بهساز

معنی کلمه بهساز در فرهنگستان زبان و ادب

{builder} [شیمی] نوعی افزودنی که در شوینده ها به کار می رود تا قدرت تمیزکنندگی عاسف (عامل سطح فعال ) را افزایش دهد

جملاتی از کاربرد کلمه بهساز

اصلاح طلبی اسلام‌گرا در ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ مفهوم دیگری یافت. در اولین دولت انقلاب و پس دولت موقت، مهدی بازرگان در انتخاباتی آزاد ابوالحسن بنی صدر به ریاست جمهوری رسید. وی که در فرانسه اقتصاد خوانده بود، مدعی اصلاحاتی بنیادی چون دوباره‌سازی مراکز قدرت، از دور خارج کردن تدریجی سپاه پاسداران، دادگاه‌های انقلاب و کمیته‌ها و ادغام آن‌ها در سایر سازمان‌های دولتی، کاستن نفوذ روحانیون و همچنین ایجاد طرحی برای بهسازی و توسعه اقتصادی کشور بود. بسیاری بر این باور بودند که بنی صدر به واسطه تحصیل در فرانسه دارای گرایش‌های سوسیال دموکرات بود.
مقبره و موزهٔ نادر هم‌اکنون تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی اداره می‌شود. در اواخر سال ۱۳۸۶ باغ موزه نادری که بر اساس طرح نوین بهسازی مورد بازنگری و تعمیرات در فضاهای داخلی قرار گرفته بود پس از شش ماه تعطیلی دوباره بازگشایی شد. فیلمی دربارهٔ بناهای مشهد از جمله این آرامگاه در ساله ۱۳۸۹ به کارگردانی علی حسن‌زاده ساخته شده است.
در سال ۱۹۸۷ برخی از اف-۱۴های مدل ای با موتور جنرال الکتریک اف۱۱۰ بهسازی شدند. این تامکت‌ها تامکت‌های دوباره طراحی شدهٔ اف-۱۴ ای+ بودند که بعدها در سال ۱۹۹۱ به اف-۱۴ بی تغییر یافتند. هواپیماهای مدل دی هم در همین دوره گسترش یافتند که موتورهای جنرال الکتریک اف۱۱۰ را با تجهیزات دیجیتالی هوانوردی جدیدتر مانند کابین خلبان شیشه‌ای با خود داشته باشد
بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷، پی آی اس اِی توسط اس‌پی ستیا، شرکت بزرگ املاک و مستغلات مالزیایی، تحت بازسازی اساسی قرار گرفت. سالن سرپوشیده نوسازی شده، که به نام اس پی آی سی یی آرنا تغییر نام یافت، با هزینه ای بالغ بر ۲۸۴ میلیون رینگیت مالزی که برای مرکز گردهمایی انجام گرفت، به عنوان مرکز انجام تجمع‌ها، مشوق‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌ها نقش آفرینی می‌کند. اضافه بر این، پروژه نوسازی شامل بهسازی مرکز شنا، که اکنون به مرکز ورزش‌های آبی اس پی آی سی یی معروف است، در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید.
آنا باتسفورد در سال ۱۹۲۲ از دانشگاه کورنل بازنشسته شد، اما همچنان در ترم‌های تابستانی، به کارِ تدریس ادامه داد. در سال ۱۹۲۳ میلادی، «اتحادیهٔ رای‌دهندگان زن» آمریکا، او و یکی دیگر از همکارانش در دانشگاه کرنل به نامِ مارتا ون رنسلیر را به‌عنوان دو تن از ۱۲ زن برجستهٔ زندهٔ آمریکایی که «بیشترین مشارکت را در حوزهٔ کاری خود جهت بهبود و بهسازی جهان داشته‌اند» ، انتخاب کرد.
شاهنشاهی خسرو انوشیروان شاهد خیزش دهقانان (اربابان روستایی) بود، اشراف زمین‌دار خرده‌پا که بعدها ستون فقرات اداری استانی ساسانیان و سیستم جمع‌آوری مالیات آنان را تشکیل دادند. خسرو اول، آبادگری بزرگ بود، پایتخت خود را بهسازی و آذین کرد، شهرهای جدیدی بنیان نهاد، و ساختمان‌های جدیدی ساخت. او کانال‌ها را بازسازی کرد و زمین‌هایی که در جنگ‌ها نابود شده بودند را مجدداً آباد کرد. دژهای مستحکمی در گردنه‌ها و معبرها ساخت و قبایلی مطیع را در شهرهای مرزی که به دقت انتخاب شده بودند، اسکان داد تا پاسدار آن‌ها از هجوم بیگانگان باشند. او نسبت به همه ادیان مصالحه داشت، هرچند که او آیین زرتشتی را آیین رسمی دولت ساخته بود و وقتی هم که یکی از فرزندانش مسیحی شد، به خود نگرفت.
این شرکت طی گزارشی مسئولیت‌های اجتماعی خود را در زمینه‎ی بهسازی و بازسازی مدارس، نذر آب، ساخت موکب و بعضی اقدامات زیست محیطی را اعلام کرده است.
پس از آن که کانون شکار در سال ۱۳۴۶ به سازمان شکاربانی و نظارت بر صید تبدیل شد فیروز ریاست آن را به عهده گرفت. با تلاش‌های او این سازمان در سال ۱۳۵۰ (خورشیدی) به سازمان حفاظت محیط زیست تغییر نام یافت و دامنه فعالیت آن نیز گسترده‌تر شد. سپس در سال ۱۳۵۳ یکی از مهم‌ترین قوانین زیست‌محیطی ایران با عنوان قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست تصویب شد که در ایران اعتبار حقوقی دارد.
امامزاده طاهر و منصور امامزاده‌ای است در کاشان. به باور اهالی محل نسب این دو تن به امام موسی کاظم می‌رسد، ولی در هیچ‌یکی از کتاب‌های معتبر نامی از طاهر و منصور به عنوان فرزندان امام هفتم یاد نشده است و همچنین به آمدن هیچ‌یک از هیجده پسر آن امام به کاشان اشاره‌ای نشده است. این امامزاده دارای گنبد و گلدستهٔ فیروزه‌ای و ضریح چوبی مشبک است. بر روی در امامزاده پس از نام دوازده امام، تاریخ به پایان رسیدن بنا به سال ۹۴۳ هجری نوشته شده است. اطراف گور پیشتر با کاشی‌های نفیس پوشیده شده بود اما در خلال پنجاه شصت سال گذشته ظاهراً به عنوان بهسازی آنها را برای مصارف تعمیرات فروخته‌اند.
مقبره او که در روستای کووچین ولسوالی کرشی قرار دارد، یکی از زیارتگاه‌های قدیمی است. رئیس‌جمهور شوکت میرضیایف در بازدید از منطقه کشکادریا در تاریخ ۲۴ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۷ توصیه‌هایی در مورد بهسازی مقبره اش، ایجاد شرایط لازم برای بازدیدکنندگان، تشکیل کتابخانه و ترجمه آثار وی ارائه کرد.