تأمین کننده

معنی کلمه تأمین کننده در فرهنگستان زبان و ادب

تأمین کننده
{supplier} [مدیریت-مدیریت پروژه] شخص یا سازمانی که کالا یا خدماتی را، معمولاً درازای دریافت بهای آن، برای استفاده در پروژه فراهم می کند

معنی کلمه تأمین کننده در ویکی واژه

fornitore

جملاتی از کاربرد کلمه تأمین کننده

بعد از خشکی تقریباً دائمی هامون جازموریان از اواخر دهه ۱۳۷۰، برای احیای دریاچه و محیط زیست حوضه آبریز جازموریان ۳ راهکار به مسئولان پیشنهاد شده که از بین آنها دو راهکار اول شامل کاهش قابل توجه مصرف آب سرشاخه رودهای تأمین کننده آب تالاب جازموریان و برگرداندن شرایط حوضه آبریز به قبل از زمان کاهش ورود آب به هامون جازموریان و راهکار سوم، انتقال آب دریا به کفه جازموریان بوده‌است.
با توجه به تجارت خارجی، بازار امارات متحده عربی یکی از پویاترین بازارها در سراسر جهان است که در بین ۱۶ صادرکننده بزرگ و ۲۰ واردکننده بزرگ کالا قرار دارد. پنج کشور برتر شرکای امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۴ عبارتند از ایران (۳٫۰٪)، هند (۲٫۹٪)، عربستان سعودی (۱٫۵٪)، عمان (۱٫۴٪) و سوئیس (۱٫۲٪). پنج تأمین کننده برتر امارات متحده عربی را می‌توان چین (۷٫۴٪)، ایالات متحده آمریکا (۶٫۴٪)، هند (۵٫۸٪)، آلمان (۳٫۹٪) و ژاپن (۳٫۵٪) دانست.
ام‌اس‌ام با توجه به اثر آنتی‌اکسیدانی که دارد موجب ساخته شدن کلاژن در غضروف‌ها می‌شود. تأمین کننده گوگرد در بدن است و موجب کاهش التهاب در غضروف‌ها می‌شود. تورم را در مفاصل کاهش داده و موجب خون رسانی به عضلات می‌شود.
مرکبات جهرم درصد بالایی از تولید مرکبات ایران را به خود اختصاص داده‌است. حدود ۳۵ درصد کل لیموترش کشور جهرم تولید می‌شود و علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای آسیایی، اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. صادرات لیمو ترش جهرم در سال ۱۳۹۴، ۱۶۵ میلیون دلار ارزآوری داشته‌است. شهرستان جهرم تأمین کننده بیش از ۲٫۱ درصد خرمای دنیا است و خرمای شاهانی از مرغوب‌ترین ارقام زیر کشت این محصول در جهرم بوده که عمده نخلستان‌های شهرستان را در بر می‌گیرد.
در نتیجه این رویدادها، تجارت کتابچی در معرض ورشکستگی قرار گرفت. کارخانه چوب توسط شورشیان بلغارستان در سال ۱۸۷۶ سوزانده و غارت شد. تغییرات وحشیانه سلاطین و دولت‌ها باعث شد که او موقعیت خود را به عنوان تأمین کننده خیاطان سلطان و تأمین کننده اسلحه برای وزارت جنگ از دست بدهد. جنگ تجارت را کند کرد. در اکتبر ۱۸۷۷، او مجبور شد برای مذاکره دربارهٔ بدهی‌های خود با تأمین کنندگان و طلبکاران آلمانی، بلژیکی و فرانسوی خود به اروپا برود.
یک تأمین کننده اتومبیل آمریکایی، دارایی‌های باقیمانده شرکت‌های ترنر و نیول را در سال ۱۹۹۸ خریداری کرد. از آنجا که نگرانی‌های بهداشتی در مورد آزبست به‌طور گسترده‌ای شناخته شده بود، به دلیل مسئولیت قانونی، با ورشکستگی مواجه شد.
در سالهای پایانی دوره قاجار، ایران از تأمین کننده‌های عمده تریاک جهان بود و سالیانه هفت و نیم میلیون تومان از این راه درآمد داشت.
با داشتن حدود ۱۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط، منطقه اشتوتگارت یکی از مراکز آلمان است که در درجه اولِ تأمین کننده شرکت‌های بزرگ خودرو و ماشین‌سازی هستند؛ و همچنین در زمینه اشتغال سهم به سزایی دارند. اشتوتگارت از بازار پویا برای ارائه دهندگان خدمات برخوردار است و یکی از مهم‌ترین مراکز مالی در آلمان است.
با توجه به تجارت خارجی، بازار امارات متحده عربی یکی از پویاترین بازارها در سراسر جهان است که در بین ۱۶ صادرکننده بزرگ و ۲۰ واردکننده بزرگ کالا قرار دارد. پنج کشور برتر شرکای امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۴ عبارتند از ایران (۳٫۰٪)، هند (۲٫۹٪)، عربستان سعودی (۱٫۵٪)، عمان (۱٫۴٪) و سوئیس (۱٫۲٪). پنج کشور برتر تأمین کننده امارات متحده عربی چین (۷٫۴٪)، ایالات متحده (۶٫۴٪)، هند (۵٫۸٪)، آلمان (۳٫۹٪) و ژاپن (۳٫۵٪) هستند.
این استان در تولید محصول توت فرنگی در کشور رتبه اول را دارد و تأمین کننده بخش زیادی از این محصول کشور است.