تارا
معنی کلمه تارا در لغت نامه دهخدا

تارا

معنی کلمه تارا در لغت نامه دهخدا

تارا. ( اِ ) ستاره. ( انجمن آرا )( آنندراج ) ( فرهنگ جهانگیری ) ( برهان ). به عربی کوکب خوانند. ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) ( برهان ) :
طلوع موکب سعدش خلایق را کند روشن
فروغ طلعت عدلش بسوزد نحس تارا را.عیشی شوشتری ( آنندراج ).
تارا. ( اِخ ) شهر آسیایی روسیه در سیبریه از اعمال «توبولسک » بر ساحل رود «اوبی » ، 8650 تن سکنه دارد، دارای تجارت پوست و حبوبات و پیه است. کارخانه صابون سازی و شمعریزی دارد.

معنی کلمه تارا در فرهنگ معین

(اِ. ) ستاره .

معنی کلمه تارا در فرهنگ عمید

ستاره، کوکب.

معنی کلمه تارا در فرهنگ فارسی

( اسم ) ستاره کوکب .
شهر آسیایی روسیه در سیبریه از اعمال ( توبولسک ) بر ساحل رود ( اوبی ) ۸۶۵٠ تن دارای تجارت پوست و حبوبات و پیه .

معنی کلمه تارا در فرهنگ اسم ها

اسم: تارا (دختر) (فارسی) (کهکشانی) (تلفظ: tārā) (فارسی: تارا) (انگلیسی: tara)
معنی: ستاره، کوکب، مردمک چشم

معنی کلمه تارا در دانشنامه عمومی

تارا (ایرتیش). تارا ( به لاتین: Tara ) یک رود در روسیه است که در استان نووسیبیرسک واقع شده است.
تارا (رودخانه). تارا ( به لاتین: Tara ) یک رود در مونته نگرو است که در Montenegro, Bosnia and Herzegovina واقع شده است.

معنی کلمه تارا در ویکی واژه

ستاره.
تور ابریشمی
نامی ایرانیست.

جملاتی از کاربرد کلمه تارا

در نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد منتهی شد، ۵۲ هزار یا ۵۴ هزار نفر واجد حق رأی در آستارا بودند. فضای تبلیغاتی در این دوره، بسیار رقابتی توصیف شده‌است. محسن مهرعلیزاده و علی لاریجانی نامزدهایی بودند که برای فعالیت تبلیغی به آستارا سفر کردند. در دور نخست انتخابات، مشارکت حدود ۶۴ درصد بوده و رتبهٔ اول آرای شهرستان به مصطفی معین اختصاص داشت.
به تاراج در شهر رو آورم ز شمشیر بر دشت جو آوردم
وبه همه این‌ها باید اضافه کرد که مرز آستارا، تقریباً تنها مرز امن و دست نخورده و بدون تنش ایران در حداقل ۸۰ سال گذشته‌است که خود تأثیر بسزایی در امنیت اقتصادی و سیاسی این شهر دارد.
اریک تامسون (متولد ۲۷ آوریل ۱۹۶۷ در اینورنس اسکاتلند) بازیگر نیوزیلندی است. وی بیشتر به دلیل بازی در سریال استرالیایی پرستاران مشهور شده‌است.
پادشاه ملک حسنی وکشی از پی تاراج دل لشکر ززلف
گروهی از پرستاران و کمک‌پرستاران در شهرستان فسا، در برابر ساختمان فرمانداری در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌هایشان، تجمع اعتراضی برپا کردند. معترضان که در شرایط کار سخت و اضافه‌ کار اجباری، حقوقشان بسیار ناچیز است، خواستار بهبود مزایای مزدی پرداختی از جمله مزایای تعرفه‌گذاری شدند.
این سر من بی کلاه و تاج به خانه ی من غارت و تاراج به
کواچ در ردهٔ باشگاهی نیز سابقهٔ بازی در باشگاه‌های ولیکو گردیشت صربستان، کولوبارا صربستان، وویوودینا نووی ساد صربستان، جویا دل کوله ایتالیا، آریس تسالونیکی یونان، لوبه بانکا ایتالیا، پریسما تارانتو ایتالیا، آنیونه ایتالیا، آژاکسیو فرانسه، مولفتا ایتالیا، پگاه ارومیه ایران، آذرپیام ارومیه ایران، رادنیچکی صربستان و کاظمهٔ کویت را در کارنامهٔ خود دارد.
هر جا نبود شرم به تاراج رود حسن ویران شود آن باغ که بی در شده باشد
در سال ۲۰۱۱ قیمت این اتومبیل نزدیک یک میلیون دلار بود. اس‌اس‌سی تواتارا در حال حاضر با سرعت ۳۳۱ مایل در ساعت سریع‌ترین خودروی جهان محسوب می‌شود.
شهر آستارا بر سر جاده۴۹ و جاده۱۶ قرار گرفته‌است. جاده۴۹ بخشی از بزرگراه ۸ آسیا است که پایانه مرزی آستارا و شهر آستارا را به سمت مرکز استان یعنی شهر رشت و به جنوب و مرکز کشور متصل می‌کند. همچنین جاده۱۶ نیز جاده آستارا -اردبیل است که به سمت استان اردبیل رفته و با عبور از شهر اردبیل به سمت تبریز، ارومیه و نهایتاً مرز سرو در آذربایجان غربی می‌رود.
به گفته مسعود بهنود، ایستگاهِ پلیسِ نزدیکِ محلِّ حادثه در جریان قرار گرفت و مسافران به آنجا منتقل شدند. در این زمان مصطفی کاظمی واردِ ماجرا شد و همهٔ مسافران را به زندانِ آستارا منتقل کرد. در آنجا نویسندگان، پس از تهدید و اجبار به تعهّدِ سکوت، آزاد گردیدند.
بکشتند و تاراج کردند مرز چنین بود ماهوی را کام و ارز
بر صحبت او ز نامداران دلگرم شدند خواستاران
یادگار دودمان پردلی مائیم و شمع سر بتاراج فنا رفته است و پا افشرده ایم
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال دپورتیوو آلاوس، باشگاه فوتبال دینامو بخارست، باشگاه خیمناستیک تاراگونا، باشگاه فوتبال الچه، و باشگاه فوتبال کادیس اشاره کرد.
با گرفتاران زلف او نمی‌باشد دگر جز کمند حلقه زلفش کسی فریادرس
مانند پدرش، ابومنصور فضل مسترشد، الراشد در تلاشهایش برای استقلال از ترکان سلجوقی شکست خورد؛ وی به انتقام قتل پدرش، به فرستاده سلطان که به قصد تقاضای بخشش بسیاری آمده بود، اهانت کرد، مردم را به تاراج قصرش برانگیخت، و بعد به حمایت زنگی، که به همان اندازه به خاطر اعدام دبیس با سلطان دشمن بود، سلطنتی رقیب پدیدآورد. بغداد از حمله سلطان در امان ماند، اما در نهایت، خلیفه ناامید از یاری، به موصل گریخت، و سلطان قدرت بیشتری به دست آورد. شورایی تشکیل شد، عموی راشد، پسر ابوالعباس احمد مستظهر به عنوان خلیفه جدید برگزیده شد.
هر دلی کز دست تاراج غمت جان برده بود طرّهٔ طرّار زلفت در شب مهتاب برد
پرستاران محرم را طلب کرد بگفت این خواب و دلها پر طرب کرد