بعداً

معنی کلمه بعداً در لغت نامه دهخدا

( بعداً ) بعداً. [ ب َ دَن ] ( ع ق ) سپس. وقت دیگر. زمان دیگر.مقابل قبلاً. سپس چیزی. ( مؤید الفضلاء ). پس از آن.

معنی کلمه بعداً در فرهنگ معین

( بعداً ) (بَ دَ نْ ) [ ع . ] (ق . ) پس از زمان مورد اشاره ، سپس .

معنی کلمه بعداً در فرهنگ فارسی

پس سپس .

معنی کلمه بعداً در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی بُعْداً: دوری
معنی عَقَبَةَ: راه سنگلاخی و دشوار است که به طرف قله کوه منتهی میشود (اقتحام عقبه در عبارت "فَلَا ﭐقْتَحَمَ ﭐلْعَقَبَةَ "اشاره است به انفاقهایی که برای انفاقگر بسیار دشوار باشد ، که بعدا هم به این معنا تصریح میکند)
معنی فَرَقْنَاهُ: قسمت قسمتش کردیم - جدا جدایش کردیم (در عبارت"قُرْءَاناً فَرَقْنَاهُ "منظور این است که قرآن کریم نزد خدا تجزیه شده به آیات نبوده ، بلکه یکپارچه بوده ، بعدا آیه آیه شده ، و بتدریج نازل گردیده است برای فهم بهتر مردم)
معنی مُسْتَوْدَعٌ: به ودیعه گذاشته شده (مراد از مستقردر عبارت "أَنشَأَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ " آن افرادی است که دوران سیر در اصلاب را طی کرده و متولد شده و در زمین که به مقتضای آیه و لکم فی الارض مستقر قرارگاه نوع بشر است مستقر گشته ، و...
معنی مُسْتَقَرٍّ: محل استقرار- قرارگاه دائمی - استقرار یافته ومحقق شده (مراد از مستقردر عبارت "أَنشَأَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ " آن افرادی است که دوران سیر در اصلاب را طی کرده و متولد شده و در زمین که به مقتضای آیه و لکم فی الارض مستقر ق...
معنی مُّسْتَقِرٌّ: قرار گیرنده (عبارت "کُلُّ أَمْرٍ مُّسْتَقِرٌّ " یعنی :هر کاری[چه خیر و چه شر، چه حق و چه باطل در قرارگاه ویژه خود] قرار میگیرد.مراد از مستقردر عبارت "أَنشَأَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ " آن افرادی است که دوران سیر در اصلاب...
ریشه کلمه:
بعد (۲۳۵ بار)

معنی کلمه بعداً در ویکی واژه

پس از زمان مورد اشاره، سپس.

جملاتی از کاربرد کلمه بعداً

بورستین در دبیرستان فنی کاس، یک مدرسه مقدماتی دانشگاه حضور یافت که به دانشجویان اجازه می‌داد یک رشته تحصیلی خاص را انتخاب کنند. بورستین در تصویرگری مد افتخار دارد. در دبیرستان، او یک تشویق کننده، عضو شورای دانش آموزی و رئیس هر باشگاه درام بود. وی پس از ناکامی در کلاسهایش، در سال آخر دبیرستان خود را ترک کرد. به زودی پس از آن، بورستین به عنوان رقصنده کار کرد، و سپس یک مدل تا سن ۲۳ سالگی. او بعداً به دالاس نقل مکان کرد، جایی که به مدل‌سازی ادامه داد و در سایر مشاغل مد قبل از عزیمت به شهر نیویورک کار کرد. .
در گذشته، دامنهٔ حضور کردهای کرمانجی‌زبان در آذربایجان تا شمال ارس هم ادامه داشته که بعداً توسط شاه عباس یکم در اوایل سدهٔ هفدهم جهت مقابله با حملات ازبک‌ها به استان خراسان شمالی کوچانده شده‌اند. تا جایی که لهجهٔ کردهای شمال آذربایجان غربی بیشتر به کردهای خراسان شمالی شبیه است تا به کردهای جنوب آذربایجان غربی. این گروه از کردها در شمال خراسان، تشکیل ایل شادلو را داده‌اند و البته برخی از اسامی جغرافیایی قفقاز را در خراسان به کار برده‌اند.
بعداً این ایده توسط جیمز وات برای کمک به بازاریابی پیشرانه بخار خود مورد استفاده قرار گرفت. وی قبلاً توافق کرده بود که یک سوم پس‌انداز زغال‌سنگ را از موتورهای بخار قدیمی نیوکامن دریافت کند. این طرح حق امتیاز با مشتریانی که موتور بخار فعلی ندارند اما در عوض از اسب استفاده می‌کردند، کارساز نبود.
الگوریتم محوطه تغییر جهت بعداً به تجزیه عملگر اولویت تعمیم داده شد.
در ۱۹۳۸ میلادی، پس از ضمیمه سازی اتریش به رایش آلمان، گرسچنکرون و خانواده وی به ایالات متحده مهاجرت نمودند. چارلز گولیک، استاد در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی از گرسچنکرون دعوت نمود تا به عنوان دستیار پژوهشی وی کار نماید. گرسچنکرون دوازده ماه را به پژوهش و نوشتن گذراند تا در تهیه کتاب گولیک تحت عنوان اتریش: از هابسبورگ تا هتلر، به وی کمک نماید. او برای پنج سال در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی مشغول پژوهش بود و بعداً در ۱۹۴۳ میلادی به واشینگتن دی‌سی نقل مکان کرد تا به شورای فدرال رزرو بپیوندند.
سدهای دیگری که وی بعداً در فرانسه طراحی کرد شامل بندهای گروند وال و سد رسلند هستند. وی در خارج از کشور سد کاریبا را در مرز زیمبابوه و زامبیا، سد دانیل-جانسون در کبک و سد سانتا لوزیا در پرتغال را طراحی کرد.
طبق آمار رسمی، بیش‌از ۸۰۰۰ امام‌زادهٔ قانونی و ثبت‌شده در ایران وجود دارد. اما مؤسسه دایرة المعارف بقاع متبرّکه ادّعا کرده تاکنون تعداد ۸۱۸۶ باب از بقاع متبرّکه را در کلّ کشور شناسایی نموده که در این اماکن تعداد ۱۰۶۹۱ تن از امامزادگان و پیامبران الهی مدفون هستند. همچنین تعداد بسیاری امام‌زاده نیز وجود دارند که به علُت خواب‌نما شدن افراد ساخته می‌شوند؛ بسیاری از آن‌ها را بعداً (همانند شمال کشور) مراجع قانونی تخریب می‌کند.
آرنا چیویکا در ۱۸ اوت ۱۸۰۷ افتتاح شد و بعداً برای فعالیت‌های فوتبال مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا فقط مسابقات بزرگ در این ورزشگاه برگزار می‌شد اما بعداً به صورت دائم از آن استفاده شد. بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۷ این ورزشگاه محل برگزاری مسابقات باشگاه فوتبال اینتر میلان بود. در ۱۵ مه ۱۹۱۰ اولین بازی رسمی تیم ملی فوتبال ایتالیا در این ورزشگاه انجام شد که با پیروزی شش بر دو در برابر فرانسه به پایان رسید.
به نوشتهٔ عارف در دیوانش، این تصنیف سال ۱۳۲۶ ه. ق پس از مرگ شیدا در «ورود فاتحین ملت به طهران» ساخته شده است. موسی خان معروفی هم بعداً تنظیمی از این اثر صورت داد که کمابیش مبنای اجراهای بعدی قرار گرفت.