بندیکت
معنی کلمه بندیکت در دانشنامه عمومی

بندیکت

معنی کلمه بندیکت در دانشنامه عمومی

بندیکت (دهانه). بندیکت یک دهانه برخوردی در ماه است.

جملاتی از کاربرد کلمه بندیکت

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از رهبران جهان خواست بحران های جهانی را به همراه یکدیگر حل کنند. بی‌بی‌سی فارسی
آنجلو بندیکتو سورمانی آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۶۲ میلادی انجام داد.
در سال ۶۰۳ میلادی، پاپ گریگوری یکم، به والی راونا دستور داد تا در اورشلیم برای زائران مسیحی بیمارستانی بنا کند. در سال ۱۰۰۵ این بیمارستان به همراه سیصد بنای دیگر هنگام حملهٔ حاکم بأمرالله، خلیفهٔ فاطمی به اورشلیم تخریب شد. در سال ۱۰۲۳ تجار ایتالیایی از خلیفه علی ظاهر اجازهٔ ساخت دوبارهٔ بیمارستانی برای مسیحیان را دریافت کردند. این بیمارستان در محوطهٔ کلیسای سنت جان باپتیست، اورشلیم بنا شد و به درمان زوار مسیحی پرداخت. ادارهٔ این بیمارستان برعهده نظامیان سنت بندیکت بود.
•نامه سرگشاده به پاپ بندیکت شانزدهم که در رسانه‌های اروپا و جهان داشت
پاپ سلستین پنجم در سال ۱۲۹۴ و پاپ گریگوری هفتم در سال ۱۴۰۹ از این حق استفاده کردند و پس از آنها و در سال ۲۰۱۳، پاپ بندیکت شانزدهم آخرین پاپی است که این کار را کرده‌است.
بازی تقلید (۲۰۱۴) به کارگردانی مورتن تیلدام و بازی بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ و کیرا نایتلی در نقش جوآن کلارک (همکار و نامزد سابق تورینگ)، درباره تورینگ و نقشش در شکستن رمز ماشین انیگما در بِلِچلی پارک است.
دنی که خانهٔ ویوالدی را در ابتدای فیلم دیده بود اسلیتر را به آنجا راهنمایی می‌کند. در آنجا آنها با نوچهٔ ویوالدی یعنی بندیکت روبرو می‌شوند. دنی سعی می‌کند او را لو دهد اما اسلیتر او و حرف‌هایش را جدی نمی‌گیرد و بندیکت آن‌ها را مجبور می‌کند تا آنجا را ترک کنند. بندیکت به‌شدت راجع به دنی کنجکاو می‌شود که او چطور حقیقت را در موردش کشف کرده و به همین دلیل افرادی را می‌فرستد تا آن‌دو را تعقیب کنند و مکان خانهٔ اسلیتر را می‌فهمد. با تعدادی از مردانش به خانهٔ اسلیتر جمله می‌کند و نصفهٔ بلیت طلایی را برمی‌دارد و خیلی زود به توانایی بلیت طلایی در جابجایی بین دنیای فیلم‌ها و واقعیت پی می‌برد.
در آغاز دههٔ ۹۶۰ برنگار یکم بخش شمالی قلمرو پاپ ژان دوازدهم تاخت، پاپ دست به دامان اتو شد؛ اتو به ایتالیا رفت و پاپ بر سر او تاج امپراتوری نهاد؛ ولی به زودی پاپ از قدرت اتو بیمناک شد و دست به تحریک مجارهای امپراتوری روم شرقی زد. اتو از جریان آگاه شد، شورایی کلیسایی برگزار نمود و ژان را برکنار و به جای او لئون هشتم را بر منصب پاپی برگزیدند. با خروج اتو از رم در شهر میان هواداران ژان و اتو جنگ درگرفت. اتو به ناچار به رم بازگشت و شورش را به سختی سرکوب کرد. ۹۶۴ دوباره از رمیان از او خواسته‌شد تا به رم برود تا پاپ تازه بندیکت پنجم را برکنار کند. اتو از این فرصت بهره‌برد و در بازگشت این شرط را پیش نهاد که پاپ بی موافقت او برگزیده نشود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به شب‌زنده‌داران، پرورش شکست‌خورده، افسانه دسپراکس، آر وی، عجیب‌تر از داستان، گروه مرموز بندیکت(فیلم ۲۰۲۱و۲۰۲۲)،آلوین و سنجاب‌ها ۴، افراط آمریکایی، اطلاع‌رسانی!، خانم مسابقه و کلیفورد سگ بزرگ قرمز اشاره کرد.تونی برای بازی در سریال معاون رییس جمهور(۲۰۱۶) برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.