبی را مشخصا پیرامون میزان خویشاوندی و شباهت ژنتیکی بیست و شش گروه جمعیتی انتشار داده که با تحقیق بر روی ده هزار نمونهٔ واجد شرایط از بیست و شش ملیت مختلف در سال ۱۹۹۴ و به سرپرستی پروفسور «لوییجی س فورزا» از دانشگاه استنفورد به دست آمده و اطلاعات مهمی را در زمینهٔ شباهت‌های ژنتیکی ایرانیان با دیگر ملل نمایش می‌دهد. در این گراف از معیاری به نام «کین شیپ» یا خویشاوندی برای نشان دادن میزان شباهت یا اختلاف ژنتیکی کشورها استفاده شده و بر مبنای ضریب خویشاوندی، میزان تغییرات فاصلهٔ ژنتیکی یا واریانس آن، اندازه شباهت یا اختلاف تباری ملتها را نشان می‌دهد.
اجلاس رهبران دینی جهان، یک نشست سالانه رهبران مذهبی است. اگرچه همایش‌های جهانی مذهبی دیگری نیز وجود دارد که رهبران مذهبی از طیف متنوعی از آیین‌های اعتقادی در آن شرکت می‌کنند، این اجلاس منحصر به فرد است چرا که آنها بیانیه‌های مشترکی را به رهبران سیاسی گروه هشت ارائه می‌دهند. این بیانیه‌ها در مورد مسئولیت متقابل گروه‌های اعتقادی و رهبران سیاسی در راستای بهبود شرایط زندگی آسیب پذیرترین مردم دنیا هستند. این اجلاس اکنون یک دور کامل از جلسات گروه هشت ملاقات کرده‌اند. اولین جلسه برای ارائه بیانیه‌ای به گروه هشت در انگلستان برگزار شد که اقتصادی بود. سال بعد که روسیه میزبان این رویداد بود، اجلاس بین ادیانی شد. بیانیه‌ها را می‌توان در تارنمای مشاهده کرد.
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شب گذشته بار دیگر به خانه پدری خود رفتند اما مأموران امنیتی آن‌ها را بازگرداندند. به گزارش تارنمای کلمه، با گذشت ۱۸ روز بی‌خبری از میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت و همسرش زهرا رهنورد، فرزندان این دو، پس از چندبار سرکشی به خانه پدری، نامه‌ای خطاب به مردم ایران نوشتند. فرزندان موسوی و رهنورد به اظهارات مقامات قضایی مبنی بر این‌که این دو مخالف دولت زندانی نیستند و در خانه خود به‌سر‌می‌برند استناد کرده‌اند اما مأموران گفته‌اند «هر کسی گفته اشتباه گفته است، بروید دادگاه.» رادیو زمانه
در تارنمای سید علی خامنه‌ای، انیمیشنی تروریستی بر ضد یکی از رئیسان جمهور آمریکا منتشر شد که سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این انیمیشن گفت که پیش‌تر هم، شاهد رفتارهای توهین‌آمیز رهبر جمهوری اسلامی بوده‌ایم.
با بخت سیه حادثه سهل عظیم است هر خار سنانی به شب تارنماید
تارنمای نارگیل, بخش ارکیده. باز بینی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
آزادی مذهبی درویشان گنابادی از دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ایران، مورد تهدید و آزار بیشتری قرار گرفت تا جایی که چند حسینیه این سلسله، در شهرهای گوناگون، ویران شد. همچنین بیش از ۳۰ تن از کارکنان خبرگزاری تارنمای مجذوبان نور (وابسته به سلسله نعمت‌اللهی گنابادی) بازداشت و زندانی شدند.