رک گو

معنی کلمه رک گو در لغت نامه دهخدا

رک گو. [ رُ ] ( نف مرکب ) که صریح گوید. که عادت به گفتار صریح دارد. صریح اللهجه. آنکه گفتنی آشکار گوید و پنهان ندارد. آنکه بی پرده سخن گوید. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه رک گو در ویکی واژه

franco

جملاتی از کاربرد کلمه رک گو

تاریخ فیلم‌برداری از ۲ مارس تا ۷ جولای ۲۰۰۰ در پاریس بوده است. اولین بازیگری که برای این نقشش پیشنهاد شده بود، ونسا پارادی بود که برای کار بر روی آلبومش از بازی در این فیلم امتناع ورزید. در تفسیر فیلم (نسخهٔ اصلی دی‌وی‌دی)، ژان‌پیر ژونه شرح می‌دهد که قصد داشت در ابتدا از بازیگر بریتانیایی، امیلی واتسون برای نقش املی استفاده کند. در پیش‌نویس ابتدائی فیلم، پدر املی مردی انگلیسی بود که در لندن زندگی می‌کند. اما فرانسوی واتسون خوب نبود و هنگامی که او درگیر فیلم‌برداری فیلم پارک گوسفارد شد، ژونه تصمیم گرفت تا فیلم‌نامه‌ای برای یک بازیگر فرانسوی بنویسد. اودره توتو اولین بازیگری بود که او پذیرفت.
جمله ناگوارشت از طلب گوارش است ترک گوارش ار کنی زهر گوار آیدت
از گونه‌های ناکالی کپی که سنگواره‌های آن در کنیا و اورانوکپی که سنگواره‌های آن در یونان یافت شده است، می‌توان به عنوان گونه‌های نزدیک به آخرین نیای مشترک گوریل‌ها، شامپانزه‌ها و انسان‌ها نام برد. شواهد مولکولی نشان می‌دهد که بین ۴ تا ۸ میلیون سال پیش، ابتدا گوریل‌ها و سپس شامپانزه‌ها از دودمانی که در نهایت به انسان‌های خردمند امروزی انجامید، جدا شدند. از نظر مقایسهٔ چندریختی تک-نوکلئوتید تقریباً ۹۸٫۴ درصد دی‌ان‌ای انسان با دی‌ان‌ای شامپانزه یکسان است. سنگواره‌های گردآوری شده از گوریل‌ها و شامپانزه‌ها محدود است. از جمله دلایل این موضوع، می‌توان به شرایط نامطلوب جغرافیای محل زندگی آنان (خاک جنگل‌های بارانی اسیدی است و استخوان را حل می‌کند) و خطای نمونه‌برداری اشاره کرد.
تو برداری حجاب و ترک گوئی چو نیکو بنگری اکنون تو اوئی
امیر الوندی‌مهر، ۱۶ اسفند ۱۳۷۲ در شیراز متولد شد. او که اهل شهرک گویم شیراز بود، فرزند ارشد خانواده بود و یک خواهر و برادر کوچکتر از خود داشت.
عبداللّهِ مبارک گوید مردمان سخنها بسیار گفته اند اندر آداب، ما همی گوئیم ادب شناخت نفس است.
ابن المبارک گوید اَلْحَمْدُلِلّهِ که خدای اندر دل امیر من آن ننهادست که اندر دل حاسد من.
پیمان فئودالی معمولاً برای تمام عمر بود؛ اگر چه در صورتی که دست‌نشانده به وظایفش عمل نمی‌کرد، پیمان بین او و اربابش گسسته می‌شد. در این صورت ارباب دست‌نشانده را از تیولش خلع ید می‌کرد و اعلام می‌داشت که دست‌نشانده باید همهٔ آن زمینی را که از او به تیول گرفته بازگرداند. دست‌نشانده‌ای که پیمان فئودالی او گسسته می‌شد، روزگار سختی پیدا می‌کرد.[نیازمند منبع] البته دست‌نشانده نیز تنها تا جایی به سوگند خود متعهد بود که ارباب هم به عهد خود وفادار باشد. برای دست‌نشانده‌ها مگر در موارد نقض شدید پیمان وفاداری مانند تلاش ارباب برای کشتن دست‌نشانده، غیرقانونی بود که اربابشان را ترک گویند.
الیور کوئین، که با نام دیگر خودش یعنی گرین ارو یا کماندار سبز نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی در فرنچایز ارو ورس سی‌دابلیو است که برای اولین بار در قسمت آزمایشی ۲۰۱۲ سریال تلویزیونی ارو ظاهر شد. این شخصیت بر اساس شخصیتی به همین نام در دی سی کامیکس ساخته شده‌است که توسط مورت وئیسینجر و جورج پاپ ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ توسط گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم و اندرو کریزبرگ برای تلویزیون اقتباس شد. الیور کوئین توسط استیون امل به تصویر کشیده شد و جیکوب هوپنبروور نیز نسخه جوان‌تر الیور را بازی کرد.
مارک گورمن از بلومبرگ نیوز می‌گوید که شش ماه پس از رونمایی از این ربات، به‌ندرت کسی در مورد آسترو به‌صورت آنلاین صحبت می‌کرد و آمازون نیز در بهترین حالت حداکثر چند صد دستگاه از آن را برای مشتریان خود ارسال کرده‌است. دیوید پریست از سی‌نت معتقد است که «در حال حاضر، این ربات یک کالای لوکس باقی مانده‌است، برای افرادی که پول زیادی دارند تا یک فناوری پیشرفته که هنوز موارد استفادهٔ قانع‌کننده‌ای ندارد را امتحان کنند.» لورن گود از مجله وایرد، آسترو را به‌عنوان «رباتی به‌خاطر ربات بودن» و «رباتی بدون دلیل، حداقل در حال حاضر» توصیف کرده‌است.
آ. رامید می‌توانست به خوبی جنوبی کپی‌های معاصر بر دو پا راه می‌رفت البته معمولاً راه رفتن بر دوپا برای این گونه (این جانور هنوز فاصله زیادی از جد مشترک گونه‌ها نگرفتهبود و زندگی بروی درختان را ترجیح می‌داد) ریسک پذیر و خطر آفرین بود زیرا سطح زمین معمولاً امنیت بالای درخت را نداشت (البته لازم است ذکر شود این گونه سازگاری زیادی با دوپا شدن و راه رفتن نداشت و در انجام اینکار از سرعت کمی برخوردار بود) بنابراین عموماً زندگی بر روی درخت را ترجیح می‌داد.
رمبو در ماه مارس ۱۸۷۲ پاریس را ترک گفت. ورلن اما مصمم بود، هر آنچه دارد را از برای رمبو ترک گوید پس او را دوباره به پاریس فراخواند.
عبداللّه مبارک گوید سخاوت کردن از آنچه در دست مردمانست فاضلتر از بذل کردن آنچ در دست تو است.
استاد ابوبکر فورک گوید رَحْمَةُ اللّهِ عَلَیْهِ شغل عیال نتیجۀ متابعت شهوت حلال بود، اندر یافتن شهوت حرام چگوئی.
سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در ۴۰ کیلومتری آن است.
زمانی که بین تعدادی چند ضلعی یک ضلع مشترک باشد (ضلع به هردو شکل متعلق باشد) به آن ضلع مشترک گویند. این موضوع کمک بزرگی در خصوص اثبات می‌کند.
عبداللّه مبارک گوید زهد ایمنی بود بخدای با دوستی درویشی.
سخن در سر عاشق کمترک گوی درین میدان نمی شاید زدن گوی
ذره تا ذره بود ذره بود هرک گوید نیست، او غره بود
چون ساز، گوشمال مرا ساز می کند در ترک گوشمال بود گوشمال من