بی سی

معنی کلمه بی سی در ویکی واژه

مخفف تاریخ پیش از میلاد مسیح.

جملاتی از کاربرد کلمه بی سی

موسم خرج معین شود و وقت حساب حالیا فاش بود قلبی سیم و زر ما
بر درگه وصل یار سرهنگانند بی سیمان را ز در برون می رانند
چشم تو بی خواب و سهر و روی تو بی سیم و گل جعد توبی چین و پیچ و زلف تو بی بند و تاب
الهی ای خالق بی مدد و ای واحد بی عدد، ای اول بی هدایت و ای آخر بی نهایت ای ظاهر بی صورت وای –باطن بی سیرت، ای حی بی ذلت ای مُعطی بی فطرت و ای بخشندهٔ بی منت، ای دانندهٔ راز ها، ای شنونده آواز ها، ای بینندهٔ نماز ها، ای شناسندهٔ نامها، ای رسانندهٔ گامها، ای مُبّرا از عوایق، ای مطلع برحقایق، ای مهربان بر خلایق عذر های ما بپذیر که تو غنی و ما فقیر و بر عیبهای ما مگیر که تو قوی و ما حقیر، از بنده خطا آید و زَلَّت و از تو عطا آید و رحمت
بقعه امامزاده سید محمود در دامنه کوه بی سیدون چهار روستا از دهستان طیبی سر حدی غربی، بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، با فاصله ۷ کیلومتر با شهر قلعه‌رئیسی و ۷۵ کیلومتری دهدشت مرکز کهگیلویه واقع شده‌است.
هم عسس هم دزد ای جان هر شبی سیم دزدد زان قمرسیما؟ بلی
در سال ۲۰۱۱، به همراه بیش از ۱۲ ستاره پورن مشهور به شبکه سی ان بی سی دعوت شد. این شبکه، حضور او را در فیلم پیرانا سه‌بعدی باعث پیشرفت و خوش‌اقبالی وی در فیلم‌های پورن آینده و کانون توجه بودن در تولید دانسته‌است (شامل نسخه‌های شعری پورن مانند شال قرمز مسافرت و زن اعجوبه).
علی علوم و علی کوشش و علی بخشش نبی خصال و نبی سیرت و نبی گوهر
گر دمی بی سید خود بوده ام حسرتی داریم کان بر باد رفت
در حدود سال ۱۰۰۰ میلادی، زهراوی کتابی سی جلدی با ۱۵۰۰ صفحه بنام التصریف در مورد طبابت و فنون جراحی نوشت که تا پنج قرن در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شد.
سیاه مستی کلکم بود ز جام لبی سیاه روزی من، گردهٔ غبار خطی
(کثرت بیش از ۳٪ حاشیه خطا با پررنگ نشان داده شده‌است.پایین‌ترین سطوح با حروف کج نشان داده شده‌است.منبع: سی بی سی نیوز)
ما میان موج و غرقابی سیاه منتظر تا باد چون آید ز راه
شبکه‌های «سی ان ان»، «فاکس نیوز»، «ان بی سی» و دیگر رسانه‌های تصویری آمریکا با نمایش صحنه‌هایی از تظاهرات دانشجویان بر شعار «مرگ بر دیکتاتور» به عنوان شعار مرکزی معترضان تأکید کردند. شبکه‌های تلویزیونی با بهره از هزاران خبرنگار داوطلب از بین شهروندانی که با استفاده از اینترنت تصاویر تظاهرات و خشونت مأموران حکومتی را مخابره می‌کردند، با بازتاب رویدادهای این روز پرداختند.
از آنجا که عیب یابی سیستمهای مدارات کنترل(امبد) غالباً به دلیل عدم وجود رابط‌های کاربری (آنطور که در کامپیوترهای بزرگتر وجود دارد) مشکل است و در صورت وجود خطا در بخشی از نرم‌افزار یا سخت‌افزار سیستم، کل مجموعه از کار افتاده و پاسخی به سیگنالهای ورودی نمی‌دهند، مدارات آی.سی.ایی ساخته شده‌اند تا به وسیلهٔ آن سازنده یا کاربر این سیستمها بتواند در هر قسمت از برنامه وقفه‌ای سخت‌افزاری ایجاد کرده و به مقادیر فیزیکی یا به داده‌های درون برنامه دسترسی پیدا کند. این امر توسط سخت‌افزاری واسط که در واقع رابط بین سیستم مورد نظر و یک سیستم بزرگتر (معمولاً کامپیوتر)است انجام می‌گیرد. این وسیله اشکال‌زدای درون مداری یابه اختصار آی.سی.ایی نام دارد.
دولت موقت قرقیزستان اعلام کرد اجاره پایگاه هوایی امریکایی « منس» را تمدید می کند.بی بی سی
از شعرای پارسی‌گوی آن روزگار، منجیک ترمذی و لبیبی سیدالشعراء، مداح وی بوده‌اند (قزوینی، ۱۸۶؛ بهار، ۳/۱۵۳). ابیات بسیاری نیز از ابوالمظفر طاهر بر جای است (اسدی طوسی، ۱۷۳، ۲۱۳، ۲۱۷).
حزب آنا دراویدا مونترا کاژاگام حزبی سیاسی در هند است. این حزب در سال ۱۹۷۲ بدست ام.جی. راماچاندران بنیان نهاده شد. هم‌اکنون رهبر حزب جی. جایالالیتا است.
اتحادیه کمونیست‌های یوگسلاوی (که قبل از ۱۹۵۲ حزب کمونیست یوگسلاوی نام داشت) حزبی سیاسی بود که از ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ حزب حاکم بر جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی بود. مهم‌ترین شخصیت تاریخ این حزب یوسیپ بروز تیتو بود.
بی سیب زنخدان تو دانم که مرا هرگز نشود گونه ی همچون به به