بیستمین

معنی کلمه بیستمین در لغت نامه دهخدا

بیستمین. [ ت ُ ] ( ص نسبی ، اِ ) در مرتبه بیستم.

معنی کلمه بیستمین در فرهنگ معین

(تُ ) (ص نسب . ) منسوب به بیستم ، آن که یا آن چه در مرتبة بیست باشد.

معنی کلمه بیستمین در فرهنگ فارسی

( صفت ) آنکه یا آنچه در مرتب. بیستم باشد .

جملاتی از کاربرد کلمه بیستمین

صداوسیمای مرکز اراک در سال ۱۳۶۲ خورشیدی به عنوان یک دفتر خبری آغاز به کار کرد. در بهمن ۱۳۷۶ خورشیدی با افتتاح ساختمان سیما و بهره‌گیری از دو استودیوی تولید، پخش برنامه‌های تلویزیونی استان در روزهای جمعه به مدت ۵ ساعت آغاز شد. در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی سیمای استان مرکزی (شبکه آفتاب) به عنوان بیستمین شبکه استانی ایران آغاز به کار کرد. این شبکه از سال ۱۳۹۰ خورشیدی روزانه ۱۵ ساعت برنامه پخش می‌کند.
استوکس پنجاهمین گل خود برا سلتیک را در یک ضربه ایستگاهی دیر هنگام در مقابل داندی یونایتد در ۳۱ اوت ۲۰۱۳ به ثمر رساند. او در ۲۶ مارس، در برد مقابل پاتریک تیستل در برد ۵–۱ دبل کرد، که صدمین گل او در پرمیرشیپ اسکاتلند به حساب می‌آمد. در ادامه بیستمین گل فصل خود را در مسابقه خانگی در برد ۵–۲ مقابل آبردین به ثمر رساند.
در حال حاضر، سهام لاتسیو بین «کلودیو لوتیتو» که ۶۱٫۳۱۲٪ را داراست و سایر سهامداران که ۳۸٫۶۸۸٪ باقی‌مانده را دارا هستند، تقسیم شده‌است. در کنار یوونتوس و رم، لاتزیو یکی از سه باشگاه ایتالیائی است که در بورس سهام ایتالیا ثبت شده‌است. در فصل ۰۵–۲۰۰۴ لاتزیو با برآورد درآمد ۸۳ میلیون یورویی، بیستمین باشگاه پر درآمد جهان بود.
کلک است این همه! در بیستمین قرن برو! تازه‌کارا، تو چه زین کهنه‌کلک می‌خواهی؟
میتسوترو یوکویاما برای این مانگا، بیستمین جایزهٔ «انجمن کاریکاتوریست‌های ژاپن» را در سال ۱۹۹۱ از آن خود کرد.
آراگوآ با ۷٬۰۱۴ کیلومتر مربع وسعت، ۰٫۷۶ درصد از مساحت کل ونزوئلا را به خود اختصاص داده و از این لحاظ، بیستمین ایالت این کشور محسوب می‌شود.
در بیستمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ارکستر موسیقی نو (ارکستر موسیقی نوین) به سرپرستی علیرضا مشایخی تقدیر شد.
استان زنجان بیستمین استان ایران از نظر مساحت است.
آوو یک نام مردانه استونیایی است. از ۱ ژانویه ۲۰۲۱، آوو دویست و بیستمین نام محبوب مردانه در استونی بود. نام آوو رایج‌ترین نام در شهرستان پولوا است که در آن ۱۲٫۱۲ نفر در هر ۱۰۰۰۰ نفر از ساکنان این شهرستان این نام را دارند.
در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱، تن هاخ با پیروزی مقابل باشگاه فوتبال ویتس‌آرنهم در فینال جام حذفی، آژاکس را به بیستمین قهرمانی‌اش در این جام رساند. دو هفته بعد باشگاه آژاکس، قرارداد تن هاخ را تا پایان فصل ۲۳–۲۰۲۲ تمدید کرد. در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲، تن هاخ با پیروزی ۳–۰ مقابل اوترخت، به سریع‌ترین مربی آژاکس تبدیل شد که به رکورد ۱۰۰ پیروزی با این تیم در لیگ می‌رسد. وی این کار را تنها در ۱۲۸ بازی انجام داد.
سال ۲۰۱۳: بعد از بیستمین قهرمانی در لیگ برتر، فرگوسن از سرمربیگری منچستر یونایتد کناره‌گیری کرد و بازنشستگی خود را اعلام نمود.
ز سی عقب بنهم پا به سال بیستمین