بوسی
معنی کلمه بوسی در لغت نامه دهخدا

بوسی

معنی کلمه بوسی در لغت نامه دهخدا

بؤسی. [ ب ُءْ سا ] ( ع اِ ) ( از «ب ٔس » ) سختی. خلاف نعمی. مقابل فراخی و تن آسائی. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( از اقرب الموارد ). رجوع به بؤس شود.

معنی کلمه بوسی در فرهنگ فارسی

سختی خلاف نعمی مقابل فراخی و تن آسائی .

معنی کلمه بوسی در دانشنامه عمومی

بوسی روستایی در دهستان مصعبی بخش آیسک شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۱۱ نفر ( در ۵ خانوار ) بوده است.
بوسی (فریبورگ). بوسی ( به لاتین: Bussy ) یک بخش های سوئیس و بخش و منطقه مسکونی در سوئیس است که در کانتون فریبورگ واقع شده است. بوسی ۴۸۳ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه بوسی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه بوسی در دانشنامه عمومی

معنی کلمه بوسی در ویکی واژه

نام یکی از شش قبیله مادی عضو اتحادیه قبایلی ماد که هرودوت گزارش می‌نماید. هرودوت بوسیان را پیش از سایر قبایل مادی ذکر می‌کند بدین سبب برخی از محققاق عقیده دارند سلاله پادشاهی ماد از ایشان و مقر آنان در ناحیه کنونی همدان بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه بوسی

خسرو ار کام دل از شکر شیرین برداشت لب فرهاد به بوسیدن پایی نرسید
واژه اجماع واشینگتن در سال ۱۹۸۹ ابداع شد. اولین بار این واژه توسط ویلیام سون در مقاله‌ای برای کنفرانس انستیتو اقتصادهای بین‌المللی استفاده شد. کنفرانس به منظور بررسی این موضوع برگزار شده بود که کدام یک از ایده‌های قدیمی اداره سیاستهای اقتصادی آمریکای لاتین از سال ۱۹۵۰ بوسیله ایده‌های جدید که درسازمان همکاری اقتصادی و توسعه مناسب شمرده شده‌اند، کنار گذاشته شده‌است.
این رقابت به عنوان مهم‌ترین بخش تشخیص داده شده‌است وقتی یافتند که ترومبوگزان یک عامل در تجمع پلاکت‌ها است که می‌تواند هر دو باعث مرگ توسط ترومبوگزان شود و مرگ با خون‌ریزی را جلوگیری کند. در غیر این صورت لکوترین دیده شده‌است که در سیستم ایمنی در التهابی مهم است، و بنابراین در ورم مفاصل، سل جلدی، آسم رایج است و کشف از عفونتها این یافته‌ها منجر به تمایل بیشتر در پیدا کردن راه‌هایی برای کنترل ترکیب ایکوزانوئید امگا ۶ دارند. ساده‌ترین روش می‌تواند بوسیلهٔ مصرف بیشتر امگا ۳ و کمتر امگا ۶ باشد.
گفتم از نیش جدایی جان من بر لب رسید گفت سهل است ار شبی بوسی لب نوشین من
ببوسید مادر رخ پور خویش فشردش در آغوش چون جان خویش
تاتسومی یک پسر روستایی کودن، خوش‌قلب و خود اذعان بود که با این وجود جنگجویی آموزش دیده به حساب می‌آمد. او همراه با دو تن از دوستان دوران کودکی‌اش، روستای خود را با هدف کسب درآمد و اعتبار برای کمک به پرداخت مالیات روستایش که بوسیلهٔ مسئولین عالی‌رتبه اعمال شده بود، به مقصد شهر امپراتوری ترک کردند. در بین راه تاتسومی پس از حملهٔ راهزن‌ها از دوستان خود جدا می‌شود و بلافاصله بعد از رسیدن به شهر توسط کلاهبرداری تمام پول‌های خود را از دست می‌دهد. با این حال پایتخت امپراتوری با مقادیر غیرقابل تصوری از فساد و بی‌رحمی پر شده بود که سرچشمه‌ای فراطبیعی داشت.
همچنین معمول است که افراد از بوسیدن، لمس شهوانی، مانند رابطه جنسی صورت گرفته رضایت جنسی داشته باشند.
مطالعه دیگر نشان می‌دهد که زنان از بیان نیاز به آمیزش جنسی امتناع می‌ورزیدند زیرا این تصور در آن‌ها وجود داشت که ممکن است شوهرانشان این را ناشی از دانش و تجربیات از طریق رابطه جنسی خارج از ازدواج در نظر بگیرند. البته زنان جهت ارضای نیازهای جنسی‌شان از روش‌های غیرکلامی مختلفی بهره می‌بردند. برخی از این روش‌ها پختن غذای مورد علاقه شوهر، خواباندن زود بچه‌ها، بوسیدن و نوازش کردن بودند.
ز بهر آنکه پابوسی کند زرین رکابش را مبارک باد گویان ما نو از آسمان آمد
ای تو شهر علم را در آن که در عالم نکرد سجده در پایت نبوسید آستان مصطفی
تحصیلات مهندسی خود را نیمه کاره گذاشت تا تمام وقت خود را صرف موسیقی کند. برای تحصیل نزد ونسان دندی وارد «اسکولا کانتروم» شد سپس نزد شارل ماری ویدر در هنرستان موسیقی (کنسرواتوار) پاریس تحصیلات خود را ادامه داد. او از دوستان فروچیو بوزونی و کلود دبوسی بود. در سال ۱۹۱۵ بدیل شرایط بد موسیقی در اروپا به آمریکا مهاجرت کرد، در آمریکا به رهبری ارکستر پرداخت و «نیو سیمفونی ارکسترا» را بنیان نهاد. او همچنین انجمن جهانی آهنگسازان را پایه‌گذاری کرد که هدف آن اجرای آثار نو از آهنگسازان آمریکایی و اروپایی بود. وی با خلق آثاری چون هایپریزم و یونیزسیون (یونیزیشن) نام خود را به عنوان یک آهنگساز مدرن تثبیت کرد.
قاصد معشوق بود از کوی عشق چهرهٔ عشاق را بوسید و رفت
ان اسکلی (متولد ۶ دسامبر ۱۹۹۶) یک بازیگر ایرلندی است که در بوسیدن کندیس، سنگ قرمز، طغیان و زنان کوچک حضور داشته است. در سال ۲۰۱۸، او برای بازی در بوسیدن کندیس، نامزد جایزه فیلم و تلویزیون ایرلند در بخش بهترین بازیگر زن شد.
وی دانش‌آموختهٔ آکادمی سلطنتی موسیقی و از شاگردان فردریک کوردر (در آهنگسازی)، لایونل ترتیس (در نوازندگی ویولا) و رالف هورنر (در هارمونی و کنترپوان) بود. او در ارکسترهای موسیقی مشهوری فعالیت داشت که برخی رهبران سرشناس آن عبارت بودند از: ادوارد الگار، فردریک دلیوس، گوستاو هولست، ریشارد اشتراوس، کلود دبوسی، ویلم مینگلبرخ و آرتور نیکیش.
همچنین طی دو ماه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۹ هزار مسافر در قالب ۵۸ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان کرمانشاه جابه‌جا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۴۷۹ هزار مسافر بوده، شش درصد افزایش داشته‌است. از این تعداد ۱۴۱ هزار مسافر در قالب ۷۶۲۴ سفر توسط ناوگان اتوبوسی، ۲۴۵ هزار مسافر در قالب بیش از ۱۴ هزار سفر توسط ناوگان مینی‌بوسی، و ۱۲۳ هزار مسافر نیز با استفاده از سواری کرایه سفرهای خود را انجام داده‌اند.
آثار موسیقی و سبک ژوبیم ریشه در کارهای پیگزینگنیا، نوازنده و آهنگساز برجسته برزیلی و بنیانگذار موسیقی مدرن برزیل در دهه ۱۹۳۰ دارد. کارهای ژوبیم همچنین متأثر از آهنگسازهای فرانسوی از جمله کلود دبوسی و راوِل و موسیقی جاز بودند. شعرهای او در موضوعات مختلف از جمله «عشق»، «خیانت»، «محدودیت‌های سیاسی» و بخصوص دربارهٔ «طبیعت برزیل» هستند.
عید فرخ بسرای ملک مشرق و چین بار خواه آمد و زانو زد و بوسید زمین
ببوس دفتر شعری که دلنشین یابی که آن دل از پی بوسیدن تو بود هلاک
از چشم تو قهرم که ببوسی ندهد صلح داند که میان من و لعلت شکراب است
دلم بوسی ز لعلت خواست گفتم اگر فرمان دهد پروانه باشم