بهره بردار

معنی کلمه بهره بردار در لغت نامه دهخدا

بهره بردار. [ ب َ رَ / رِ ب َ ] ( نف مرکب ) آنکه از حاصل و سود چیزی استفاده می کند. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه بهره بردار در فرهنگ عمید

ویژگی کسی که از درآمد ملک یا مزرعه یا کارخانه سود و بهره برمی دارد.

معنی کلمه بهره بردار در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - آنکه از حاصل و سود چیزی استفاده میکنند . ۲ - سهم گیرنده .

جملاتی از کاربرد کلمه بهره بردار

ز فیض درد عشقش بیشتر دل بهره بردارد شکستن را نشاید غیر فرد انتخاب اینجا
مدار از غافلی پند مرا خوار یکایک کار بند و بهره بردار
ز شاهی و جوانی بهره بردار به پیروزی و شادی روز بگذار
در هر صورت چنانچه شرایط و استانداردهای لازم در طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار رعایت شود و بهره بردار بتواند از این سیستم ها بخوبی استفاده کند ، هزینه مصرف شده در طی کمتر از 5 سال بازگشت خواهد کرد .
کارخانه آرد باقری (کوبودنا) در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و با بهره برداری از کارخانه نان در کنار این مجموعه نام این دو کارخانه (آرد و نان) به کارخانجات تولیدی آرد و نان کوبودنا ادغام شد.
و چون از خطبه فارغ شدم، واجب دیدم انشا کردن فصلی دیگر که هم پادشاهانرا بکار آید و هم دیگران را، تا هر طبقه بمقدار دانش خویش از آن بهره بردارند، پس ابتدا کنم بدانکه بازنمایم که صفت مرد خردمند عادل چیست تا روا باشد که او را فاضل گویند و صفت مردم ستمکار چیست تا ناچار او را جاهل گویند، و مقرّر گردد که هر کس که خرد او قوی‌تر، زبانها در ستایش او گشاده‌تر، و هر که خرد وی اندک‌تر او بچشم مردمان سبک‌تر .
استفاده مجدد از کد در امنیت رایانه به عنوان یک روش بهره برداری از نرم افزار استفاده می شود. مثلا زمانی که یک مهاجم قادر به وارد کردن مستقیم یک کد برای تغییر کنترل جریان نیست، می تواند جریان کنترل را به دنباله های موجود در حافظه هدایت کند.نمونه ای از حملات استفاده مجدد از کد برنامه نویسی پرش گرا است.
مباش ایمن ازین گردنده پرگار دمیست این عمر ازین دم بهره بردار
افزایش تعداد خودروهای برقی، اگرچه کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی را به دنبال خواهد داشت ولی شارژ خودروهای برقی می‌تواند یکی از معضلات پیش روی صنعت برق باشد. از سویی شرکت‌های توزیع و بهره برداران شبکه بایستی در خصوص تحویل توان درخواستی به صاحبان خودروهای برقی زیرساختهای خود را تقویت و به روز کنند و از طرف دیگر رفتار تصادفی و ناهماهنگ مالکان خودرو برای شارژ باتری می‌تواند شبکه توزیع را دچار مشکلاتی چون افزایش پیک مصرف، نوسانات ولتاژ و افزایش تلفات نماید.
بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در برابر ساختمان مدیریت این شرکت برای رسیدگی به درخواست‌های خود تجمع اعتراضی برپا کردند. اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت، حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، از جمله مطالبات این کارگران است.
از آن بهره بردار و بر خور تمام ملک از تو آسوده دل والسلام
این روستا همانند روستاهای غرب  دره رود از رودخانه دره رود تامین می شود و با توجه به اینکه  آب این رودخانه در اواسط اردیبهت خشک می شود و این آسیب جدی به اقتصاد کشاورزان وارد میکند و به مهاجرت روستاییان به شهرها کمک می کنند و لذا اتمام پروژه سد عمارت و بهره برداری این روستا و روستاهای همجوار کمک شایانی به توسعه پایدار منطقه ای در پی خواهد داشت
تا بکوری چشم رقیبان بهره بردارم از وصل دلبر
استخرهای شنا در 3 نوع فایبرگلاس، وینیل و بتنی قابل بهره برداری هستند. که بیشترین روش پیاده سازی سازه به صورت بتنی است که می توان آن را به عنوان کامل، گران و بادوام ترین روش در نظر گرفت. در استخرهای شنا بتنی امکان پیاده سازی تمامی شکل ها و طراحی ها وجود دارد. این نوع دارای عمر طولانی نسبت به سایر روش ها است.
با توجه به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات روانداتل و صدور پروانه برای دومین بهره بردار تلفن همراه، پیش‌بینی می‌شود که رقابت در این کشور شدت گیرد.ام. تی. ان در رواندا مشترکین خود را به بیش از ۲۵۶۰۰۰ نفر رسانده است.
ورزشگاه بریتانیا یک ورزشگاه فوتبال است که در شهر استوک-آن-ترنت در کشور انگلستان قرار دارد و متعلق به باشگاه فوتبال استوک سیتی می‌باشد ورزشگاه گنجایش ۲۸۳۸۴ نفر را دارا می‌باشد.این ورزشگاه در سال ۱۹۹۷ افتتاح و در همان سال بهره برداری شد.هزینهٔ ساخت ۱۴٫۷ میلیون پوند بود.
ولی از هر که گردد بهره بردار مرا باید کند اول خبردار
که هر کس که آن را بخواند به هوش بسی بهره بردارد از کار کوش
شب اندر به شادی سوی ما خرام ز روز و ز شب بهره بردارد و کام
سیستم‌های اتوماسیون جهشی را در زمینه کنترل، حفاظت و اندازه‌گیری پست‌های فشار قوی دربرداشته‌اند. به سخن دیگر این سیستم‌ها به جهت پیشرفت دانشوری دچار دگرگونی شده‌اند و از شکل یک سیستم سنتی و سیمی و آنالوگ به سیستم‌های نوین و هوشمند و دیجیتال تبدیل شده‌اند. فرستمان اطلاعات بدست یک کابل فیبر نوری به جای چندین کابل بسیار کلفت و پر رشته برای فرستمان سیگنال‌ها به اتاق کنترل، دگرگونی است که تا چندین سال بهره‌گیری از آن بهره برداران و کارفرمایان به این موضوع با شک و گمان نگاه می‌کردند. در این بخش یافتاری که برای نخستین بار در سیستم‌های اتوماسیون مطرح شده‌است بیان شود.