بهداشتی

معنی کلمه بهداشتی در لغت نامه دهخدا

بهداشتی. [ ب ِ ] ( ص نسبی ) منسوب به بهداشت : امور بهداشتی. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه بهداشتی در فرهنگ فارسی

( صفت ) منسوب به بهداشت : امور بهداشتی .

معنی کلمه بهداشتی در فرهنگستان زبان و ادب

{hygienic} [علوم سلامت] مربوط به بهداشت

معنی کلمه بهداشتی در ویکی واژه

igienico
sanitario

جملاتی از کاربرد کلمه بهداشتی

سال هاست که تحصیل در دانشگاه‌های آنلاین بین بسیاری از مردم رواج یافته‌است. تنها در ایالت متحده آمریکا سالانه بالغ بر یک میلیون نفر در حال گرفتن مدارک معتبر تحصیلی خود از این سیستم‌های آموزشی در رشته‌های علوم انسانی و حتی رشته‌های پزشکی و مهندسی هستندپرستاری، فناوری اطلاعات، بازرگانی، حسابداری، مهندسی نرم‌افزار، حقوق جزائی، مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی و سایر رشته‌های موجود هستند. تنها تا سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰ دانشجوی آمریکایی، یک نفر به‌طور تمام وقت در سیستم‌های آموزشی آنلاین ثبت نام کرد.
انتخاب مالیاتی این نظریه است که مالیات دهندگان باید کنترل بیشتری بر نحوه تخصیص مالیات‌های فردی خود داشته باشند. اگر مالیات دهندگان بتوانند انتخاب کنند که کدام سازمان دولتی مالیات خود را دریافت می‌کند، تصمیمات هزینه فرصت دانش جزئی آنها را بهبود و یکپارچه می‌سازد. به عنوان مثال، مالیات دهندگانی که مالیات بیشتری را به آموزش عمومی و دولتی اختصاص می‌دهد، کمتر به مراقبت‌های بهداشتی عمومی مالیات خود را اختصاص خواهند داد. حامیان انتخاب مالیاتی استدلال می‌کنند که اجازه دادن به مالیات دهندگان برای نشان دادن ترجیحات خود در مالیات به تضمین موفقیت دولت در تولید کارآمد کالاهای عمومی که مالیات دهندگان واقعاً برایشان ارزش قائل اند، کمک می‌کند.
سه ماه پیش از آتش‌سوزی بخش جدیدی با ظرفیت ۷۰ تن در بیمارستان آموزشی الحسین ناصریه آغاز به کار کرده بود. پس از سال‌ها خشونت و درگیری، بسیاری از سیستم‌های بهداشتی و درمانی عراق دارای شرایط بد توصیف شده‌اند.
اصل چهار ترومن توسط آمریکایی‌ها برای جلوگیری از سقوط کشور ایران به دامان کمونیسم اجرا شد. فعالیت‌های اصل چهار همراه با سایر برنامه‌های تبلیغاتی آمریکا توانست مردم ایران را در برابر نفوذ کمونیسم مقاوم سازد. صدها پروژه آموزشی، بهداشتی در ایران اجرا شد. برنامه اصل چهار، منابع مالی این پروژه‌ها و ابزار کار، ماشین آلات و متخصصین مربوطه را تأمین می‌کرد. بر حسب گزارش‌هایی که بعداً انتشار یافت اصل چهار سالانه بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون دلار برای کمک‌های فنی و حرفه‌ای در ایران هزینه می‌کرد. پس از خاتمه فعالیت اصل چهار در ایران، اسناد مربوطه تحویل نخست وزیر وقت ایران (منوچهر اقبال) شد.
یکی دیگر از موارد مصرف این دارو در خانم‌های جوانی است که به دلایل مختلف نظیر سفرهایی که در بازه‌های زمانی طولانی انجام می‌شود، قصد جلوگیری از عادتهای قاعدگی خود را دارند و برای ان دلایل مختلفی را ذکر می‌کنند. برای مثال عدم دسترسی یا حداقل وجود مشکلات جهت دسترسی به امکانات بهداشتی در طول سفر؛ لذا به خانم‌های جوان و به‌ویژه مجردی که قصد مصرف این دارو را دارند، توصیه می‌شود چنانچه برای نخستین بار قصد مصرف این دارو را دارند از پزشک یا مسئولان داروخانه دوز پایین‌تر این قرص را درخواست کنند تا بدین وسیله از عوارضی همچون احساس تهوع، سردرد و سرگیجه و دل دردهای مزمن جلوگیری شده یا این عوارض به حداقل میزان خود برسند.
بسیاری از عوامل وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش شانس ابتلا به اختلال مصرف مواد شوند. کودکان متولد شده از والدینی که دارای این نوع اختلال هستند شانس بیشتری برای ابتلا به آن دارند. مصرف داروهای اعتیاد آور توسط والدین می‌تواند باعث ایجاد این اختلال در جوانان آن‌ها شود که این اختلال تا بزرگسالی نیز با آن‌ها همراه است. سایر عوامل عمومی عبارتند از: مذکر بودن، داشتن سن زیر ۲۵ سال، داشتن مشکلات بهداشتی و عدم حمایت و نظارت خانوادگی.
بنای امامزاده، در طی سال‌های دراز، چندین بار بازسازی شده است. در حال حاضر، این بنا، به مساحت ۳۰۰ متر، در چهار طبقه احداث گردیده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، مهمانپذیر و فضای باز است.
امید به زندگی در امارات متحده عربی ۷۶٫۹۶ سال است. بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ در امارات است که ۲۸٪ از کل مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد. داشتن بیمه درمانی اجباری در ابوظبی برای مهاجران و وابستگان آنان، از محرک‌های اصلی اصلاح سیاست مراقبت‌های بهداشتی در کشور بوده‌است. در دهه گذشته اصلاحاتی بر سیاست‌های بهداشتی کشور انجام گرفت که شرایط بسیار بهتری را برای شهروندان فراهم کرده‌است.
این اداره یکی از مجموعه‌های سازمان کارامریکا می‌باشد که رسالت و حیطه کاری آن عبارتست از اطمینان از ایمن و بهداشتی بودن شرایط کاری برای کار مردان و زنان با تنظیم و اجرای استانداردها و با ارائه آموزش، اطلاع‌رسانی، آموزش و پرورش. این سازمان قدرت اجرایی و قانونی دارد
الکتروپولیش فرایندی است که در آن سطح فولاد، فولاد زنگ‌نزن، آلیاژهای مس و آلومینیم را در حمامی الکترولیتی، صاف و صیقلی، تمیز و پلیسه‌گیری می‌کنند. معمولاً سطوح تمیز فلزی را الکتروپولیش می‌کنند تا زبری سطح میکروسکوپی کاهش پیدا کند. دراین روش فقط نواحی ضعیف در مقابل خوردگی تقویت نمی‌شوند، بلکه قله‌های میکروسکوپی سطح نیز صیغل داده می‌شود. پس از این عملیات ماده یک درخشش خوب و مهمتر از همه، یک میکروپروفیل کوچک پیدا می‌کند که با شرایط سختگیرانه بهداشتی مطابقت دارد. به همین علت، الکتروپولیش معمولاً به عنوان پرداخت نهایی پس از اسیدشویی استفاده می‌شود.