تأمین‌کننده

معنی کلمه تأمین‌کننده در فرهنگستان زبان و ادب

تأمین کننده
{supplier} [مدیریت-مدیریت پروژه] شخص یا سازمانی که کالا یا خدماتی را، معمولاً درازای دریافت بهای آن، برای استفاده در پروژه فراهم می کند

معنی کلمه تأمین‌کننده در ویکی واژه

شخص یا سازمانی که کالا یا خدماتی را، معمولاً درازای دریافت بهای آن، برای استفاده در پروژه فراهم می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه تأمین‌کننده

شرکت اس‌اس‌ای در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در کشورهای ایرلند، اسکاتلند و بریتانیا می‌باشد و هم‌اکنون به‌عنوان دومین تأمین‌کننده انرژی الکتریکی در بریتانیا به‌شمار می‌آید.
پس از اجرای طرح انتقال آب از الیگودرز در شرق استان لرستان به قم که رسانه‌های ایران از آن با عنوان کلی و مبهم «طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم» نام می‌برند، شهرستان الیگودرز اکنون تأمین‌کننده اصلی آب مصرفی (شرب، صنعتی، کشاورزی) شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیم ور، سلفچگان و قم می‌باشد.
این ماده غذایی در گروه حبوبات جای گرفته و تأمین‌کننده پروتئین گیاهی قلمداد می‌شود. در هر ۱۰۰ گرمش ۳۰۰ کیلوکالری انرژی و ۲۲ گرم پروتئین دارد. از این رو آن را می‌توان منبع گیاهی این ماده مغذی محسوب کرد. جالب است بدانید که نخود مانند لوبیای سویا دارای فلاونویید است و دریافتش از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. علاوه بر اینها نخود آهن و روی قابل ملاحظه‌ای نیز دارد. به این دلیل خوردنش به همراه گروه غلات یا گوشت‌ها آهن فراوانی را به بدن می‌رساند. فراموش نکنید که این ماده غذایی از منابع عالی پتاسیم است بنابراین فشارخونی‌ها می‌توانند به میزان متعادل برای کنترل بیماری‌شان از آن میل کنند.
شرکت جان کرن؛ که تولیدکننده محصولات مربوط به مهر و موم و ایزوله فرایندهای صنعتی است. اسمیتس مدیکال؛ تأمین‌کننده عمده دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی است. اسمیتس اینترکانکت؛ که در زمینه تولید عمده تجهیزات الکترونیکی و قطعات رادیویی فعالیت می‌کند و شرکت فلکس-تک؛ که تأمین‌کننده قطعات موردنیاز نیروگاه‌های حرارتی و توربین‌های گازی می‌باشد.
این شرکت، تأمین‌کننده اصلی گاز طبیعی، کشورهای روسیه، الجزایر و لیبی می‌باشد، که در مجموع، در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از شرکت اسنام، خریداری نموده‌اند.
دیل دنتون، توزیع‌کننده مواد مخدر، برای شام باید به خانه نامزدش، آنجی، برود و شام را با خانواده او بخورد. اما قبل از قرار شام او باید محموله‌ای از مواد مخدری جدید و کمیاب به نام «پاین‌اپل اکسپرس» را توزیع کند. دیل در اولین مقصد خود شاهد به قتل رسیدن مردی آسیایی توسط پلیس و یکی از خطرناک‌ترین قاچاق‌چیان مواد مخدر می‌شود. او هراسان فرار می‌کند اما قاتل او را شناسایی می‌کند. دیل و دوستش سول، که تأمین‌کننده مواد مخدر است، باید از دست قاتل‌ها فرار کنند.‌
آن سِمی‌کانداکتر یک شرکت تأمین‌کننده نیمه‌رسانا در فهرست فرچون ۵۰۰ است. آن سمی‌کانداکتر شبکه‌ای از امکانات تولیدی، دفاتر فروش و مراکز طراحی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا را مدیریت می‌کند. دفتر مرکزی آن در فینکس، آریزونا است، این شرکت دارای ۳٫۹۰۷ میلیارد دلار درآمد (در سال ۲۰۱۶) بود، که آن را در بین ۲۰ رهبر برتر فروش نیمه‌رسانا در سراسر جهان قرار داد.
استان کردستان یکی از استان‌های فعّال در حوزه کشاورزی و از لحاظ دامپروری یکی از قطب‌های اساسی دامداری کشور است. فعالیت‌های صنعتی این استان بسیار محدود می‌باشد، ولی به‌طور کلی صنایع این استان به دو گروه ماشینی و دستی تقسیم می‌شوند که صنایع ماشینی آن مشتمل بر صنایع کانی غیرفلزی، شیمیایی، نساجی و چرم، غذایی، برق و الکترونیک می‌باشد و صنایع دستی آن نیز شامل فرشبافی، گلیم‌بافی، نساجی و غیره می‌باشد. همچنین قاچاق کالا از عمده‌ترین شغل‌های تأمین‌کننده اقتصاد مردم این مناطق است.
در طول معرفی آن آدیداس فینال تنها در مراحل آخر رقابت‌های لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ دیدن توپ‌های دیگر در دورهای اولیه غیرمعمول نبود و معمولاً توسط تولیدکننده لباس یا تأمین‌کننده توپ برای لیگ داخلی تیم میزبان، از جمله دیگر توپ‌های آدیداس ارائه می‌شد. با این حال، از سال ۲۰۰۷–۲۰۰۶، فینال آدیداس در تمام مراحل مسابقه مورد استفاده قرار گرفت، از جمله دور پلی‌آف که در سال ۱۰–۲۰۰۹ معرفی شد و مراحل گروهی را دنبال کرد. این توپ‌ها در دیگر رقابت‌های اروپا نیز دیده می‌شوند. آن‌ها همچنین گهگاه در لیگ قهرمانان زنان اروپا با گرافیک مشابهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از دههٔ ۱۹۸۰، دشت ساحلی کوچکی، حدود ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آلمریا، بزرگ‌ترین تمرکز گلخانه‌ها در جهان را تشکیل داده است و بیش از ۳۰ هزار هکتار را پوشش می‌دهد. در این مجموعهٔ بزرگ، سالانه بیش از چندین تن سبزیجات و میوه‌های گلخانه‌ای مانند گوجه‌فرنگی، فلفل، خیار و کدو تولید می‌شوند، که تأمین‌کنندهٔ بیش از نیمی از تقاضای اروپا برای میوه‌ها و سبزیجات تازه است، و ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد سالانه را برای منطقهٔ آلمریا به‌همراه دارد.